Goede gratis tool voor verwijderen oude rommel (opgelost)

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
naptar

Goede gratis tool voor verwijderen oude rommel (opgelost)

Berichtdoor naptar » 20 nov 2017 19:13

Best forum,

Frequent verwijder ik rommel, oude tekst oude afbeeldingen, enfin noem maar op. Ook CCleaner ruimt rotzooi op.

Waar gaat deze rommel nu naar toe en waar blijft het liggen?

Blijft dit toch op de harde schijf die daardoor verzandt?

Ik zoek eigenlijk software die mijn C-schijf helemaal schoonpoetst van verwijderde rommel..

Iemand een idee?

Al vast bedankt,

vr.gr.

naptar

Postbus

Re: goede gratis tool voor verwijderen oude rommel

Berichtdoor Postbus » 20 nov 2017 19:56

Rommel (bestanden) verwijderen kan via de prullenbak (daarna wel even legen) of rechtstreeks met de toetscombinatie <Shift> + < Delete>. Dan is het echt weg (uit de FAT althans).

CCleaner verwijdert rechtstreeks, als de instellingen zo zijn ingericht. Ook dan is het echt weg (uit de FAT althans).

De beste opruimer is het programma Privazer; zie: http://privazer.com/download.php . Kies voor de portable versie, want die hoef je niet te installeren, maar gewoon in een (aparte) map zetten en even een snelkoppeling aanmaken. Privazer ruimt zeer gedegen allerlei rommel op. Gebruik Privazer als "basisgebruiker", want dat is veilig; als gevorderde gebruiker (expert modus) loop je het risico, dat je te veel laat verwijderen en dat kan Windows onbruikbaar maken!

Na de download van de portable versie: rechtsklikken op het exe-bestand en via "Eigenschappen" de blokkering opheffen, anders wil het programma niet goed werken.

naptar

Berichtdoor naptar » 21 nov 2017 15:32

Dag Postbus,

Gister het programmaatje Privazer uitgevoerd..een verademing en geen enkel nadelig gevolg ervaren.

Kan ook weer mijn draadloos volwaardig gebruiken zonder zelf opnieuw verbinding behoeven te maken.

Top, een aanrader en 5GB opgeruimd!

Vr.gr

Postbus

Berichtdoor Postbus » 21 nov 2017 18:21

Prima, leuk om te lezen, dat je er zo veel baat bij hebt gehad!