Harm Jan overleden

Aankondigingen en mededelingen over het forum
matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Harm Jan overleden

Berichtdoor matthijs » 02 nov 2017 09:50

Deze week bereikte ons het droevige bericht dat forum-lid en frequent GratisSoftware.nl bezoeker Harm Jan Verweij in augustus is overleden. Harm Jan was de afgelopen jaren een van de actiefste leden op het GratisSoftware.nl forum en op de rest van de site reageerde hij ook regelmatig op artikelen. Met zijn commentaren, vragen en tips voor anderen was hij een vertrouwd gezicht op GratisSoftware.nl.Tot vlak voor zijn dood bezocht hij onze site nog. Harm Jan is 57 jaar geworden. We zullen zijn bijdragen missen.

Redactie GratisSoftware.nl

http://www.harendekrant.nl/harm-jan-ver ... lees-meer/

grasshopper

Re: Harm Jan overleden

Berichtdoor grasshopper » 02 nov 2017 19:45

Het uitblijven van het plaatsen van vragen van zijn kant had ik al opmerkelijk gevonden, maar nu weet ik waarom dat zo was.
Ik zal de vragen van hem en de uitdagingen zeker missen nu hij geen vragen meer kan stellen.

Hopelijk leeft hij nu een leven waarin computerproblemen geen rol meer spelen.

WriTer1

Berichtdoor WriTer1 » 02 nov 2017 23:33

Zag toevallig net dit berichtje.
Moest even nadenken wie het mogelijk zou kunnen zijn maar toen ik hier zijn volledige naam zag verschijnen wist ik het ineens terug.
Heb dikwijls zijn berichtjes gelezen en ook van tijd op gereageerd dacht ik.

Eigenlijk is het nog steeds zo onwezenlijk dat iemand die er gisteren nog was er ineens vandaag niet meer is, en hoewel ik Harm Jan niet persoonlijk kende zal ik hem hier toch missen.
Net zoals ik haat ik het om iedereen constant (anoniem) te zitten uitschelden, hou het netjes en laat iedereen in zijn waarde al ben je niet akkoord met iemand zijn mening.

Het kan helaas snel gedaan zijn, 57 jaar... ben er zelf 54. :?
In ieder geval veel sterkte aan zijn familie en vrienden.

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 04 nov 2017 10:10

Het eerste wat mij bij Harm Jan opviel was zijn pleidooi voor het gebruik van naam en toenaam in communicatieforums. Dit leidt er nu ook toe dat wij hem op dit moment hier kunnen herdenken. Deze discussie leeft trouwens momenteel ook in China waar men anoniem reageren op sociale media onmogelijk wil maken.

Ooit stuurde ik Harm Jan een „Persoonlijk bericht“ en omdat de jas van het „Persoonlijk bericht“ al snel te eng werd, gingen wij over op e-mail contact. Via een Russische foto-webstek waarop hij als fotograaf actief was, zag ik ooit een klein fotootje van hem en ook zijn geboortedag (26 augustus 1959). Wat mij betreft heeft hij het altijd moeten doen met naam, toenaam en woonplaats. We hebben altijd contact gehouden, later ook over herindelingskwesties. Die spelen zowel in zijn regio Groningen als in mijn regio Zuid-Limburg.

Een paar maanden geleden kwam er onverwacht een kink in de kabel. Harm Jan reageerde minder vriendelijk en ook minder vaak en minder snel dan ik gewend was. Waarschijnlijk zat hij toen in een worsteling met zijn verschrikkelijke ziekte. Daarvan is hij nu gelukkig verlost.

Ik blijf me hem herinneren als een zeer sociaal betrokken en vriendschappelijk mens.

Ik heb ook nog een bijzondere Nieuwjaarswens voor 2017 van hem ontvangen. Die zal ik nu zeker blijven bewaren.

Het blijft vreemd: digitale communicatie. Je weet vaak niet of nauwelijks met wie je nu eigenlijk communiceert.

Postbus

Berichtdoor Postbus » 04 nov 2017 22:46

Het is triest om te vernemen, dat Harm Jan is overleden, op toch ook nog jonge leeftijd. Ik heb geregeld hier op het forum informatie met hem uitgewisseld. Hij was nooit te beroerd om een ander te helpen. Ik voel het als een groot gemis, dat dit forumlid uit de "harde kern" van dit forum verdwenen is.

clusenco

Berichtdoor clusenco » 05 nov 2017 19:05

"Ik haak vanaf dit moment dan ook verder af", de laatste zin uit de laatste bijdrage van Harm Jan op zaterdag 24 juni 2017, 19:01, waarschijnlijk toeval maar achteraf wel heel treffend.
Harm Jan, rust in vrede.