Advertentie

Nero scout icon in "computer"

Vragen over werken met Windows XP, Vista, 7 en 8

Nero scout icon in "computer"

Berichtdoor Oud-Forumlid » 12 maart 2009 18:48

Hallo,

Ik had Nero7 geinstalleerd, nadat ik goed gekeken had of dit binnen Vista zou werken, volgens de Nero site moet dit werken met Vista maar 't prog. liep vast op dll errors.
Ik had dit eerst met 't verwijder prog. van Nero verwijderd maar deze verwijderde niet alles.
Na langdurige verwijdering met Revo uninstaller blijft er 1 icontje achter wanneer ik Computer open. Er is geen spoor meer van Nero te vinden maar Nero Scout icon blijft aanwezig.
Iemand een idee hoe je dit nou weer weg krijgt.
Oud-Forumlid

Re: Nero scout icon in "computer"

Berichtdoor keyzer » 13 maart 2009 03:22

Oud-Forumlid schreef:Hallo,

Ik had Nero7 geinstalleerd, nadat ik goed gekeken had of dit binnen Vista zou werken, volgens de Nero site moet dit werken met Vista maar 't prog. liep vast op dll errors.
Ik had dit eerst met 't verwijder prog. van Nero verwijderd maar deze verwijderde niet alles.
Na langdurige verwijdering met Revo uninstaller blijft er 1 icontje achter wanneer ik Computer open. Er is geen spoor meer van Nero te vinden maar Nero Scout icon blijft aanwezig.
Iemand een idee hoe je dit nou weer weg krijgt.

Probeer de search index weer geforceerd op te bouwen, dat wil dit probleem wel eens verhelpen:

Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem en onderhoud>Opties voor indexeren
In het opties menu ga naar Geavanceerd>Instellingen voor indexeren> Opnieuw maken
Als het indexeren compleet is herstart de pc.

Let op: het indexeren kan wel even duren, geduld dus.
keyzer

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 10:28

Hallo Keyzer, allereerst, goed dat je weer terug bent op de site. We hebben je gemist.

Ik heb eerst - Opnieuw samenstellen - gekozen. PC uit/aan > geen effect. Daarna ook maar - Beginwaarden - gekozen. Ook geen effect.
Daarna weer - Opnieuw samenstellen - Weer geen effect. Elke keer PC volledig uit/aan gezet. Helaas blijft dat vervelende icontje van Nero Scout aanwezig binnen - Computer -
Het opnieuw indexceren duurde minder dan 10min. per keer dus dat viel wel mee.
Misschien nog een idee om dit vervelende icontje te verwijderen.
Oud-Forumlid

Berichtdoor wim66 » 13 maart 2009 11:40

Ga naar Start->Uitvoeren, typ regsvr32 /u "%commonprogramfiles%\Ahead\Lib\MediaLibraryNSE.dll en klik OK

Bron DjLizard
wim66

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 12:06

http://my.imageshack.us/v_images.php

Dit is wat gebeurd na de opdrachtregel van Wim66
Helaas geen effect.

Als ik google op code 0x80070005 kom ik alleen terecht op allerlei MSN fouten. (foto lukt niet erg, moet ik nog verder uitzoeken maar is wel zichtbaar)
Misschien die ik iets fout met spaties of " tekens die er wel of niet moeten staan.
Laatst bijgewerkt door Oud-Forumlid op 13 maart 2009 13:26, in totaal 5 keer bewerkt.
Oud-Forumlid

Berichtdoor wim66 » 13 maart 2009 12:14

Ik zie dat ik een foutje gemaakt heb, aan het eind van de regel moet nog een " staan.
Probeer het eens met regsvr32 /u "%commonprogramfiles%\Ahead\Lib\MediaLibraryNSE.dll"
wim66

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 12:23

ook met " blijft de mededeling hetzelfde. Bij de reactie van de gevonden tip staat toch dat dit zou moeten werken.
(MSN staat wel op PC maar ik gebruik dit nooit, als 't er iets mee te maken heb)
Oud-Forumlid

Berichtdoor wim66 » 13 maart 2009 12:55

MSN zal er niets mee te maken hebben denk ik.
Ik zou het volgende proberen, Explorer stoppen en daarna de opdrachtregel nog eens uitvoeren.
Of met Autoruns voorkomen dat MediaLibraryNSE.dll geladen wordt en de opdrachtregel nogmaals uitvoeren.
wim66

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 13:11

Met IE sluiten had ik al geprobeerd. Maar waar vind ik Autoruns. Bij MSconfig staat niets.
Oud-Forumlid

Berichtdoor keyzer » 13 maart 2009 13:24

Oud-Forumlid schreef:Hallo Keyzer, allereerst, goed dat je weer terug bent op de site. We hebben je gemist.

