Backup maken

Vragen over andere software
Gesloten
dokeekod40

Backup maken

Bericht door dokeekod40 » 18 mei 2017 14:47

Hoe maak ik gratis, of zo goedkoop mogelijk, 'n backup van mijn laptop gegevens !?
Moet kunnen dienst doen al 'herstel' wanneer hij de geest geeft of 'k door 'n stommiteit de inhoud naar de verdommenis help !!!?
WINDOWS 10, Intel (R) Core (TM) 1.40 GB
Ram geheugen 4,00 GB ( 3,80 GB beschikbaar.

Bedankt voor jullie antwoord.
Georges

OmeSjaak

Re: Backup maken

Bericht door OmeSjaak » 20 mei 2017 23:43

Aomei Backupper Standard Free
Disk backup naar externe schijf maken én
WinPE bootable cd/dvd maken in het utilities menu om te booten als je wilt restoren naar een lege HDD/SSD.

harmjan

Re: Backup maken

Bericht door harmjan » 21 mei 2017 13:11

Ik heb zelf heel wisselende ervaringen met back-up programma's. De enige back-up mogelijkheid die mij tot nu toe nooit teleurgesteld heeft is de ingebouwde van Windows zelf. Onder Windows 10 heet dit "Back-up maken en terugzetten (Windows 7)" en is te vinden in het configuratiescherm. De naam is enigszins misleidend omdat die niets met Windows 7 te maken heeft, het is toch echt het back-up programma van Windows 10.

Gemaakte back-ups worden geplaatst op een andere harde schijf dan de originele locatie en om die in geval van nood terug te kunnen plaatsen heb je een systeemherstelschijf nodig die Windows voor je kan maken, de mogelijkheid is eveneens te vinden onder "Back-up maken en terugzetten (Windows 7)."

Tenslotte, vergeet niet de back-up mogelijkheden zodanig te configureren (in te stellen) dat de door jou gewenste bestanden eronder vallen. Ik maak normaliter alleen back-ups van de systeembestanden.

Gesloten