Windows service PZPRCBMLE (opgelost)

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
karl

Windows service PZPRCBMLE (opgelost)

Bericht door karl » 29 dec 2013 13:28

Hoi
ik heb in windows vista services het volgende staan PZPRCBMLE in hoofdletters . heb op het internet gezocht wat het is ook bij Agics maar kan niets vinden , heb de service uitgeschakeld merk niks aan de laptop . heeft iemand enig idee wat het is . doeiiiiiiiiii karl

grasshopper

Re: Windows service PZPRCBMLE

Bericht door grasshopper » 29 dec 2013 14:11

Download AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool naar je Bureaublad van de onderstaande link.
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit of Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Vink bij Whitelist Registry, Services, Drivers, Processes & Internet niets uit.
  • Vink bij Optional Scan ook List BCD, Drivers MD5 & Addition.txt aan.
  • Druk op de Scan knop.
  • Er worden twee logbestanden aangemaakt worden (FRST.txt)+ (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze logbestanden toe in je volgende bericht.

karl

Bericht door karl » 29 dec 2013 16:47

hoi
ik heb FRST uitgevoerd de lijsten zitten in de bijlage .
Bijlagen
Addition 1.txt
(20.34 KiB) 399 keer gedownload
FRST 1.txt
(73.03 KiB) 402 keer gedownload

grasshopper

Bericht door grasshopper » 29 dec 2013 17:32

Ik zie iig in je log dat deze service vanuit een dubieuze map opgestart wordt & geen vendor informatie geeft wat ook dubieus is
S4 PZPRCBMLE; C:\Users\wij\AppData\Local\Temp\PZPRCBMLE.exe [x]

Wat heel goed zou kunnen is dat deze service aangesproken wordt, wanneer je aan het gamen bent.
Houd dat eens in de gaten. Zo niet, kun je het verwijderen op onderstaande wijze:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

Code: Selecteer alles

S4 PZPRCBMLE; C:\Users\wij\AppData\Local\Temp\PZPRCBMLE.exe [x]
C:\Users\wij\AppData\Local\Temp\PZPRCBMLE.exe
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: C:\Users\wij\Downloads\
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Start FRST.exe op & typ: C:\Users\wij\Downloads\ in het witte vak & klik op Fix.
(Belangrijk is dat FRST.exe & fixlist.txt in dezelfde map staan)

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 29 dec 2013 18:06

Als er totaal niets te vinden is over PZPRCBMLE.exe, en ik heb ook niets gevonden, dan is dat al op voorhand zeer verdacht.
Het lijkt mij afkomstig te zijn van een trojan of virus dat een willekeurige bestandsnaam aanmaakt om zo niet herkent te worden als schadelijk.

Heb dat ook al eens voorgehad, en na handmatig verwijderen kwam er steeds een ander bestand in de plaats met andere letters en ik dacht zelf soms met cijfercombinaties.
Het was toen ook een of andere service die ik gestopt had met WinPatrol, anders lukte het niet, en heb toen mijn register uitgekuist met SUPERAntiSpyware Free, Eusing Free Registry Cleaner en avast! Free Antivirus, toen was het probleem opgelost. :wink:

karl

Bericht door karl » 29 dec 2013 19:32

hoi
ik heb de fix uitgevoerd z.b.
bij services staat het nog wel in de lijst maar het bestand kan niet meer gevonden worden z.b. .
ik neem aan dat het nu niet meer werkt nu het bestand er niet meer is . hoe moet ik het uit de lijst met services verwijderen ?
in de temp map kon ik niets vinden .
als het van het gamen komt en een weigert nu of doet het niet goed dan heb ik misschien gelijk de goede te pakken en ga deze dan verwijderen .
voor nu bedankt .
fix service.png
fix service.png (4.69 KiB) 9783 keer bekeken
Bijlagen
Fixlog.txt
(434 Bytes) 370 keer gedownload

grasshopper

Bericht door grasshopper » 29 dec 2013 19:49

Ik zie in je fixlog.txt dat de service verwijderd is.
Check het nog eens na herstart van je computer.

karl

Bericht door karl » 29 dec 2013 20:29

hoi
na herstart is het uit te lijst met services ook weg . dus hartelijk dank en doeiiiiiiiiiiiii karl

Gesloten