Moderator(en) gezocht

Aankondigingen en mededelingen over het forum
matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Moderator(en) gezocht

Berichtdoor matthijs » 18 mei 2010 14:04

Vanwege het vertrek van moderator Keyzer is Gratis Software Site op zoek naar nieuwe moderatoren voor het forum. Vooral voor het onderdeel pc beveiliging, maar ook voor andere onderdelen.

Moderatoren hebben het liefst een redelijk tot goede kennis van (gratis) software, pc beveiliging en dergelijke. Ze helpen mensen door vragen te beantwoorden en kunnen threads sluiten, verplaatsen en spamberichten verwijderen. Het moderatorschap is dus zowel inhoudelijk als beherend. Het moderatorschap gebeurt op vrijwillige basis. Het liefst heb je wel regelmatig wat tijd om vragen te beantwoorden of het forum te beheren, maar als je een periode weinig tijd hebt dan is dat geen probleem.

Reacties met een motivatie en wat informatie over jezelf en je pc vaardigheden kun je mailen naar webmaster@gratissoftwaresite.nl

Matthijs, webmaster Gratis Software Site

Euphranor

Re: Moderator(en) gezocht

Berichtdoor Euphranor » 25 jun 2010 12:03

is er al wat meer bekend over de winnaar van de moderator sollicitatie?

redbad

Berichtdoor redbad » 25 jun 2010 19:18

Euphranor schreef:is er al wat meer bekend over de winnaar van de moderator sollicitatie?

Volgens mij verwar je een sollicitatieprocedure met een wedstrijd...

Euphranor

Berichtdoor Euphranor » 27 jun 2010 18:52

Ik heb al een e-mail ontvangen.

Malibus

Berichtdoor Malibus » 27 jun 2010 22:44

Euphranor schreef:Ik heb al een e-mail ontvangen.

En.............? Gewonnen.........? Of nog geheim? :roll:

Euphranor

Berichtdoor Euphranor » 28 jun 2010 00:37

Dit kreeg ik gister :

Volgende week meer info over de moderator plek.

groet,
Matthijs

redbad

Berichtdoor redbad » 30 jun 2010 17:04

Euphranor schreef:Dit kreeg ik gister :

groet,
Matthijs

Spannend hoor, wie gaat er met de hoofdprijs vandoor?! :P

Malibus

Berichtdoor Malibus » 12 jul 2010 20:41

Euphranor schreef:Dit kreeg ik gister :

groet,
Matthijs

:roll: :?: :roll: :?: :roll: :?: :roll: :?:

Euphranor

Berichtdoor Euphranor » 12 jul 2010 22:54

Om een lang mailtje kort te maken ;

Hij kijkt hoe ik en de andere 2 kandidaten het doen op dit forum, en neemt na de zomervakantie een verder besluit.

clusenco

Berichtdoor clusenco » 13 jul 2010 07:31

Voor niet-kandidaten, zoals ik, leuk om de komende tijd uit te vissen wie de kandidaten zijn en hoe die zich profileren op het forum.
De beherende taak (threads sluiten, verplaatsen en spamberichten verwijderen) zal wel meevallen, maar de inhoudelijke taak zal lang niet eenvoudig zijn.
Succes!

redbad

Berichtdoor redbad » 13 jul 2010 10:44

Het wordt dus idd een soort van "wedstrijd". Wordt wel spannend op deze manier, het zal wel lastig in te schatten zijn wie de beste kandidaat is. Het is voorwaar ook niet eenvoudig om Keyzer op te moeten volgen. Af en toe zie ik wel eens een vraag waar ik antwoord op kan geven maar mijn kennis komt niet in de buurt van die van Keyzer. Dat de beste kandidaat moge winnen!

keyzer

Berichtdoor keyzer » 13 jul 2010 13:35

redbad schreef:Het wordt dus idd een soort van "wedstrijd". Wordt wel spannend op deze manier, het zal wel lastig in te schatten zijn wie de beste kandidaat is. Het is voorwaar ook niet eenvoudig om Keyzer op te moeten volgen. Af en toe zie ik wel eens een vraag waar ik antwoord op kan geven maar mijn kennis komt niet in de buurt van die van Keyzer. Dat de beste kandidaat moge winnen!

