Probleem Add-on Provider for Google agenda met Thunderbird 68 oplossen

Vragensteller: 
GSM
Windows
Versie van je besturingssysteem: 
Windows 10 1903
Toelichting op vraag: 

Er is een probleem met de add-on "Provider for Google agenda" voor de Lightning agenda in Thunderbird 68.
Deze "Provider for Google agenda" add-on kan sinds Thunderbird 68 ineens niet meer inloggen bij Google. Aanvankelijk werkte dit bij mij vreemd genoeg nog wel.

De oplossing is vrij eenvoudig:
Zorg dat de menubalk van Thunderbird boven in het venster aan is.
Klik in het menu Extra, op de menubalk van Thunderbird 68, op Opties.
In de linker kolom klikken op Geavanceerd.
Klik rechts onder op de knop Configuratie-editor...
Accepteer de waarschuwing.
Zoek naar de volgende regel:

general.useragent.compatMode.firefox

Dubbelklik deze regel om "false" te veranderen in "true".
Sluit het venster en het tabblad voor de Opties.

Start Thunderbird opnieuw op en voer het Google account (E-mailadres + wachtwoord) in.
Van Google ontvang je nu een e-mailbericht waarop je bevestigend moet reageren, dat je het zelf was die met de "Provider for Google agenda" probeerde in te loggen.

Hierna werkt de add-on weer net zo goed als voorheen.

Status: 
Vraag is beantwoord
Tip

Reageer