Is PaleMoon een handige browser?

Vragen over andere software
Gesloten
xaphan80

Is PaleMoon een handige browser?

Bericht door xaphan80 » 09 okt 2016 19:58

Ik ben mijn systeem opnieuw aan het installeren en ik heb ervoor gekozen om in plaats van FireFox de browser PaleMoon te installeren. Is weer s wat anders en het feit dat het een wat minder bekende browser is - dus ook naar mijn idee misschien veiliger - spreekt mij ook aan. Het is wat gecompliceerder om deze op de Nederlandse taal in te stellen, maar dankzij jullie aanwijzingen op de website niet moeilijk.

Maar nou vraag ik mij een paar dingen af. Ten eerste: werkt deze browser zichzelf net als FireFox automatisch bij en hoef je daarbij niet elke keer de Nederlandse taal te updaten?

Ten tweede. Bij FireFox kan je een wachtwoord instellen en via dat op elke computer, tablet of smartphone bij je persoonlijke instellingen zoals opgeslagen bladwijzers komen. Heb je via PaleMoon ook toegang tot die instellingen?

Postbus

Re: Is PaleMoon een handige browser?

Bericht door Postbus » 10 okt 2016 23:40

Ik kan niet al je vragen beantwoorden. Pale Moon kun je het beste dagelijks even zelf controleren op updates, net zoals Firefox. Pale Moon is sneller dan Firefox, maar Pale Moon identificeert zichzelf als een oude versie (24.9) van Firefox en werkt daarom niet goed, als je adverteerder bent op marktplaats.nl, terwijl je ook een aantal addons voor Firefox daardoor niet kunt installeren. Ook andere websites hebben soms moeite met Pale Moon. De Nederlandse taal wordt door Pale Moon vermoedelijk zelf bijgewerkt; hij controleert in ieder geval de addons na een update, net zoals Firefox dat doet.

In Firefox en Pale Moon kun je bladwijzers exporteren en elders weer importeren, dus dat lijkt mij handig genoeg.

Pale Moon is een afgesplitste en apart verder ontwikkelde oude versie (24.9) van Firefox. Ik ben zelf weer van Pale Moon afgestapt vanwege de bovengenoemde problemen op diverse websites.

xaphan80

Re: Is PaleMoon een handige browser?

Bericht door xaphan80 » 16 okt 2016 20:41

Nog bedankt voor de reactie trouwens! 8)

Je kan het wachtwoord van FireFox inderdaad ook voor PaleMoon gebruiken. Ik heb Opera als mijn standaardbrowser ingesteld. PaleMoon is een leuke aanvulling die ik af en toe zal gebruiken.

Gesloten