IZArc 4.1.9 zonder adware installeren

Vragen over andere software
Gesloten
harmjan

IZArc 4.1.9 zonder adware installeren

Bericht door harmjan » 26 aug 2014 22:13

IZArc 4.1.9 is eergisteren vrijgegeven voor gebruik. Dit programma is gratis maar blijkbaar worden er veel kosten gemaakt voor de ontwikkeling ervan. Om die te dekken wordt tijdens de installatie van het programma heel veel adware aangeboden op een manier dat het vrijwel onvermijdelijk is om tegelijkertijd ongewenste programma's te installeren. Daarom raadt GratisSoftware de portable versie aan (zie ook http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... -izarc-419) die dit probleem niet kent.

Ik heb zelf liever niet de portable versie. Het is mijn ervaring dat die veel langzamer is dan de gewone versie. Nu heb ik een manier gevonden om de gewone versie te installeren op een wijze dat adware eenvoudig te vermijden is. Ik heb namelijk gewoon de "HELP > Op update controleren" van de versie 4.1.8 gebruikt die ik al geïnstalleerd had op mijn computer en werd toen doorgeschakeld naar een website waar ik een versie van het installatiebestand kon downloaden die slechts één eenvoudig te omzeilen addertje onder het gras had. Kies niet de "Express installatie (aanbevolen)" maar kies de "Aangepaste installatie (geavanceerd)." Heb je voor de laatste optie gekozen dan wordt SpeedUpMyPC als keuzeoptie zichtbaar. Dit is adware maar het vinkje ervoor is eenvoudig weg te halen. Heb je dat eenmaal gedaan dan zijn er verder geen addertjes meer onder het gras en kan je probleemloos de gewone versie van IZArc installeren.

Mocht je versie 4.1.8 niet reeds geïnstalleerd hebben dan is deze werkwijze geen optie. De link waaronder ik het installatiebestand gevonden heb, heb ik niet bewaard maar het installatieprogramma zelf wel. Ik heb er absoluut niets aan veranderd en volgens Malwarebytes is het volledig virusvrij. Ik heb het in Dropbox gezet en is binnen te halen via deze link:

https://www.dropbox.com/sh/m5fbxukdnnqe ... NJiXa?dl=0#
  • (Je krijgt in de rechterbovenhoek Download ▼ te zien
  • Klik daar op
  • Klik op No thanks, continue to download →)

Gesloten