De accu van mijn HP Envy verliest bij uitstand 8% stroom per nacht, wat te doen?

Windows
Windows 10 versie 20H2
Naam: 
Frieszo
Toelichting op vraag: 

Kalibreren helpt niet.
Van de technische support van HP moet ik de laptop naar de fabrieksinstellingen terugzetten en dan zou het probleem MISSCHIEN opgelost kunnen zijn.
Ik doe dit liever niet, want garantie dat het daarmee opgelost is krijg ik niet.
Heeft iemand een idee waarmee ik verder kan?
Alvast bedankt!
Frieszo

Status: 
Vraag is nog niet beantwoord

Reacties

Hoe lang gaat de accu mee bij normaal gebruik laptop en wat staat daarover in de gebruiksaanwijzing?

En als je de accu verwijdert, wat gebeurt er dan? Als hij dan nog steeds spanning verliest ligt het 100% zeker aan de accu, blijft de spanning goed dan ligt het aan de laptop.
Gaat de laptop echt helemaal uit of gebruik je de slaapstand? Is er apparatuur aangekoppeld zoals een externe harddisk of een draadloze muis? Zo ja verwijder die dan eens.
Helpt dat allemaal niets, dan het advies van HP opvolgen en de laptop naar fabrieksinstelling terug zetten.

Nou ja, misschien moet ik je raad dan toch maar opvolgen

Zou ik nog niet doen: het lijkt me omdat de vorige accu ook al problemen had, dat de laptop als hij wordt uitgezet in de slaapstand komt.
Zet je je laptop uit via Windows dan moet het goed gaan. Zet je de laptop uit met de aan/uit knop, kijk dan eens bij de energieinstellingen wat er dan gebeurt: gaat de laptop echt helemaal uit, komt hij in de sluimerstand of komt hij in de slaapstand?

Nogmaals dank voor het meedenken.
Ik sluit de laptop uitsluitend af via windows en nooit met de aan- en uitknop en hij gaat dan ook echt uit.

Dan is dat in ieder geval uitgesloten. Bijft mijn laatste vraag over of er apparatuur is aangesloten. Deze vragen heb ik echt al eerder aan je gesteld! Is er geen apparatuur aangesloten, dan zou ik alles naar fabrieksinstelling terugzetten. Helpt dat ook niet dan het antwoord van Albert volgen en voor garantie gaan, want dan is er iets in de laptop dat de accu leegtrekt.

Dank voor jullie reactie.
De accu kan niet (simpel)verwijderd worden, want die zit ingebouwd.
De laptop is ruim een jaar oud en de vorige accu is al vervangen, omdat die niet goed was.

En mijn andere suggesties?

Ik zou maar weer garantie claimen en hopen dat je weer een andere krijgt.
Maar dan ben je afhankelijk van de leverancier omdat de accu vaak buiten langere garantie valt.

Ed en Albert, ik ga de laptop dan toch maar op jullie advies terugbrengen naar de fabrieksinstellingen en als dat niks oplost garantie claimen.
Nogmaals hartelijk dank voor jullie meedenken!

Graag gedaan. Ben benieuwd naar de uitslag. Succes.

Hallo Albert,
Alle moeite is voor niets geweest dus mijn frustratie is groot.
Er is een klacht neergelegd bij HP en ik ben in afwachting van hun reactie

Succes, hoop op succes.
Je kunt ook zoeken op internet of er meer problemen zijn met dit model laptop en accu, dan sta je veel sterker omdat het dan een ontwerpfout zou kunnen zijn.

had je dit al geprobeerd?
https://support.hp.com/nl...

Hallo Jaap,
Ja ik heb alles al geprobeerd en ook al een aantal keren uitvoerig contact gehad met de technische dienst van HP. Er zou wellicht een heel nieuw binnenwerk in moeten en dat valt onder garantie, maar ik heb aangegeven, dat ik daar niet voor opteer. Ik wil een nieuwe laptop of een substantieel bedrag terug op het aankoopbedrag. De technische dienst heeft dit doorgegeven aan de afdeling "Klachten" en ik wacht nog op een reactie

Even op de reactie wachten, als die negatief is kun je gebruik maken van hun voorstel. Voor een laptop van een jaar oud is het een hel faire aanbieding die ze doen.

Hallo Ed, Albert, Jaap en Anoniem,
De technische dienst heeft na een half jaar van ellende en foute oplossingen eindelijk contact opgenomen met de producent. Als dat eerder was gebeurd, dan had mij dat heel wat frustraties kunnen besparen.
De oplossing: Via Bios Setup Utility naar Configuration en disable USB charging.
Hoe simpel kan het zijn.
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!!!
Frieszo

Ppppfffff. Gelukkig is je probleem wel opgelost.
Dank je voor de terugkoppeling, netjes, dat zouden meer mensen mogen doen.

Reageren