Forum-problemen, in mei nieuw thema

Aankondigingen en mededelingen over het forum
Gesloten
matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Forum-problemen, in mei nieuw thema

Bericht door matthijs » 25 apr 2016 09:03

Het forum heeft een nieuw thema, maar helaas werkt dit niet goed. Het overzichtje met laatste berichten is er niet en bepaalde knoppen ontbreken. We gaan dus op zoek naar een nieuw thema. Ook zal daarbij de phpBB installatie bijgewerkt worden van 3.0 naar 3.1. Dit zal na de mei-vakantie plaatsvinden. Dus vanaf 9 mei gaan we zoeken naar een oplossing. Nog even doorbijten... Suggesties voor thema's zijn welkom. Voorwaarde is wel dat ze responsief zijn (ook geschikt voor kleine schermpjes). Bedankt voor jullie geduld en medewerking.

Edit 20 mei:
Forum is bijgewerkt naar phpBB 3.1.9 met responsief thema en alles werkt weer naar behoren.

Postbus

Re: Forum-problemen, in mei nieuw thema

Bericht door Postbus » 18 mei 2016 15:28

Dat ziet er nu prima uit! Nu nog de 5 meest recente onderwerpen er weer in zien te krijgen, als daarvoor al een addon bestaat...

StupendousMan

Bericht door StupendousMan » 18 mei 2016 15:41

Postbus schreef: Nu nog de 5 meest recente onderwerpen er weer in zien te krijgen, als daarvoor al een addon bestaat...
Bedoel je misschien "Actieve onderwerpen"?
Dat overzicht van "Actieve onderwerpen" is toegankelijk via "Snelle links".
StupendousMan is vanaf 30-09-2013 doorgaans niet meer actief op GratisSoftware.nl Forum,
behalve heel af en toe bij uitzondering.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 18 mei 2016 15:56

Postbus schreef:Dat ziet er nu prima uit! Nu nog de 5 meest recente onderwerpen er weer in zien te krijgen, als daarvoor al een addon bestaat...
U vraagt, wij draaien... :D

Recente onderwerpen overzicht staat bovenaan weer. Heb net de extensie toegevoegd. Een stuk makkelijker te doen dan in phpBB 3.0 (zitten nu op 3.1.9).
Ik ben nog bezig maar op het eerste gezicht lijkt alles te functioneren. De standaardstijl van phpBB is nu ook responsief dus dat laat ik maar zo. Handig is dat je bovenaan gelijk ziet waar je bent en zo terug kan naar Forumoverzicht of voorpagina GS.

Nog problemen? Laat ze weten! Suggesties zijn ook welkom.

groet,
Matthijs, Webmaster GS

Postbus

Bericht door Postbus » 18 mei 2016 16:42

Tot nu toe lijkt bij mij ook alles goed te werken, dus dat geeft hoop :wink: . Extensies werken inderdaad prettiger, want mods installeren was wel altijd leuk, maar soms riskant èn tijdrovend. Het is even wennen, dat diverse menu-ingangen anders staan, maar het heeft zijn "charmes". Prima, dat je nu weer helemaal bij bent met de versies. Goed werk dus :!:

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 18 mei 2016 17:43

Ja, die mods dat werkte niet echt lekker. Ik vind het systeem met extensies veel prettiger en makkelijker. Upgrade ging ook vrij probleemloos gelukkig. Voor een .1-upgrade zitten er ook wel wat leuke vernieuwingen in. Tot nu toe positief allemaal. Misschien kan Grasshopper nog aangeven wat hij van de upgrade vindt.

clusenco

Bericht door clusenco » 19 mei 2016 10:51

Bij de berichten mis ik nu het tijdstip van plaatsing.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 19 mei 2016 20:40

matthijs schreef:Misschien kan Grasshopper nog aangeven wat hij van de upgrade vindt.
Hoi Matthijs,

Het ziet er prima uit en er is goed mee te werken.
Goed werk en ben er blij mee:!:

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 19 mei 2016 20:41

clusenco schreef:Bij de berichten mis ik nu het tijdstip van plaatsing.
Dat is inderdaad een puntje. Ik ga er op studeren. Wellicht heeft Postbus een tip in deze?

Postbus

Bericht door Postbus » 19 mei 2016 23:13

matthijs schreef:Wellicht heeft Postbus een tip in deze?
Ik ben niet meer actief met forums, dus ik kan het niet even nakijken, maar mogelijk staat er een instelling in het beheerderspaneel, dat moet worden aangepast. Het is overigens wel erg vreemd, want die informatie is toch wel erg essentieel en zou dus in geen enkel thema mogen ontbreken. Het forum van phpbb.nl ( http://www.phpbb.nl/forums/ ) gebruikt, zo zag ik in de paginabron, prosilver en dat vind ik nog steeds het prettigst werken, dus dit als tip van mij.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 20 mei 2016 08:42

Thema hier is ook Prosilver. Merkwaardig. Het ligt ook niet aan de extensie Recent Topics. Als die uitgeschakeld is komt de tijd niet terug. Ook kan ik vooralsnog geen instelling vinden die ik aan zou moeten zetten.

Edit:
Gevonden. Het was een aanpassing in een css-bestandje dat hier voor zorgde. Nu weer gefixt.

Postbus

Bericht door Postbus » 20 mei 2016 09:10

matthijs schreef:Gevonden. Het was een aanpassing in een css-bestandje dat hier voor zorgde. Nu weer gefixt.
Goed werk :!: :D

Edit: phpbb.nl heeft prosilver kennelijk flink aangepast; van mij zou dat de standaard-versie mogen zijn, want het werken met dat forum gaat zeer prettig, omdat alle menu-keuzes vlot toegankelijk zijn.

Gesloten