Ik heb eerst - Opnieuw samenstellen - gekozen. PC uit/aan > geen effect. Daarna ook maar - Beginwaarden - gekozen. Ook geen effect.
Daarna weer - Opnieuw samenstellen - Weer geen effect. Elke keer PC volledig uit/aan gezet. Helaas blijft dat vervelende icontje van Nero Scout aanwezig binnen - Computer -
Het opnieuw indexceren duurde minder dan 10min. per keer dus dat viel wel mee.
Misschien nog een idee om dit vervelende icontje te verwijderen.

Hmm, ik had hetzelfde probleem met het icoon van het belastingaangifte-programma. Her-indexeren heeft toen geholpen.
Als je rechtsklikt op het icoon en vervolgens op Verwijderen klikt krijg je de melding dat het betreffende object niet bestaat of iets dergelijks? Als dat zo is dan gaat het om hetzelfde probleem.
Wat gebeurd er als je rechtsklikt op het bureaublad en Vernieuwen kiest?

10 minuten voor het indexeren van de volledige schijf vind ik zelfs op een snelle pc wat kort. Misschien pakt ie niet alle mappen en/of bestandstypen w.o de bureaublad-iconen. Je kan dat allemaal instellen maar aangezien mijn Vista machine op de operatietafel ligt kan ik e.e.a niet voor je uitzoeken. Probeer onder Geavanceerd wat te rommelen. Lukt het niet dan zal ik er later op terug komen.
keyzer

Berichtdoor wim66 » 13 maart 2009 13:25

Autoruns kan je hier vinden http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 63902.aspx
Je kan het ook nog een keer in "Veilige Modus" proberen.
En ben je wel met een Admin account ingelogd? misschien dat dat verschil uit maakt.
wim66

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 13:40

Het icontje staat in - Start - My Computer. Niet op bureaublad dus vernieuwen werkt niet. Als ik rechts klik op icon kan ik niet verwijderen. Geen optie hiervoor. En ik heb alle rechten voor de PC (admin account). Ik zal 't eens in veilige modes proberen.
Oud-Forumlid

Berichtdoor Oud-Forumlid » 13 maart 2009 13:49

In veilige modus is 't gelukt om dat irritante icontje te verwijderen.
In veilige modus met netwerkverb. opdrachtregel opnieuw geplaatst en OK en toen stond er dat DLL ennogwat geslaagt was.
Eindelijk. Enorm bedankt voor de tip.
Oud-Forumlid

Berichtdoor janclone » 15 aug 2009 16:11

Hi,

Helaas ook de nodige problemen gehad met Nero 7 en alle andere Nero brand-software paketten onder Windows Vista Ultimate.
Nero Scout icon wordt automatisch geplaatst bij het installeren van welk Nero pakket dan ook. Echter een extra probleem deed zich ook voor. Al mijn cd-spelers en cd branders en tevens DVD -branders waren niet meer herkenbaar. Ik kon zelfs niet mijn computer formatteren door de Windows Vista Ultima DVD in de DVD-speler/brander te plaatsen en vanuit een uitgezette computer de boel opnieuw te formatteren door de computer aan te zetten.

Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing.
janclone

Berichtdoor Oud-Forumlid » 15 aug 2009 16:46

Ik had een dergelijk probleem dat er niets herkent werd door welke CD/DVD rom/writer dan ook. Ik had deze tip gehad op deze site.

http://www.microsoft.com/downloads/deta ... layLang=en

Misschien heb je er iets aan. Het kan nooit enige schade aanrichten denk ik als je 't zou binnenhalen, 't repareert volgens mij alleen wat in de war is.
Oud-Forumlid

Advertentie

Keer terug naar Windows XP, Vista, 7 en 8