Heeft je printer opeens een verkeerde naam? Gebruik de probleemoplosser
Sinds eind november klagen sommige Windows-gebruikers dat hun printer een andere naam en icoontje heeft gekregen. Ook als ze geen HP printer hebben staat hun printer vermeld als 'LaserJet M101-M106'. Ook is de HP Smart app dan geïnstalleerd op pc's die geen HP printer gekoppeld hebben. Printers functioneren meestal nog wel, maar dubbelklikken op het icoontje levert de melding 'No tasks are available for this page' op.
Als je last hebt van bovengenoemde problemen dan kun je de troubleshooter gebruiken die Microsoft dit weekend heeft vrijgegeven. Voor moderne computers met Windows 10 of 11 zul je de 64-bit variant van de troublehooter moeten gebruiken:
(klik Download en kies PrintMetadataTroubleshooterX64.exe)
Deze troubleshooter dient als beheerder uitgevoerd te worden. En:
'Het hulpprogramma retourneert het bericht Probleemoplosser voltooid op apparaten waarop onjuiste printergegevens zijn gevonden/opgelost. Of het retourneert het bericht Probleemoplosser niet van toepassing omdat het metagegevenspakket niet is gevonden op apparaten die niet worden beïnvloed.'
Als het goed is heeft je printer daarna weer de juiste naam, is de HP Smart app verdwenen en werkt alles weer naar behoren.
Had jij last van printers die een andere naam kregen en kreeg je de HP Smart app geïnstalleerd terwijl je geen HP printer hebt? Laat het weten in de reacties!
Reageer