Virtual dub

Vragen over andere software
Hodar11

Virtual dub

Berichtdoor Hodar11 » 24 aug 2018 13:40

Hallo,

Heeft iemand ervaring met Virtual dub?
Ik heb dat programma zonet geïnstalleerd om videos te bewerken. Ik las dat het geen mp4 bestanden kan lezen dus heb ik mijn videobestand geconverteerd naar MPEG maar bij het opladen blijkt het programma niet te openen. Na het openen zou ik namelijk een grijs scherm in 2 delen moeten hebben maar mijn scherm blijft zwart. Bij preview input zie ik wel dat de video geïmporteerd werd maar ik kan hem niet bewerken.
Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?

Dank bij voorbaat!

Met vriendelijke groet

xaphan80

Re: Virtual dub

Berichtdoor xaphan80 » 08 sep 2018 22:28

Probeer VirtualDub2 eens.

De ontwikkeling van de originele VirtualDub staat al jaren stil. Er zijn zodoende diverse alternatieve versies ontstaan, o.a. VirtualDubMod. En dat is later VirtualDub2 geworden. Deze kan overweg met veel meer videoformaten en je hoeft daarvoor niet perse een aparte codec-pack te installeren.

Heb je andere videobewerkingssoftware op je systeem staan? Dan kunnen videocodecs met elkaar in conflict komen.

Op PortableApps.com vind je de originele VirtualDub maar dan verpakt in een applicatie van Portable Apps, zodat het geen sporen achterlaat op je systeem. Dat zou je ook kunnen proberen. Je download via die site een bestand wat je moet installeren. Ik snapte eerst de bedoeling van die hele site niet en vond portable software wat je wel moet installeren maar verdacht. Maar dat is het niet. Het hele concept van PortableApps is bedoeld om software in een soort virtual box te laten draaien, zodat de computer geen wijzigingen invoert in het register of elders in je systeem.

Probeer eens of het dan werkt.