Hoe kan ik synchronisatie-problemen met Google Chrome oplossen?

Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10- 18358.1
Naam: 
P.Hoksbergen
Toelichting op vraag: 

synchronisatie word steeds onderbroken
bij het opstarten van chrome gaat het fout,heb verwijderd opnieuw geïnstalleerd blijft fout gaan.
moet ook steeds opnieuw mijn account activeren

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

Blijven synchroniseren wanneer je Chrome sluit of opnieuw start
Als de synchronisatie steeds wordt uitgeschakeld wanneer je Chrome sluit, kun je de instellingen wijzigen.

Open Chrome op je computer.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Instellingen.
Klik onderaan op Geavanceerd Instellingen voor content Cookies.
Schakel Lokale gegevens alleen bewaren totdat je je browser sluit uit.

De tip van Bertus biedt helaas geen oplossing. Het beschreven probleem door P. Hoksbergen blijft betaan.

Ik heb echt precies hetzelfde probleem sinds de update. Iemand al een oplossing, het is echt fucking vervelend.

De vraag is van 16-03-2019. Dat is bijna 2 jaar geleden.
Als er niemand in die 2 jaar iets heeft kunnen bedenken verwacht ik niet dat dat er nog in gaat zitten dit jaar.
Zet de vraag op internet, wie weet hoeveel antwoorden jij gaat vinden.

google chrome onderbroken is de melding die ik elke keer krijg bij het opstarten van chrome erg irritant . Helpdesk van Google kon me niet verder helpen.

Ga maar kijken op het forum is het antwoord . Hopeloze service !!!!!!

Heb het ook een poosje gehad maar nu vanaf.
Ga naar Instellingen: bij Privacy en beveiliging: Cookies en sitegegvens wissen als je Chrome sluit. Door deze handeling heb ik het niet meer. Succes ermee.

Sorry; das niet compleet lees ik nu: Cookies en sitegegevens wissen....etc: dat vakje moet je uitvinken.

Ik zit nu met 'tzelfde en iid gedaan wat ze zeiden en duurde mss 'n paarr uur max!, komt geen klap verder

Ik kan me alleen maar bij Bobber aansluiten. Hier hetzelfde irritante probleem. Elke keer wordt mijn Google account / Chrome onderbroken en word je overal uitgegooid. Volgens mij na 'n Windows-update...
Rinoceros: bedankt voor de tip, vakje is uitgevinkt, maar dit biedt géén oplossing.

Vandaag driekwartier gebeld met Microsoft Nederland: computer middels Support LogMeIn gescand, iets met Powershell (detecteren& repareren), maar het heeft niet geholpen. Bij openen laptop, of als hij "ontwaakt" wordt Chrome onderbroken.
Bij alle sites weer opnieuw aanmelden en cookies accepteren.

Help, wie heeft dé oplossing?????

Beste NaPlu,

Het blijft tobben , zolang ik alleen op chrome blij is er niks aan de hand.

Maar zodra ik mijn mail open in outlook dan kan ik weer doodleuk overal gaan lopen inloggen !!

En zowel Microsoft als Google hebben hier geen oplossing voor ????

Hier hetzelfde... zo lang je maar in Chrome blijft werken.
Ik heb even terug gescrold en zie dat Anoniem dit heeft gepost (4 dec. 2020):
"Ik heb echt precies hetzelfde probleem sinds de update."

Volgens mij heb ik dat ook en ik heb al bij de laatste updates gekeken, maar ik weet niet precies na welke update en durf er dus ook geen te verwijderen.

Bij de meeste sites is opnieuw inloggen an sich niet zo veel werk, ik vind het het meest irritant bij de site van Rabobank.... je moet (weer) je hele rekeningnummer, nummer bankpas intoetsen, Random scanner e.d. gebruiken om in te loggen. Als Chrome je gewoon "onthoudt" kun je met je 5-cijferige code snel inloggen.

Ik heb een verzoek gestuurd naar het helpcentrum van Chrome, maar of hier een reactie op gaat komen...
Dus afwachten en wordt vervolgd.

Update:

Ik heb deze week twee keer contact gehad met Microsoft Nederland. (zie reactie 25 januari) en gisteren. De laatste medewerkster heeft middels Quick Assist meegekeken in mijn laptop, alle instellingen gecontroleerd maar kon geen verkeerde of aparte dingen vinden.

Vervolgens heeft ze een lokaal account aangemaakt op mijn laptop en wat blijkt, op dat account wordt de verbinding met Chrome niet verbroken en blijf ik gewoon ingelogd, ook na herstart...
Ik kon dit nog een paar dagen proberen en als het blijft werken, kon ik terugbellen en zouden Mijn documenten (indien gewenst) evt. overgezet worden van mijn standaard account, naar het lokale account.

Tevens heb ik geprobeerd om een (telefonische) klantenservice van Google te bereiken, maar dat is bijna onmogelijk.... alleen sites met standaardantwoorden.

Medewerkster heeft nog deze twee links gestuurd, maar ook die leiden bij mij niet tot de gewenste oplossing:

https://support.google.co...

https://www.guidingtech.c...

WATTE?!? DENK TOCH NIET dat dat de enige oplossing is??! Ik heb mijn handen vol en totaaaaal geen kracht nog tijd voor die bs. En wie vergoed dat? Ik wordt krank, letterlijk krank!

Inmiddels weer een paar dagen verder en wederom het hele internet afgezocht naar dé tip en ik denk, dat ik de oplossing gevonden heb.... Chrome uitvoeren als administrator:
https://www.pcleek.com/ti...

Als ik Chrome open, moet ik wel elke keer toestemming geven, maar dat is maar één klikje. Tot nu toe blijf ik overal ingelogd en hoef ik me niet overal opnieuw aan te melden en cookies te accepteren.

Succes

Ik had hetzelfde probleem.
Het viel mij op dat mijn ingelogde user geen full controle meer had op google chrome icon op desktop.
Ik heb dit aangepast (naar full controle) en daarna was het probleem opgelost.

Hoi Omar,

Bedankt voor je reactie, maar euhhh.... hoe doe je dat met full control?
Ik moet zeggen, mijn "oplossing" met adminstrator werkt nog steeds.

Ik heb zojuist op een pc van de universitaire bieb dit probleem gehad, en de oplossing was zoals beschreven de cookies verwijderen na het sluiten van chrome. de pc heeft er sowieso een kwartier over gedaan om op te starten en mijn gebruikersprofiel te laden (wat normaal in een paar seconden of af en toe enkele minuten gedaan is) dus ik had het vermoeden dat het wellicht iets met de laadsnelheid/processor ofzo te maken heeft? aangezien alles erg traag is op dit apparaat, komt er misschien een check niet snel genoeg terug in de code, ofzo? ik weet niet precies hoe dit werkt dus misschien praat ik onzin, maar ik dacht dat het wellicht handig was om wat aanvullende info te geven voor een ander met dit probleem, om mogelijk een andere optie te bekijken. succes iedereen in de toekomst die dit leest!

Reageren