Internet valt uit na opstarten, hoe verhelp ik dat?

windows 10
Gilbert
15 augustus 2019 - 11:08

Als ik opgestart heb valt na 1 min mijn internet weg dan moet ik op het icoontje van mijn internet klikken en mijn internet zogezegd mijn internet verbreken en dan terug een aan x om automatisch te verbinden en dan is alles ok. Begrijp niet waarom mijn internet weg valt na opstart dit is nu al een maand zo vroeger nooit last gehad. Weet iemand hoe dit komt? Dank.

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

Mickey

Beste Gilbert ,

Misschien heeft u iets aan deze link ,

https://support.microsoft...

Anoniem

modem al gereset? paar minuten de stroom eraf en dan weer aanzetten

woussie
Gilbert

Zijn onlangs overgestapt naar andere provider en het blijft het zelfde ik heb dat probleem niet op mijn laptop .Lig dit misschien aan een of andere update van windows .Is toch raar .

Gilbert

Woussi het probleem is telkens ik heb opgestart dat mijn internet weg valt dan moet ik op het icoontje van mijn internet klikken dan verbinding verbreken en dan terug klikken verbinding maken en zolang ik dan de pc niet afsluit en terug opstart is er geen probleem meer dat is het rare er aan .

woussie

ok, op de ene computer geen problemen en de andere wel.
overstappen van provider levert geen verbetering op, dus het probleem zit echt in die ene computer met verbindingsproblemen.

had je wel de aangedragen oplossingen uit mijn voorgaande video geprobeerd?
en dan doel ik met name om de adapter te verwijderen via apparaatbeheer eigenlijk.
daarmee worden nml. alle driver problemen en evt. aangepaste instellingen door een gebruiker hersteld naar alle standaard waarden.

vaak worden hier dergelijke problemen opgelost.

goed, dat gezegd hebbende,

ik zou dan vervolgens de basis goed gaan zetten door simpelweg terug te keren naar fabrieksinstellingen van windows 10.
hiermee sluit je een hele berg variabelen uit doordat je windows weer vanaf een schone start begint.

let hierbij wel op dat je eerst al je privé documenten/foto's/mails/etc veilig steld op bijvoorbeeld een USB stick of net wat je voor handen hebt om een kopie op te slaan (!)

hoe terug te keren naar fabrieksinstellingen laat ik je zien in de volgende video op mijn kanaal

https://www.youtube.com/w...

Jean

Gilbert ga anders eens naar instellingen, netwerken scrol naar onder en ( netwerken opnieuw instellen) en volg daar wat ze vragen.

Gilbert

Jean ik heb dat gedaan maar het probleem blijft .

Jean

Gilbert bedankt om het melden dat U het geprobeerd hebt, daardoor worden de drivers normaal terug geïnstalleerd. Heb jij het over wifi of is het via de kabel?

Jean

Als u een laptop op meerdere plaatsen gebruikt moet U nadien wel al de codes van het internet terug inbrengen

WriTerafbeelding van WriTer

Samen Tegen Corona!
Dank aan onze Helden!

Heb je een grote update gedaan?
Dan geloof ik eerder dat je uw WIFI drivers eens moet updaten, komt soms voor.

Net gevonden, ook een mogelijkheid te vinden op Tweakers.
Sommige Windows 10 gebruikers hebben netwerkproblemen na recente update.
https://tweakers.net/nieu...

Gilbert

WriTer .Ja er zijn altijd wel updates ik denk ook dat het van dat zou kunnen zijn maar op mijn andere laptop's heb ik dat probleem niet daarom begrijp ik het ook niet goed met de laptop krijg ik toch ook die updates .Grt

WriTerafbeelding van WriTer

Samen Tegen Corona!
Dank aan onze Helden!

Dat klopt, maar hier heb ik een viertal computers staan waar op de meeste geen problemen zijn en op één enkele weer wel.
Soms twee relatief dezelde computers waar er één wel goed werkt en de andere kuren heeft na een update.
Het is Windows en niet elke computer heeft helemaal dezelfde configuratie, dus ja volgens mij is het wel mogelijjk.

Leeuwarden

Misschien helpt deze aloude truc.
Inderdaad (zie onder) modem van de stroom/voeding ontkoppelen, MAAR ook de voedingskabel van je computer ontkoppelen (eruit halen).
Dan een flink aantal keren op de Aan/Uit/Power-knop van je computer drukken (dus stroomloos).
Vervolgens je modem weer aansluiten (even wachten tot alle lampjes weer goed staan), daarna je computer weer op netstroom aansluiten en vervolgens deze opstarten.
Heeft mij een aantal keren geholpen.

Succes.

Jean

Soms kan je mensen een tip geven, maar als zij het niet uitvoeren blijven ze sukkelen

Jean

Gilbert het zou kunnen dat uw lijn over belast is. Vraag eens aan uw provider U op een andere lijn te zetten. Zo is het bij ook al eens opgelost. Anders denk dat U uw Windows met de Windows usb misschien zal moeten herstellen.

Gilbert

Zal er eens naar kijken .Het is niet zo een groot probleem natuurlijk alleen een beetje raar dat je eens je verbinding moet herverbinden he.

Jean

Gilbert ik heb dit zelfs al voor gehad met de kabel ze hebben mij toen van lijn 11 naar 6 gezet en het was opgelost. U kan dat zelf ook veranderen als je inlogt bij uw provider.

Gilbert

Jean maar bij mij is het allemaal draadloos wifi he .Dan moet ik naar de mijn account gaan bij Orange en zou ik dat daar kunnen veranderen maar heeft dat dan geen problemen op mijn andere laptops ?

Jean

Neen het is alleen de lijn dat veranderd

Jean

Bij Orange weet ik niet hoe het werkt. Misschien contact bij met hen opnemen en het hen laten veranderen

Jean

Gilbert als U kan sluit hem eens aan op kabel en bekijk dan eens of het nog weg valt

Jean

https://www.orange.be/sit...

Gilbert hier vind U alles over Orange. Kijk eens bij wifi optimaliseren

Reageren