wachtwoordbeheer

Vragen over andere software
Gesloten
ErikDrenthe

wachtwoordbeheer

Bericht door ErikDrenthe » 25 nov 2015 18:36

Hoi iedereen,

Laatst heb ik Lastpass geinstalleerd. Voor wachtwoorden van sites enzo. Maar is deze wel veilig? Volgens mij slaat Lastpass wachtwoorden in de cloud op. Of kan ik beter een ander wachtwoordprogramma gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

ErikDrenthe

grasshopper

Re: wachtwoordbeheer

Bericht door grasshopper » 26 nov 2015 06:09

Lastpass versleutelt de gegevens (waardoor je ook offline toegang hebt tot je data als de internetverbinding weg valt) en dus alleen versleutelde data verzend en op hun servers heeft staan: https://lastpass.com/whylastpass_technology.php

In principe kan je alleen met je wachtwoord toegang tot je data krijgen. Beveilig deze maximaal: https://lastpass.com/features_premium.php

Zelf gebruik ik Lastpass ook: wachtwoorden van sites waarmee ik financiële zaken regel en mijn primaire e-mail adres staan niet onder Lastpass.

ErikDrenthe

Bericht door ErikDrenthe » 27 nov 2015 12:50

Ok, bedankt Grasshopper.

Lastpass heb ik op de D-partitie staan. Dus als ik Windows opnieuw installeer, dan heb ik nog altijd wachtwoorden bij de hand via Lastpass.

Kun je met Lastpass ook bij je wachtwoorden als je een andere computer gebruikt? Of kan dat alleen met Premium?

Als je Premium zou willen hebben, moet je volgens mij in dollars betalen.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 27 nov 2015 14:56

ErikDrenthe schreef:Kun je met Lastpass ook bij je wachtwoorden als je een andere computer gebruikt? Of kan dat alleen met Premium?

Als je Premium zou willen hebben, moet je volgens mij in dollars betalen.
Ja
Van dat laatste ben ik niet op de hoogte, maar je kan met de gratis versie ook uit de voeten.

ErikDrenthe

Bericht door ErikDrenthe » 27 nov 2015 19:41

Hoi Grasshopper,

Op m'n laptop heb ik Linux Mint staan. Ik heb het laatst even uitgetest of ik onder Linux Mint ook bij m'n wachtwoorden kan. Ik heb onder Firefox Lastpass ge-installeerd. En ik heb nu een trial voor de Premium, die loopt af op 9 december. Ik meende eerst dat ik door die trial bij m'n wachtwoorden kon komen in Linux.

Dus ook als Lastpass gratis is, kan ik deze op m'n laptop in Linux gebruiken? Ik heb Lastpass op Windows staan. En misschien mocht het nodig zijn, zou ik zelfs nog de website van Lastpass kunnen benaderen (wat waarschijnlijk niet nodig is).

grasshopper

Bericht door grasshopper » 28 nov 2015 19:28

ErikDrenthe schreef:Hoi Grasshopper,

Op m'n laptop heb ik Linux Mint staan. Ik heb het laatst even uitgetest of ik onder Linux Mint ook bij m'n wachtwoorden kan. Ik heb onder Firefox Lastpass ge-installeerd. En ik heb nu een trial voor de Premium, die loopt af op 9 december. Ik meende eerst dat ik door die trial bij m'n wachtwoorden kon komen in Linux.
Blijkbaar heb je dit gezien op de LastPass website, waar ik eerder niet over repte.
ErikDrenthe schreef:Dus ook als Lastpass gratis is, kan ik deze op m'n laptop in Linux gebruiken? Ik heb Lastpass op Windows staan. En misschien mocht het nodig zijn, zou ik zelfs nog de website van Lastpass kunnen benaderen (wat waarschijnlijk niet nodig is).
Je kunt Lastpass ook als addon van FF gebruiken, waar je met de gratis versie prima mee uit de voeten kan.

ErikDrenthe

Bericht door ErikDrenthe » 28 nov 2015 22:51

Hoi Grasshopper,

Laatst heb ik in Linux ook Lastpass als Addon geinstalleerd in Firefox.

Via jouw URL heb ik dat filmpje gezien, die op de site van Lastpass staat. En daarin wordt ook uitgelegd, dat je met Lastpass bij je wachtwoorden kan. Volgens mij gaat dat over de gratis Lastpass.

Dus Lastpass is wel heel handig. Zeker ook omdat het wachtwoorden kan maken. En je kunt overal bij je wachtwoorden.

Gesloten