Redbad, mijn computerkennis is niet zo ontzagwekkend als jij dat voorstelt.
Ik ben een goede troubleshooter maar ik kan vooral goed overweg met Googe..heh...

Het forum is er om gebruikers in staat te stellen elkaar te helpen. Niemand verwacht dat je de wijsheid in pacht hebt.
Laat je eigen inschatting van je kennis je er niet van weerhouden om een mogelijke oplossing te plaatsen.
Samen kom je er meestal wel uit.

Het gaat er om om een probleem systematisch aan te pakken en ontbrekende parate kennis aan te vullen middels gerichte zoekacties-liefst in het Engels, want de meeste, en eerlijk gezegd ook beste informatie, staat op Engelstalige sites.

Als je vervolgens de mogelijke oplossing opschrijft zorg er dan voor dat de voorgestelde procedure stap voor stap uit te voeren is.

Gebruik de exacte terminologie die voor het betreffende besturings-systeem van toepassing is (bijv. in de menuverwijzingen).

Vermijdt jargon waar je kan, maar als dat niet kan leg dan uit wat je precies bedoeld.

En vooral, zorg dat je de instructies op een goede werking controleert; je wilt het systeem van de vraagsteller natuurlijk niet kapot maken.
Dit geldt ook voor voorgestelde veranderingen in de systeemconfiguratie, zorg dat je ook informatie geeft over hoe veranderingen terug te draaien.

keyzer

Berichtdoor keyzer » 13 jul 2010 14:06

Euphranor schreef:Om een lang mailtje kort te maken ;

Hij kijkt hoe ik en de andere 2 kandidaten het doen op dit forum, en neemt na de zomervakantie een verder besluit.

Ik begrijp dus dat er al gegadigden voor een moderatorfunctie op het forum actief zijn.
Ik ben op het moment een beetje actiever op het forum dan de bedoeling was omdat ik achteraf van menig was dat ik te abrupt ben getopt zonder Matthijs de kans te geven e.e.a op te vangen.

Nu ik weet dat er 'kandidaatmoderators' aan het werk zijn op het forum zal ik mij netjes terug trekken om hun de ruimte te geven hun ding te doen...

Chocky

Berichtdoor Chocky » 13 jul 2010 18:35

Valse bescheidenheid Keyzer :)

Maar je hebt wel gelijk. Zelf los ik best wel veel problems op de pc op door simpelweg het probleem in te typen in Google. Het is dan verbazingwekkend wat je soms allemaal aan info tegenkomt, en inderdaad, veelal op Engelstalige sites. Moet er wel bij zeggen dat ik het ook wel leuk vindt: beetje speuren naar een oplossing voor een probleem.
Waar ik niet uitkom plaats ik dan hier op het forum. En dan was (is) de bijdrage van Keyzer altijd enorm waardevol.

Ik wist helemaal niks van de werking van een computer, dat doe ik nu nog niet, maar heb toch in de afgelopen jaren een heleboel geleerd!

Goed dat er een forum is als GSS, samen komen we er wel uit!

redbad

Berichtdoor redbad » 14 jul 2010 01:35

Lijkt me idd een iets te bescheiden opstelling Keyzer. Vaak kom ik er (via google en dan idd vrnl. de engelstalige sites) wel uit maar een aantal keren lukte dat niet en dan kon jij toch nog wel een aantal nuttige adviezen geven wat het probleem dan alsnog verhielp. Ik weet in ieder geval wel wanneer ik mijn meester in iemand moet erkennen en ik denk dat veel bezoekers aan het forum het zo hebben ervaren dat jij de meester bent Keyzer! :wink:

De kracht van het forum is idd dat we met zijn allen er meestal (mss niet altijd) wel uitkomen. En onderweg valt er dan ook nog veel te leren van anderen.