Zo eenvoudig en toch onvindbaar

Naar wat voor software bent u al lang op zoek?
Gesloten
thommeken

Zo eenvoudig en toch onvindbaar

Bericht door thommeken » 29 nov 2009 14:09

Hallo allemaal,

Ik ben al heel lang op zoek naar een programma dat een stukje tekst kan selecteren.
Een eenvoudig voorbeeld:

- 2 Emails:
Hallo,
dit gaat over onderwerp 1.
Gegroet!
Hallo,
dit gaat over onderwerp 2.
Gegroet!
Ik heb alleen de stukjes nodig tussen de "hallo" en "gegroet". Heeft er iemand een idee of er zo'n programmaatje bestaat om dit te doen?

Alvast bedankt!
Tom

clusenco

Re: Zo eenvoudig en toch onvindbaar

Bericht door clusenco » 29 nov 2009 14:52

Hier is geen apart programma voor nodig.
Zet de muiswijzer aan het begin van de te kopiëren tekst, klik de linkermuisknop en houdt die ingedrukt, sleep hem over de te kopiëren tekst die nu blauw ziet, laat de linkermuisknop los en klik op de rechtermuisknop, waarna je de optie "kopiëren" kiest.
Als je teksten uit meerdere bestanden wilt kopiëren, zou ik ze stuk voor stuk doen en tussentijds achter elkaar plakken in bijvoorbeeld Kladblok.

thommeken

Bericht door thommeken » 29 nov 2009 16:20

clusenco schreef:Hier is geen apart programma voor nodig.
Zet de muiswijzer aan het begin van de te kopiëren tekst, klik de linkermuisknop en houdt die ingedrukt, sleep hem over de te kopiëren tekst die nu blauw ziet, laat de linkermuisknop los en klik op de rechtermuisknop, waarna je de optie "kopiëren" kiest.
Als je teksten uit meerdere bestanden wilt kopiëren, zou ik ze stuk voor stuk doen en tussentijds achter elkaar plakken in bijvoorbeeld Kladblok.
Bedankt voor de snelle reacties,
echter maak ik macro programma's om mijn emails te verkorten, en via deze manier is het veel te veel code typen.

Er moet toch een eenvoudig programmaatje voor bestaat :?

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 29 nov 2009 16:47

Ik denk dat dit zoiets is wat je zoekt. Ik heb 't niet geprobeert maar 't lijkt er wel op.
http://www.seniorweb.nl/computer/software.aspx?id=456

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 29 nov 2009 17:16

Als je 't alleen voor emails nodig hebt, dan kan dit ook via je email prog. met opties hierin. Bij handtekeningen. Daar kan je stukjes tekst plaatsen die je steeds kan weer ergens tussen kan stoppen/plaatsen.

thommeken

Bericht door thommeken » 29 nov 2009 23:01

Dat is het probleem niet, die handtekeningen.

Ik zou graag stukjes tekst kunnen selecteren van ontvangen mails.

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 30 nov 2009 18:04

thommeken schreef:Dat is het probleem niet, die handtekeningen.

Ik zou graag stukjes tekst kunnen selecteren van ontvangen mails.
Als je stukjes tekst selecteert uit een email dan kan je dat toch opslaan in dat clipboard diary prog. en weer te voorschijn halen waar en wanneer je wil.
Zij gebruiken als v.b. word of een site waar je iets uit kan halen. Maar dan kan 't ook met een email prog. volgens mij.

Gesloten