MiniRadio 2007 : internet-radio met heel veel zenders

Welke software ontbreekt nog op Gratis Software Site en kunt u ons aanbevelen?
Gesloten
ronro

MiniRadio 2007 : internet-radio met heel veel zenders

Bericht door ronro » 05 mei 2007 18:05

MiniRadio is een geheel gratis internet-radio-speler voor Windows XP en Windows Vista. Het is een afgeleide van de gadget MiniRadio voor de Sidebar van Windows Vista. Wel van dezelfde maker. Er zijn zeer veel standaard zenders en er is de mogelijkheid handmatig zenders toe te voegen. Je kunt MiniRadio downloaden op http://home.planet.nl/~roder090/MiniRad ... radio.html.
Afbeelding
Afbeelding

ronro

Bericht door ronro » 24 jul 2007 11:17

Jammer dat ik nog geen feedback gekregen heb. Mocht iemand het programma'tje uitproberen, dan dus graag feedback. Alvast bedankt !

keyzer

Bericht door keyzer » 24 jul 2007 15:04

Ik heb 'm even uitgeprobeerd onder XP Home.

Installatie verliep op zich soepel.
Hoewel ik tijdens de installatie koos voor de optie om een menu item aan te maken in het Start menu kon ik er geen terug vinden.
Wel werd er een bureau-blad icoon aangemaakt.
De radio functioneert op zich prima maar de interface vertoond wat vreemd gedrag.
De scherm-animatie a la Windows Media Player ligt over het menu (van de radio) heen en bij verplaatsen laat het een spoor achter (zie screenshot).
Overigens vind ik de scherm-animatie voor een minimalistisch bedoelde applicatie een beetje overbdig, maar dat is dan persoonlijk.
Ook zou ik het handig vinden om een knop te hebben om de radio naar de systray te minimaliseren. Zoals het nu is moet ik daarvoor het menu openen of F12 klikken (en daarvoor moet het venster van de radio geactiveerd zijn).
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door keyzer op 24 jul 2007 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

keyzer

Bericht door keyzer » 24 jul 2007 15:15

Ik kreeg na een tijdje een Invalid Floating Point operation melding (heb je het in C geschreven?)
Na het verversen van het beeld (rechtsklik op bureaublad>vernieuwen) verdwijnt het spoor van mini scherm-animaties.
Bij het opnieuw opstarten van de radio krijg je echter weer het zelfde probleem.

keyzer

Bericht door keyzer » 26 jul 2007 17:02

Hoewel ik tijdens de installatie koos voor de optie om een menu item aan te maken in het Start menu kon ik er geen terug vinden.
Herstel: er is wel degelijk een Start menu vermelding. Ik keek onder Start>Programma's.

ronro

@keyzer

Bericht door ronro » 28 jul 2007 13:55

Beste keyzer,

hartelijk dank voor het uitproberen en voor de feedback.
Ik draai zelf Vista, en de door u genoemde problemen heb ik hier niet ondervonden. Ik zal het gedrag onder XP beter bestuderen. Als het goed is kan er gewoon op het kruisje 'programma sluiten' worden geklikt om de radio te minimaliseren. Om te stoppen kan F10 ingedrukt worden of: in het systeemvak (bij het klokje) waar het icoontje staat kiezen voor 'Sluit programma' met de rechtermuisknop. Ik heb het programma'tje in Delphi gemaakt, maar dat is alleen de schil. Het 'binnen-gedeelte' is gewoon een html-pagina die ik gemaakt heb. Hopelijk kan ik het door u genoemde oplossen en nogmaals bedankt voor de uitgebreide feedback !

Met vriendelijke groet,

Ron

Gesloten