Kan mijn recycle bin niet legen

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders

Moderator: grasshopper

Kan mijn recycle bin niet legen

Berichtdoor Markilanoz » 24 aug 2008 18:37

Ik gebruik een HP notebook met 2 hardeschijven. Volgens de specificatie geen 2 partities maar echt 2 harde schijven. De D schijf staat helemaal vol terwijl er in werkelijkheid maar 10G aan data op staat. Met Disktective ben ik er achter gekomen dat er een verborgen recycle bin op staat van 242G. Ik heb verborgen files 'aan' gezet, maar kan alleen via Disktective zien dat die recycle bin er is... krijg hem dus niet verwijderd. Heb op bureaublad de grootte van de recyle bins al verkleint, maar niets helpt.. wie weet raad?
Markilanoz

Recycle.bin

Berichtdoor John van Rhijn » 24 aug 2008 22:36

Recycle.bin is niet voor niets verborgen; je kunt hem niet verwijderen, alleen kleiner maken door de Prullenbak te legen.
Niet dat ik direct verwacht dat ik je hiermee kan helpen, maar iemand die dat wel kan, wil waarschijnlijk wel graag weten wat je Windows-versie is en hoe groot de hdd (je C:\ dus, denk ik) op de 1e IDE/SATA is. En is dus de 2e IDE/SATA (D:\) hdd dan 250 Gb? Hoeveel Gb/% wordt de 1e hdd gebruikt, hoe vol is de C:\? En begrijp ik het goed, dat de grootte van je Recycle.bin 242 Gb is? Heb je misschien de afgelopen tijd vaak films verwijderd naar de Prullenbak? Is de inhoud van je Prullenbak ook 242 Gb? Je Prullenbak staat meen ik standaard op C:\ gelokaliseerd, maar ik kan me voorstellen dat je XP of Vista de Prullenbak heeft verplaatst naar de D:\-schijf, toen de inhoud van je Prullenbak groter werd dan de op C:\ beschikbare vrije ruimte. Misschien moet je dan eerst maar eens je Prullenbak wat proberen te legen.
John van Rhijn

Berichtdoor Markilanoz » 25 aug 2008 03:14

Ik gebruik Vista, beide harde schijven zijn 250G. Geen films verwijdert oid. Prullebak staat nog steeds op C. Die werkt volgens mij normaal. Heeft een (denk ik) normale grote van 2,8MB...
Markilanoz

Recycle.bin

Berichtdoor John van Rhijn » 25 aug 2008 23:10

Okay, mij verlies je nu, want ik ben niet voldoende thuis in Vista. Dat je 2,8 Mb op C:\ in de Prullenbak hebt terwijl Recycle.bin op D:\ 242 Gb groot is, kan ik vanaf hier niet rijmen. Je kunt denk ik proberen de 8 Gb data op je D:\ tijdelijk te verhuizen naar C:\, om dan vervolgens te kijken of je de D:\-schijf kunt formatteren. Als dit kan, ben je gelijk geholpen en als het niet kan, weet je wel weer iets meer. Ik vind het wel heel raar. Voorlopig denk ik dat hier op het forum of Keyzer of Wim66 je misschien wel kan helpen met je probleem. Als de forumregels dat toestaan, kun je hun misschien in een PB om hun aandacht vragen voor dit probleem. Succes.
Opvolgen van advies op websites als deze valt m.i. onder je eigen verantwoordelijkheid en is je eigen risico.
John van Rhijn

Berichtdoor Markilanoz » 26 aug 2008 03:59

Simpel maar doeltreffend, werkt.. ik heb eerst op het bureaublad de eigenschappen voor de prullebak maar gewijzigd.. die staan nu op direct verwijderen.. probleem opgelost (tot op heden) ik heb nog steeds geen idee hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.. bedankt voor je hulp..
Markilanoz

Recycle.bin

Berichtdoor John van Rhijn » 26 aug 2008 11:39

Je Prullenbak instellen op direct verwijderen, lijkt mij niet zo handig. Ik verwijder meestal naar de Prullenbak en bekijk de inhoud elke paar dagen. Dan weet ik meestal al wel of ik iets definitief wil verwijderen of misschien, om een reden waar ik toen nog niet aan had gedacht, toch nog wil bewaren. Zet je je Prullenbak op direct verwijderen, dan moet je gaan scannen met een recovery-tool, en hopen dat het in de tussenliggende tijd niet is overschreven, om het bestand nog weer terug te halen (om dezelfde reden is het tussen haakjes trouwens wel verstandig, om al een aantal goed bevonden recovery-programma's geinstalleerd te hebben - niet alleen PC-Inspector en Restoration hier op de GSS, maar ook Recuva, Avira Unerase en DriveRescue [als je die nog ergens kunt downloaden] en voor Fuji en Olympus xD-kaarten bestaat Undelete xD-Picture Card). Dus ik zou zeggen: zet je Prullenbak weer terug op niet direct verwijderen en ga de Prullenbak wat meer beheren, dan heb je wat er gebeurd is wellicht ook wat eerder in de gaten en weet je hoe het komt misschien. Groetjes.
Opvolgen van advies op websites als deze valt m.i. onder je eigen verantwoordelijkheid en is je eigen risico.
John van Rhijn

Berichtdoor John van Rhijn » 26 aug 2008 16:33

N.B.: kom er net achter dat Undelete xD-Picture Card shareware is, dus laat die maar zitten.
John van Rhijn

Re: Kan mijn recycle bin niet legen

Berichtdoor keyzer » 28 aug 2008 15:33

Markilanoz schreef:Ik gebruik een HP notebook met 2 hardeschijven. Volgens de specificatie geen 2 partities maar echt 2 harde schijven. De D schijf staat helemaal vol terwijl er in werkelijkheid maar 10G aan data op staat. Met Disktective ben ik er achter gekomen dat er een verborgen recycle bin op staat van 242G. Ik heb verborgen files 'aan' gezet, maar kan alleen via Disktective zien dat die recycle bin er is... krijg hem dus niet verwijderd. Heb op bureaublad de grootte van de recyle bins al verkleint, maar niets helpt.. wie weet raad?

Is die D schijf misschien aangemeldt als externe schijf waarbij de cache is uitgeschakeld om snelle verwijdering mogelijk te maken?

Ik heb geen Vista machine tot mijn beschikking maar ik denk dat e.e.a overeenkomt met XP:
Kijk onder Apparaatbeheer of die schijf voorkomt onder Schijfstations.
Rechtsklik op de D-schijf en selecteer Eigenschappen>Beleidsinstellingen. Welke optie is geactiveerd?
keyzer

Keer terug naar Pc beveiligen & opschonen