Installatie Linux Mint

Vragen en discussies over Ubuntu, Linux Mint en andere distro's
Gesloten
Bikertje

Installatie Linux Mint

Bericht door Bikertje » 09 jan 2012 09:42

Weet niet zeker of dit berichtje op de juiste plek staat, maar ik heb "problemen" bij het installeren van Linux Mint.
Het branden ging op zich goed, doch de installatie stopt na een tijdje tijdens het kopieren van bestanden.
Op de PC van mijn zoon verliep de installatie probleemloos..
Wellicht dat de cd-speler niet meer 100% in orde is? Andere cd's [foto's, muziek bijv.] worden wel goed afgespeeld.

grasshopper

Re: Installatie Linux Mint

Bericht door grasshopper » 09 jan 2012 11:40

Een installatie vanaf USB stick wilt ook nog weleens een uitkomst zijn, Gebruik hiervoor UNETBootin

Bikertje

Bericht door Bikertje » 09 jan 2012 15:53

Bedankt voor je snelle reactie, grasshopper. Ik heb zelf ook al iets in die richting zitten bedenken, maar heb niet de nodige know how om zoiets te regelen. Wellicht kan ik echter via de door jouw gegeven link toch weer verder?

grasshopper

Bericht door grasshopper » 09 jan 2012 17:24

Download UNETBootin
Download Linux Mint 12
Maak nu de unetbootin file uitvoerbaar in Nautilus met beheerrechten door te typen in de terminal: sudo nautilus
Rechtsklik op het bestand unetbootin-linux-565 -> tabblad Permissions & vink aan Is Executable
Voer nu het programma uit, enter Ok en kies hier voor Diskimage onderin en verwijs daar naar linuxmint-12-gnome-cd-nocodecs-32bit.iso file die je zojuist gedownload hebt. Check ook of er onderin naar een USB drive verwezen wordt. M.i. is een grootte van 1Gb al genoeg & wel moet deze FAT32 geformatteerd zijn.
unetbootin.jpg
unetbootin.jpg (74.84 KiB) 19160 keer bekeken
Na het creëren en opnieuw opstarten, moet je op F1, F2, F12 of ESC indrukken afhankelijk welk systeem je hebt om in het BIOS te komen. Selecteer hier USB als first boot device (eerste opstartapparaat) om je systeem te kunnen laten opstarten vanaf USB. Kijk ook hier: Afbeelding

Bikertje

Bericht door Bikertje » 09 jan 2012 21:24

:) wat een service, grasshopper! Je hebt praktisch alles al zo'n beetje "voorgekauwd", mijn dank dus daarvoor.
Ga morgen even een nieuw stickje halen en dan aan de slag; zo te zien moet het allemaal lukken. Ik houd je op de hoogte.

Bikertje

Bericht door Bikertje » 10 jan 2012 19:20

OK, USB stick gekocht en geformatteerd FAT 32; UNETBootin en Linux Mint 12 gedownload. Dan schrijf je "maak nu de unetbootin file uitvoerbaar in Nautilus etc." Dan roep ik alweer Help, want wat moet ik nu precies dan doen?
Sorry hoor, dat ik wellicht domme vragen stel, maar ik kom er niet echt uit.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 10 jan 2012 19:27

Bikertje schreef:OK, USB stick gekocht en geformatteerd FAT 32; UNETBootin en Linux Mint 12 gedownload. Dan schrijf je "maak nu de unetbootin file uitvoerbaar in Nautilus etc." Dan roep ik alweer Help, want wat moet ik nu precies dan doen?
Sorry hoor, dat ik wellicht domme vragen stel, maar ik kom er niet echt uit.
Rechtsklik het bestand -> klik op Eigenschappen -> tabblad Permissions -> vink aan Is executable
Selecteer het bestand -> druk de Enter toets om het vervolgens uit te voeren...

Bikertje

Bericht door Bikertje » 14 jan 2012 20:09

@ grasshopper: uiteindelijk wilde ik toch liever gaan voor installatie op de "vertrouwde" manier, dus via een CD.
Daartoe had ik dan wel een goed werkende speler nodig, maar die zijn bijna nergens meer te koop. Na de nodige moeite heb ik vandaag toch een "Liteon" speler op de kop kunnen tikken voor € 15,00 bij een computer-onderdelen-winkel. Ik wil je nogmaals bedanken voor alle moeite die je genomen hebt, maar dit topic kan nu als gesloten worden beschouwd.

Gesloten