Ruim je dode en dubbele internet koppelingen op

Welke software ontbreekt nog op Gratis Software Site en kunt u ons aanbevelen?
Gesloten
keyzer

Ruim je dode en dubbele internet koppelingen op

Bericht door keyzer » 03 aug 2007 18:19

Soms kan software je van een hoop klein leed verlossen.
Ik was al een tijd op zoek naar een programma dat dode en dubbele links in de favorieten lijst van mijn browser(s) kan opruimen en vond AM-DeadLink.

Ruimt niet alleen favorieten op die naar pagina's verwijzen die al lang niet meer bestaan maar ook dubbele vermeldingen.*
Ook krijg je een melding als een website is verplaats (redirect) naar een andere locatie.
Een andere handige optie is het downloaden van favicons (dat zijn de mini icoontjes die in de adres-balk en favorieten lijst verschijnen bij sommige websites) waar vooral Internet Explorer moeite mee heeft.
Ook beschikt de software over een ingebouwde browser; handig als je even snel de inhoud van een bepaalde webpagina wilt controleren.

*
Let bij het verwijderen van dubbele vermeldingen op de map waarin deze geplaatst zijn. Sommige favorieten door mij in meerdere mappen geplaatst (bijv. de algemene map en de map voor de werkbalk koppelingen).
Ook geïmporteerde favorieten uit andere browsers zullen dubbele vermeldingen opleveren.
De software is vooral geoptimaliseerd voor Intenet Explorer. Om AM-Dead-Link met Firefox/Mozilla en Opera te gebruiken moet zelf even het pad naar de map voor favorieten in deze browsers aangeven.

wim66
Contacteer:

Bericht door wim66 » 07 sep 2007 12:50

Echt een handig proggie.
Soms wil een favicon maar niet verschijnen, maar AM-Deadlink download ze allemaal.
En als een pagina geen favicon heeft dan kan je er zelf eentje toewijzen.
Nadat ik Opera had geïnstalleerd heb ik in een handomdraai al m'n bladwijzers van hun favicons kunnen voorzien.

Gesloten