Online programma verhuur

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
Gesloten
bartdgro

Online programma verhuur

Bericht door bartdgro » 18 aug 2011 17:16

Hey,

ik ben al jaren actief lid in mijn jeugdbeweging (scout Tilleghem) en dit jaar ga ik ook de taak van materiaalmeester op mij nemen.
Als scoutsgroep hebben wij enkele tenten en ander materiaal die de verschillende leeftijdsgroepen (=takken) gebruiken op hun weekends of zomerkampen. (Daarnaast wordt het materiaal ook verhuurd aan externen.)
De laatste jaren is er heel wat discussie geweest tussen de verschillende takken omtrend het al dan niet mogen beschikken over het materiaal, wil ik dit probleem aanpakken. Als materiaalmeester wil ik overzicht kunnen houden van wat verhuurt/gereserveerd is en wat niet. Ik zoek met andere woorden een programma waarop ik dit kan aanduiden.
Normaal is dit simpel op te lossen door een excel-bestandje te maken, maar ik ben echter niet de enige materiaalmeester. We zijn met drie en het zou handig zijn moest er iets bestaan waarbij we online en dus alle drie los van elkaar met het programma kunnen werken.
Ik dacht eerst aan een simpele doodle, maar vroeg me af of er nog betere programma's hiervoor zijn.
(Ik noem het hier nu wel een programma, maar een site, applicatie... vallen ook onder die noemer.)

Hopelijk kan er mij iemand hierbij helpen.
Groetjes,
Bart

Ps: als er nog meer details nodig zijn over het 'hoe' en 'wat' precies, vraag maar.

grasshopper

Re: Online programma verhuur

Bericht door grasshopper » 18 aug 2011 20:51

Dat "Excelbestandje" is een prima & bovendien gratis oplossing.
Mijn idee is om alle materiaalmeesters een Hotmail- of Gmailaccount aan te laten maken. Vervolgens kun je het uploaden naar Skydrive of Google Docs & daar aangekomen moet iedereen elkaar toegangsmachtigingen geven (Kan bestanden toevoegen, details toevoegen en verwijderen)
Op die manier kun je "online" prima werken...

Gesloten