Windows Live Mail meldt niet meer automatisch aan (opgelost)

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
harmjan

Windows Live Mail meldt niet meer automatisch aan (opgelost)

Berichtdoor harmjan » 11 dec 2016 13:53

Sinds ik update KB3201845 geïnstalleerd heb gekregen op mijn Windows 10 computer moet ik elke keer na het opstarten van Windows Live Mail mijn wachtwoord opnieuw invoeren, ook al geef ik aan dat dit door het programma onthouden moet worden. Voorheen werkte het automatisch aanmelden probleemloos.

Heeft iemand reeds een oplossing voor dit probleem gevonden?

harmjan

Re: Windows Live Mail meldt niet meer automatisch aan

Berichtdoor harmjan » 11 dec 2016 20:25

Het probleem lijkt zich te hebben opgelost maar ik kan niet goed verklaren hoe. Toen het probleem begon kreeg ik na installatie van update KB3201845 opdracht van Microsoft om een nieuw wachtwoord te gaan gebruiken voor mijn Microsoft account. Dit heb ik gedaan en heb hiermee ingelogd op Windows Live Mail toen erom werd gevraagd en begonnen de problemen. Vreemd genoeg verscheen mijn account naam niet in beeld in Windows Live Mail, op die plaats verscheen het woord "afmelden."

Vervolgens heb ik uitgelogd en heb het opnieuw geprobeerd met mijn oorspronkelijke Windows Live ID. Toen verscheen weliswaar mijn naam terug in beeld maar het automatisch aanmelden bleef verleden tijd.

Vandaag heb ik alle informatie nagekeken in mijn browser die te vinden is in mijn Microsoft account: alle voorkeuren en dergelijke. Ik vroeg me af of er misschien een tweetrapsverificatie was ingesteld die er eerst niet was maar dit bleek niet het geval. Voor zover ik me bewust ben heb ik geen veranderingen aangebracht maar toen ik daarna in Windows Live Mail uitlogde van mijn Windows Live ID en opnieuw inlogde met mijn Microsoft account bleken de problemen ineens opgelost te zijn: mijn naam verscheen weer in beeld in plaats van de mededeling "afmelden" en ook het automatisch aanmelden bleek zich te hebben hersteld. Ik hoop dat dit nu zo blijft, ik heb het al vele malen opnieuw geprobeerd en het blijft goed gaan.

Misschien is er een storing geweest bij Microsoft of misschien was mijn computer tijdelijk instabiel na de grote update, een andere verklaring weet ik niet te bedenken.

Terug naar “Internetten, mailen en chatten”