ErikDrenthe schreef:Hoi Keyzer,
Hoe ist? Ik heb ff gekeken. En Maxthon gebruikt inderdaad dezelfde plaats om tijdelijke bestanden te plaatsen als IE. Eigenlijk gebruik ik Maxthon veel te weinig. Is IE met een extra schil. En ik denk dat ie in Nederland te onbekend is, maar is het onderzoeken waard. However, ik heb Ccleaner nog niet zo lang. Dus vind ik het een beetje eng om het te gebruiken. Om cookies en de geschiedenis te verwijderen is nog tot daar aan toe. Maar ook de getypte URL's en Index.dat bestanden en Recente lokaties van gedownload, weet ik niet of ik er goed aan doe, om dat te verwijderen. Maar ik kan toch ook alleen Analyseren kiezen?
Om maar even wat te noemen: Ccleaner noemt tijdelijke bestanden van me systeem. Kan ik die zomaar weghalen, zonder dat me systeem in de soep loopt? Dat zijn ruim 1.700 bestanden, ruim 400 MB. En dan logbestanden en bestanden in Sun Java, kan dat zomaar weg? Bestanden in Google Chrome, Opera en Firefox kunnen wel gewoon weg.
Die plaatsen, waar die bestanden staan, kan ik dat niet beter in een persoonlijk bericht naar je toesturen?
Alvast bedankt voor je reaktie.
ErikDrenthe
Geen enkele instelling in CCleaner kan je systeem in de soep laten lopen. CCleaner bestaat al jaren en de opties die ingrijpendere consequenties konden hebben zijn er al lang uitgehaald (z.a de discutabele optie om de uninstallers van de Windows updates te verwijderen)
De hoeveelheid data die gewist wordt zegt verder niks over de aard van de data.
Het is niet nodig om de locatie van de te verwijderen bestanden te vermelden. CCleaner gebruikt standaardlocaties en ik was alleen benieuwd waar Maxthon de tijdelijke bestande opslaat.
Het kan hoogstens voor irritaties zorgen als je bijv. de optie Geschiedenis voor AutoAanvullen aanvinkt (en daarbij ook nog eens de waarschuwing van CCleaner negeert) en je daarna alle opgeslagen wachtwoorden kwijt bent.
Als je meer wilt weten over een specifieke optie kan je dat altijd weer vragen op het forum.
De beste manier om te beginnen:
Laat alle standaardinstelling zoals ze zijn.
Selecteer eventueel onder
Opties>Cookies welke cookies je wilt behouden. Welke dat zijn moet je zelf weten.
Andere dingen om in overweging te nemen:
Als je zoals ik vaak gebruik maakt van de optie Uitvoeren (onder het Startmenu) dan is het handig om deze optie af te vinken (bespaard je een hoop getyp).
Als je het handig vindt om de bezochte websites te op te slaan dan moet je de optie Internetgeschiedenis natuurlijk niet aan vinken (het beheer van de geschiedenis van bezochte websites is beter te regelen in de browser zelf).
Nogmaals, CCleaner kan je systeem niet breken.
Met CCleaner kan je ook het register 'opschonen'. Ik vind dit zelf een nutteloze exercitie maar als je het toch wilt doen dan is CCleaner misschien wel de meest veilige applicatie om dit te doen.
En áls je het doet, doe het dan goed. Herhaal de schoonmaak actie net zoveel keer achter elkaar als nodig is totdat er geen te verwijderen items meer worden vermeldt.