unhackme: wie heeft gebruikerservaring?

Vragen over anti-virus, anti-spyware, firewalls en pc schoonmakers en optimaliseerders
harmjan

unhackme: wie heeft gebruikerservaring?

Berichtdoor harmjan » 01 jan 2017 22:46

Momenteel is unhackme nog een dag lang gratis te verkrijgen, zie: http://sharewareonsale.com/s/unhackme-sale. Ik heb geprobeerd me een beeld te vormen van deze beveiligingssoftware en ik kom er niet uit of ik er goed aan doe om die op mijn computer te installeren. Het zou unieke bescherming bieden die andere beveiligingssoftware niet of in onvoldoende mate zou kennen, het zou voornamelijk gaan om rootkits en het zou geen conflicten geven met andere beveiligingssoftware. Verder is het geen softwareaanbod met een beperkte geldigheid: zolang je het programma zelf nooit update blijf je recht houden op database updates. Aan de andere kant: zo'n extra (real time) programma neemt natuurlijk wel permanent vermogen van je computer, ik neem aan dat die er iets langzamer van wordt. Bovendien zou het programma geen deïnstallatie mogelijkheid bieden. Daarnaast heb ik het op een andere computer ooit gebruikt en toen werd er niets verdachts gevonden. Daarnaast heb ik op het internet regelmatig informatie gevonden over false positives die het programma zou melden.

Hier kom ik dus niet uit, helemaal niet als ik bedenk dat de software in staat zou zijn om besmettingen te verwijderen die geen andere beveiligingssoftware voor elkaar krijgt.

Voor het moment heb ik het aangeboden programma gedownload met behulp van Soft Organizer en de licentiesleutel opgevraagd. Het installatieprogramma en de licentiesleutel heb ik beide bewaard, ik ga ervan uit dat die ook buiten de officiële weggeeftijd kan blijven gebruiken. Soft Organizer heeft de (vele) extra bestanden die het downloaden op mijn computer had gezet vervolgens weer verwijderd.

Wie kan mij hier adviseren: unhackme installeren of toch maar niet?

Léon1953

Re: unhackme: wie heeft gebruikerservaring?

Berichtdoor Léon1953 » 01 jan 2017 23:17

Hallo Harm Jan,

Een tijd geleden één dag uitgeprobeerd en toen vol overtuiging verwijderd. Dat is mijn gebruikerservaring.

Dus probeer het gewoon eens.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 02 jan 2017 20:42

Dag Léon,

En ik heb het uitgeprobeerd en het programma heeft meteen mijn computer gescand: er was niets aan de hand en toen ik mijn computer opnieuw opstartte om unhackme te laten scannen of er misschien tijdens het opstarten verdachte processen zouden worden geactiveerd: ook hier bleek geen sprake van.

Ik heb het programma toen maar weer verwijderd, ook al omdat de interface me niet beviel en het een verouderde versie was die reclame begon te maken voor de meest recente en die was natuurlijk niet gratis en gelukkig dus ook niet nodig. Ik heb het volledig kunnen verwijderen met behulp van Soft Organizer en bewaar het installatie bestand en de licentiecode voor het moment dat ik het ooit wel nodig mocht hebben.

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 02 jan 2017 22:33

Ik zou het niemand aanbevelen op een forum omdat het onbetrouwbaar is (vanwege het ontbreken van betrouwbare recensies en al dan niet up to date houden van de database) en het geen log als resultaat geeft waardoor een helper een hulpvrager niet verder kan helpen.

Bosche

Berichtdoor Bosche » 07 feb 2017 20:09

Spok93 schreef:
Léon1953 schreef:Hallo Harm Jan,

Een tijd geleden één dag uitgeprobeerd en toen vol overtuiging verwijderd. Dat is mijn gebruikerservaring.

Dus probeer het gewoon eens.

Ik heb dezelfde ervaring gehad!

Zelf niet geprobeerd, maar in mijn omgeving gehoord van ervaren ICTers dat ze er ook niet weg van waren (weinig toegevoegde waarde). Echter, een gratis trial uitproberen kan nooit kwaad lijkt me

Terug naar “Pc beveiligen en opschonen”