Family Tree Builder

Horizontal Tabs
Family Tree Builder is veelgebruikte genealogie-software. De gebruiker kan simpel en snel een stamboom opmaken en kiezen uit vele diagramsoorten om de stamboom mee uit te printen en te delen. De gratis versie heeft beperktere functionaliteit.
Family Tree Builder is ook in het Nederlands beschikbaar. Het programma heeft een ingebouwde handleiding, biedt synchronisatie met de familie website, heeft Google Maps integratie, familieboek en meer.
De gratis versie heeft wel beperkingen: diverse functies zijn alleen voorbehouden aan de betaalde premium versie. U kunt ook uw stamboom online publiceren. Als u dat niet wilt moet u het vinkje hierbij weghalen. Voor publicatie online van uw stamboom geldt in de gratis versie wel een restrictie voor het aantal personen. De betaalde versies bieden meer opslag en mogelijkheden. Lees hier informatie over de verschillende abonnementen.


Reacties
Kees den Dulk (1937)
23 Jun 2014 - 14:39
Nu ik een kleine 10 jaar met stamboomonderzoek ( grotendeels met My Heritage) bezig ben, en mijn stamboom ruim 3000 personen omvat, is mijn algemeen oordeel positief. De input- en outputversie zijn efficiënt, goed gecoördineerd en het systeem is zelf-oplossend voor fouten. De helpdesk lost, zij het wel eens vertraagd, veel problemen op. Een minpunt is een onzorgvuldigheid die ik heb moeten ervaren bij het ongewenst samenvoegen van stambomen van verschillende beheerders. Het is goed opgelost maar ik beveel aan om de interne controle binnen de organisatie te verbeteren. Verder vind ik de online versie - met name die op tablets- van de stamboom , juist als die ver is uitgebreid, niet zo gebruiksvriendelijk, nogal onhandig en traag om do0r de boom heen te bewegen.
Eindoordeel dus positief en hoop er nog een tijd mee te kunnen werken.
jan seinen
22 Jun 2014 - 16:49
Ik ben ook erg tevreden over de helpdesk die snel en vakkundig reageerd op een vraag c.q. foutmeldingen, verder ben ik zeer te spreken over het programma, wat zeer gebruiksvriendelijk is.
ik wens een ieder evenveel plezier van dit programma als ondergetekende
Jan Wensveen
11 Jun 2014 - 21:40
MyHeritage is een prachtig programma om een familiestamboom mee vast te leggen. Het is erg gebruikersvriendelijk en je kunt heel snel van start. Als je het programma voor de eerste keer start kun je niet begrijpen dat het een gratis programma is!
Ook de supportdesk is erg kundig en werkt bijzonder snel. Onlangs een foutmelding bij het synchroniseren van de website gegevens met de lokale database. Ik heb dit gemeld via de site en binnen no-time was de bug gefixed! Ik ben hier zeer tevreden over.
Ik wens iedereen veel succes met het gebruik van dit mooie programma!
Anneke
10 Jun 2014 - 09:52
Ik gebruik de (gratis) site tot 250 personen. Ik vind het leuk om alles bij te houden wat de familie betreft.
Bezoeker
29 Mei 2014 - 23:10
- Door Ton Meijer op 29 mei, 2014 - 22:55
Kort samengevat.Per toeval op internet MyHeritage website tegen gekomen.Met Progren begonnen;daarna FTW, ideaal stamboom programma.Heel eenvoudig om persoonlijke informatie op te slaan.
Lid geworden van MyHeritage; Mijn werkwijze was zeker niet goed omdat ik al mijn opgeslagen informatie vanuit FTB wel online naar MyHeritage.com kon overzetten,maar altijd 30 personen minder kreeg in plaats van meer in mijn online website MyHeritage.com.Maar Mevrouw Marianne heeft toen bemiddeld en heeft mijn MyHeritage.com direct online gezet.Dus ik bleef online en niets meer van FTB naar online MyHeritage.com aan te klikken.
Support Team heeft al de twee jaren mij goed bijgestaan met adviezen te geven waardoor ik mijn problemen ook zelf kon oplossen.Helaas maanden achtereen werd mijn P.C. erg traag en kon ik maanden lang ook geem smart matches bekijken;deze functie en dienstverlening van de smart matches ontvangen en aanvullen van verkregen gegevens vind ik zelf uw service aan mij verleend zeer te waarderen. Doch dit toen heel erg gemist,want mijn P.C. bleef traag.Ik kon geen smart matsches inzien.Traagheid P.C. opgelost.Mijn vraag is of er geen service betaat om uw klanten hiermee te helpen met het geven van TIPS hoe een P.C. weer normaal werken kan.Ik ben prima alle dagen dat ik pech had naar mijn volle tevredenheid goed geholpen.Ook daarbij in al uw brieven die ik mocht ontvangen altijd even hartelijk en vriendelijk bent.Helaas,toen ik niet meer kon inloggen ,heb ik geen enkel bericht naar Support Team kunnen verzenden want bij inloggen werd ik ineens niet meer herkent;mij e-mail adres en wacht woord werd door U niet meer herkent.Dit vind ik heel erg;want je bent in nood en vraagt hulp maar ik kon echt geen enkel brief verzenden naar Support Team.Mijn zoon Frank gevraagd mijn bericht "vraag om hulp" naar Support Team te verzenden.Binnen het uur kreeg ik vanuit Israil bericht van dhr.Denie Kasan dat ik mijn nieuwe e-mail adres fout had aangemeld.Hij herstelde mijn fout.Mijn vraag is :is er een noodadres waar berichten om hulp altijd bij het Support Team binnen komen als leden,ondanks door eigen fouten gemaakt te hebben altijd hun "hulpvraag" kunnen versturen .
