libre office

Vragen over Microsoft Office, Libre Office, OpenOffice en andere kantoorsoftware
bufallo

libre office

Berichtdoor bufallo » 22 jun 2017 19:13

Beste,
Hoe krijg ik mijn blad gecentreerd in libre office. is nu te groot krijg het niet voor elkaar ook niet met oudere versies van libre office. heb al van alles geprobeerd. Heeft iemand raad
Dank

harmjan

Re: libre office

Berichtdoor harmjan » 22 jun 2017 20:28

Ik weet niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt met "centreren" maar als het er om gaat de tekst zowel links als rechts meer naar het midden te verplaatsen dan is dat eenvoudig: zet de tekst gewoon in blok met de muiscursor en ga vervolgens met de muis naar de grens tussen een grijs deel en een wit deel van de balk boven de tekst. Beweeg de muis nu naar links of naar rechts: de tekst eronder beweegt dan mee. Als de tekst eenmaal in de ideale positie is: klik dan naast de tekst zodat die niet meer in blok staat en bewaar vervolgens het document.

bufallo

Berichtdoor bufallo » 23 jun 2017 09:30

Ik bedoel gans mijn blad, de schuifbalk beneden is maar gedeeltelijk zichtbaar
Als ik op een regel ga staan word de regel daarboven geselecteerd

Ook als ik verklein in de rechterbovenhoek is de schuifbalk maar gedeeltelijk zichtbaar
Ik gebruik windows 10
Dank

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 23 jun 2017 14:35

bufallo schreef:Ik bedoel gans mijn blad, de schuifbalk beneden is maar gedeeltelijk zichtbaar
Als ik op een regel ga staan word de regel daarboven geselecteerd

Ook als ik verklein in de rechterbovenhoek is de schuifbalk maar gedeeltelijk zichtbaar
Ik gebruik windows 10
Dank

Kan het zijn dat je 'weergave van meerdere pagina's' hebt aanstaan? Dit kun je wijzigen in de balk helemaal onderaan in LibreOffice (onder je document) door te klikken op het icoontje van één pagina (rechts van het midden, een stukje naast Nederlands (NL)).

bufallo

Berichtdoor bufallo » 23 jun 2017 15:01

Bedankt voor de reactie maar hiermee is het niet opgelost,ben radeloos
Dank

bufallo

Berichtdoor bufallo » 23 jun 2017 18:56

heb de compatibiliteit laten uitvoeren in windows xp en dan werkt het normaal , werkt niet normaal op windows 10

harmjan

Berichtdoor harmjan » 23 jun 2017 19:59

Betekent dit dat wat jou betreft het probleem is opgelost door het programma in de comptabiliteitsmodus van Windows XP te gebruiken? Of verwacht je nog wat van ons?

bufallo

Berichtdoor bufallo » 24 jun 2017 07:32

Neen Harmjan ik verwacht nog wel een andere mogelijkheid om het in de modus van windows 10 te gebruiken
Bij voorbaat dank

harmjan

Berichtdoor harmjan » 24 jun 2017 20:01

Dan kunnen er heel veel oorzaken zijn en zouden we het verder heel erg ingewikkeld kunnen gaan maken. Je hebt nu een oplossing die werkt en ikzelf voel er weinig voor om heel veel mogelijke oorzaken te gaan onderzoeken om op een andere manier hetzelfde resultaat te bereiken. Ik haak vanaf dit moment dan ook verder af.

Terug naar “Office”