Zoekgeschiedenis Google verwijderen? (opgelost)

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
HHahn1

Zoekgeschiedenis Google verwijderen? (opgelost)

Berichtdoor HHahn1 » 12 okt 2017 12:10

Ik gebruik regelmatig de zoekfunctie van Google (ik bedoel de gewone zoekfunctie voor websites), en wel de geavanceerde versie (https://www.google.com/advanced_search?hl=nl). Deze onthoudt de zoekwoorden. Op de duur wordt dat een enorm lange lijst. Om de zoveel tijd wis ik die lijst (alles selecteren en vervolgens alles wissen). Uit de snelheid waarmee de lijst wordt gewist, heb altijd geconcludeerd dat deze lijst op de lokale computer werd opgeslagen.

Sinds enkele maanden werkt dat echter niet meer. Het lettertype (of de lettergrootte) waarin de recente zoektermen staan, is ietsje gewijzigd. Het lijkt erop of de zoekgeschiedenis niet meer in mijn browser wordt opgeslagen, maar ergens bij Google zelf. Al mijn pogingen om op internet een antwoord hierop te vinden, leveren alleen maar acties op bij de zoeksystemen zelf, maar mijn lokaal opgeslagen zoektermengeschiedenis blijft nu gewoon bestaan en groeit alleen maar verder. Het lijkt wel of dielijst nu ineens niet meer lokaal wordt opgeslagen.
N.B.: Het gaat hier dus niet om de zoekresultaten, maar om de zelf ingetypte zoektermen.

Sinds een jaar of twee (als ik me niet vergis) gebruik ik Windows 10. Als browser gebruik ik al vele jaren Firefox (regelmatig geüpdatet).

Vraag: Hoe kan ik nu de zoektermenlijst weer geheel wissen?
Bij voorbaat dank.
H. Hahn

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Re: Zoekgeschiedenis Google verwijderen?

Berichtdoor matthijs » 12 okt 2017 13:58

Hier staan allerlei methoden om zoekgeschiedenis bij Google te wissen:
https://www.gratissoftwaresite.nl/priva ... bij-google

HHahn1

Re: Zoekgeschiedenis Google verwijderen?

Berichtdoor HHahn1 » 12 okt 2017 15:04

Bedankt, maar dat helpt allemaal niet. Het gaat me juist om de ingevulde trefwoorden voor de Google-zoekmachine op de lokale computer! Die was tot enkele maanden geleden uiterst simpel te verwijderen: je typte een spatie in de zoekbalk van Google, en dan verscheen onder de zoekbalk vanzelf de hele zoektermenreeks. Je zette de muiscursor daarin en typte, naar ik meen, Ctrl + A (= alles selecteren), en vervolgens DEL. Dan was meteen de hele lijst weg.
En dat laatste werkt nu ineens niet meer!

HHahn1

Lijkt inmiddels opgelost te zijn

Berichtdoor HHahn1 » 12 okt 2017 15:17

Zojuist heb ik het nog eens op de "oude" manier geprobeerd, en nu werkte dat ineens weer wél. Zou het een bug geweest kunnen zijn die ze net vandaag hebben opgelost? Wel toevallig!

In elk geval bedankt voor de moeite.

H. Hahn