Tot slot is hierbij mijn oprechte dankbaarheid voor alle geboden diensten die ik van Support team gedurende de jaren heb mogen ontvangen.
Met vriendelijke groeten van Ton meijer
Ton Meijer
29 Mei 2014 - 22:55
Kort samengevat.Per toeval op internet MyHeritage website tegen gekomen.Met Progren begonnen;daarna FTW, ideaal stamboom programma.Heel eenvoudig om persoonlijke informatie op te slaan.
Lid geworden van MyHeritage; Mijn werkwijze was zeker niet goed omdat ik al mijn opgeslagen informatie vanuit FTB wel online naar MyHeritage.com kon overzetten,maar altijd 30 personen minder kreeg in plaats van meer in mijn online website MyHeritage.com.Maar Mevrouw Marianne heeft toen bemiddeld en heeft mijn MyHeritage.com direct online gezet.Dus ik bleef online en niets meer van FTB naar online MyHeritage.com aan te klikken.
Support Team heeft al de twee jaren mij goed bijgestaan met adviezen te geven waardoor ik mijn problemen ook zelf kon oplossen.Helaas maanden achtereen werd mijn P.C. erg traag en kon ik maanden lang ook geem smart matches bekijken;deze functie en dienstverlening van de smart matches ontvangen en aanvullen van verkregen gegevens vind ik zelf uw service aan mij verleend zeer te waarderen. Doch dit toen heel erg gemist,want mijn P.C. bleef traag.Ik kon geen smart matsches inzien.Traagheid P.C. opgelost.Mijn vraag is of er geen service betaat om uw klanten hiermee te helpen met het geven van TIPS hoe een P.C. weer normaal werken kan.Ik ben prima alle dagen dat ik pech had naar mijn volle tevredenheid goed geholpen.Ook daarbij in al uw brieven die ik mocht ontvangen altijd even hartelijk en vriendelijk bent.Helaas,toen ik niet meer kon inloggen ,heb ik geen enkel bericht naar Support Team kunnen verzenden want bij inloggen werd ik ineens niet meer herkent;mij e-mail adres en wacht woord werd door U niet meer herkent.Dit vind ik heel erg;want je bent in nood en vraagt hulp maar ik kon echt geen enkel brief verzenden naar Support Team.Mijn zoon Frank gevraagd mijn bericht "vraag om hulp" naar Support Team te verzenden.Binnen het uur kreeg ik vanuit Israil bericht van dhr.Denie Kasan dat ik mijn nieuwe e-mail adres fout had aangemeld.Hij herstelde mijn fout.Mijn vraag is :is er een noodadres waar berichten om hulp altijd bij het Support Team binnen komen als leden,ondanks door eigen fouten gemaakt te hebben altijd hun "hulpvraag" kunnen versturen .
Tot slot is hierbij mijn oprechte dankbaarheid voor alle geboden diensten die ik van Support team gedurende de jaren heb mogen ontvangen.
Met vriendelijke groeten van Ton meijer
Ton van Nispen
14 Mei 2014 - 17:38
Vandaag ben ik weer positief verrast door het Support Team. Het voordeel van een PremiumPlus abonnement heeft zich weer uitbetaald. Een probleem met het koppelen/verbinden van bestaande personen werd door het goede advies vanuit MyHeritage supersnel opgelost.
eustache theloosen
12 Mei 2014 - 14:15
versneld 2 jaar bij getekend,,,,ook de service is in mijn optiek prima.gegevens van anderen stambomen gebruik ik niet,zoek het zelf uit ,het gevaar is dat daar fouten in kunnen zitten,(mij is overkomen dat ik een tak verwijderd heb die fout was door een verkeerde conclusie van mij)
.als premium leden die gekocht hebben zitten ze met verkeerde
gegevens.je loopt dan gevaar voor de juistheid van je stamboom als je het dan niet goed nacheckt .
Fred Janssen
5 Mei 2014 - 12:17
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker. Eerst met de gratis versie gewerkt daarna overgestapt naar een premium abonnement; zowel voor de Smart-Matches als omdat ik boven de 250 personen kwam. Geen spijt van gehad.
daarna ook een data-abonnement gekocht om beter research te doen, vooral in het buitenland. Bij het toevoegen van een Amerikaan kreeg ik van e week zelfs 4 hits, allemaal geldig!
Fred Janssen
5 Mei 2014 - 11:54
Er hoeft alleen betaald te worden voor het publiceren van een website voor de stamboom. Niet voor de SOFTWARE.
Fred
Reageren