Flash Player 11.4.402.265
Van de veelgebruikte Flash-plugin is versie 11.4 uitgebracht. Dit is voor de verandering eens geen beveiligingsupdate, maar een uitgave met nieuwe functionaliteit.
Veel vernieuwingen in Flash Player 11.4.402.265 zijn erop gericht om de plugin beter te laten werken in je browser. Zo zou Flash-content op websites minder last van bevriezingen moet hebben en sneller moeten reageren doordat de Flash Player beter met systeembronnen omgaat en op meer pc's van hardware-versnelling gebruik kan maken. Verder zijn vooral voor ontwikkelaars van Flash-content verbeteringen doorgevoerd. Ten slotte worden enkele problemen, waaronder de audiokwaliteit in Firefox, opgelost.
Op deze pagina kun je - voor elke browser - controleren welke versie van de plugin je hebt. Flash Player 11.4 kun je los downloaden voor Windows en Mac OS X of updaten via de automatische updater in de systeembalk in Windows. In Google Chrome is de Flash-plugin ingebouwd, die hoef je voor Googles browser dus niet apart te downloaden. Er is ook een Linux- en Android-versie van Flash Player.
Update: te vroeg gejuicht, er worden in Flash Player 11.4 en passant ook nog zes kritieke beveiligingslekken gedicht
Release notes:
- Concurrency (ActionScript Workers) — This feature enable developers to off-load certain tasks like high-latency operations and long-running computations to “workers”. These background workers run concurrently in order to leverage more machine resources and avoid things like UI freezes and allow content to be more responsive.
- Stage3D constrained mode — A new parameter to Context3D has been introduced called "constrained profile". Constrained profile allows Stage3D content to run hardware accelerated on more hardware, especially the Intel GMA chipsets. The Starling framework has been updated to be constrained mode ready.
- StageVideo.attachCamera — Provides webcam support for StageVideo. This allows developers to leverage GPU acceleration to render webcam video streams.
- Camera.copyToByteArray/Camera.copyToVector — Allow efficient copy of the video frames pixels to an existing ByteArray or Vector.
- LZMA support for ByteArray — In addition to zlib compression of ByteArray, we are introducing an additional compression type based on LZMA to compress data inside a ByteArray through ByteArray.compress() and ByteArray.uncompress().

Reageren