Nieuwe pc (op W10) schakeld zich met warning uit in 5 minuten

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Hans1950

Nieuwe pc (op W10) schakeld zich met warning uit in 5 minuten

Berichtdoor Hans1950 » 08 jan 2018 15:53

Hallo, ik ben nieuw hier en op W10. trouwens ook. En al gelijk een prangende vraag. "s Nachts krijg ik een venster dwars door mijn Trainsim route die ik rij, een paneeltje dat de pc binnen 5 minuten uitschakeld. Je ziet dan een klokje aftellen. Als een speer save ik dan de game en schakel de pc weer in en rij vanuit/vanaf de saved positie weer verder. Beeldscherm nooit uitzetten in dat menu heb ik gevonden, voor de rest zoek ik me het wit voor de ogen in dat W10, als fervent XP gebruiker. Op mijn W7Pro heb ik een upgrade naar W10 geweigerd. Maar Steam dwingt je wel te upgraden. Mijn laatste Route AddOn Villingen Konstanz crashed in W7/I5 en werkt feilloos in W10 met een I7. De I7 heeft vergeleken met de I5 4 instructies meer. Daar zal het wel ergens fout gaan.

Na mijn schelden op de zooi, want Steam zegt je nooit wat het probleem is, kwam mijn vrouw met die kant en klare Duitse grootgrutter pc aanzeulen. Omdat mijn intuitie zei op W10 zal het wel werken. En ze keek zo verwachtingsvol naar mij en dat nieuwe ding, dat ik dus met installatie ben begonnen. Hoewel de I5 op processhacker 30% CPU gebruikte tegen 10% op de I7 loopt het wat soepeler. Alles op SSD.

Ik kan op internet niets vinden over deze milieubesparende uit in de nacht feature, heb waarschijnlijk niet de juiste steekwoorden gebruikt. Maar ik voel me in W10 als een kat in een vreemd pakhuis, dus wie kan mij op het juiste spoor zetten? Bij voorbaat dank.

Hans.