Hoe kan ik synchronisatie-problemen met Google Chrome oplossen?

Windows
Windows 10- 18358.1
P.Hoksbergen
16 maart 2019 - 13:03

synchronisatie word steeds onderbroken
bij het opstarten van chrome gaat het fout,heb verwijderd opnieuw geïnstalleerd blijft fout gaan.
moet ook steeds opnieuw mijn account activeren

Status: 
Vraag is beantwoord

Reacties

Bertus

Blijven synchroniseren wanneer je Chrome sluit of opnieuw start
Als de synchronisatie steeds wordt uitgeschakeld wanneer je Chrome sluit, kun je de instellingen wijzigen.

Open Chrome op je computer.
Klik in de rechterbovenhoek op Meer Instellingen.
Klik onderaan op Geavanceerd Instellingen voor content Cookies.
Schakel Lokale gegevens alleen bewaren totdat je je browser sluit uit.

Ada

De tip van Bertus biedt helaas geen oplossing. Het beschreven probleem door P. Hoksbergen blijft betaan.

Anoniem

Ik heb echt precies hetzelfde probleem sinds de update. Iemand al een oplossing, het is echt fucking vervelend.

Bert

De vraag is van 16-03-2019. Dat is bijna 2 jaar geleden.
Als er niemand in die 2 jaar iets heeft kunnen bedenken verwacht ik niet dat dat er nog in gaat zitten dit jaar.
Zet de vraag op internet, wie weet hoeveel antwoorden jij gaat vinden.

Bert
Bobber

google chrome onderbroken is de melding die ik elke keer krijg bij het opstarten van chrome erg irritant . Helpdesk van Google kon me niet verder helpen.

Ga maar kijken op het forum is het antwoord . Hopeloze service !!!!!!

Rinoceros

Heb het ook een poosje gehad maar nu vanaf.
Ga naar Instellingen: bij Privacy en beveiliging: Cookies en sitegegvens wissen als je Chrome sluit. Door deze handeling heb ik het niet meer. Succes ermee.

Rinoceros

Sorry; das niet compleet lees ik nu: Cookies en sitegegevens wissen....etc: dat vakje moet je uitvinken.

NaPlu

Ik kan me alleen maar bij Bobber aansluiten. Hier hetzelfde irritante probleem. Elke keer wordt mijn Google account / Chrome onderbroken en word je overal uitgegooid. Volgens mij na 'n Windows-update...
Rinoceros: bedankt voor de tip, vakje is uitgevinkt, maar dit biedt géén oplossing.

Vandaag driekwartier gebeld met Microsoft Nederland: computer middels Support LogMeIn gescand, iets met Powershell (detecteren& repareren), maar het heeft niet geholpen. Bij openen laptop, of als hij "ontwaakt" wordt Chrome onderbroken.
Bij alle sites weer opnieuw aanmelden en cookies accepteren.

Help, wie heeft dé oplossing?????

Bobber

Beste NaPlu,

Het blijft tobben , zolang ik alleen op chrome blij is er niks aan de hand.

Maar zodra ik mijn mail open in outlook dan kan ik weer doodleuk overal gaan lopen inloggen !!

En zowel Microsoft als Google hebben hier geen oplossing voor ????

NaPlu

Hier hetzelfde... zo lang je maar in Chrome blijft werken.
Ik heb even terug gescrold en zie dat Anoniem dit heeft gepost (4 dec. 2020):
"Ik heb echt precies hetzelfde probleem sinds de update."

Volgens mij heb ik dat ook en ik heb al bij de laatste updates gekeken, maar ik weet niet precies na welke update en durf er dus ook geen te verwijderen.

Bij de meeste sites is opnieuw inloggen an sich niet zo veel werk, ik vind het het meest irritant bij de site van Rabobank.... je moet (weer) je hele rekeningnummer, nummer bankpas intoetsen, Random scanner e.d. gebruiken om in te loggen. Als Chrome je gewoon "onthoudt" kun je met je 5-cijferige code snel inloggen.

Ik heb een verzoek gestuurd naar het helpcentrum van Chrome, maar of hier een reactie op gaat komen...
Dus afwachten en wordt vervolgd.

NaPlu

Update:

Ik heb deze week twee keer contact gehad met Microsoft Nederland. (zie reactie 25 januari) en gisteren. De laatste medewerkster heeft middels Quick Assist meegekeken in mijn laptop, alle instellingen gecontroleerd maar kon geen verkeerde of aparte dingen vinden.

Vervolgens heeft ze een lokaal account aangemaakt op mijn laptop en wat blijkt, op dat account wordt de verbinding met Chrome niet verbroken en blijf ik gewoon ingelogd, ook na herstart...
Ik kon dit nog een paar dagen proberen en als het blijft werken, kon ik terugbellen en zouden Mijn documenten (indien gewenst) evt. overgezet worden van mijn standaard account, naar het lokale account.

Tevens heb ik geprobeerd om een (telefonische) klantenservice van Google te bereiken, maar dat is bijna onmogelijk.... alleen sites met standaardantwoorden.

NaPlu

Medewerkster heeft nog deze twee links gestuurd, maar ook die leiden bij mij niet tot de gewenste oplossing:

https://support.google.co...

https://www.guidingtech.c...

NaPlu

Inmiddels weer een paar dagen verder en wederom het hele internet afgezocht naar dé tip en ik denk, dat ik de oplossing gevonden heb.... Chrome uitvoeren als administrator:
https://www.pcleek.com/ti...

Als ik Chrome open, moet ik wel elke keer toestemming geven, maar dat is maar één klikje. Tot nu toe blijf ik overal ingelogd en hoef ik me niet overal opnieuw aan te melden en cookies te accepteren.

Succes

Omar

Ik had hetzelfde probleem.
Het viel mij op dat mijn ingelogde user geen full controle meer had op google chrome icon op desktop.
Ik heb dit aangepast (naar full controle) en daarna was het probleem opgelost.

NaPlu

Hoi Omar,

Bedankt voor je reactie, maar euhhh.... hoe doe je dat met full control?
Ik moet zeggen, mijn "oplossing" met adminstrator werkt nog steeds.

Reageren