zoom player pro werkt niet

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
harmjan

zoom player pro werkt niet

Berichtdoor harmjan » 02 okt 2014 22:50

Ik heb gisteren zoom player pro 9.3 geïnstalleerd op twee computers. Op de ene functioneert het programma perfect, op de andere verschijnt alleen het programma dat aangeeft dat het een bestand aan het afspelen is maar ondertussen gebeurt er helemaal niets. Ik ben alle configuratieopties van zoom player bij langs gelopen van de computer waarop zoom player problemen geeft en ervoor gezorgd dat die identiek zijn aan die van de computer waarop het programma goed werkt maar hier zit hem blijkbaar het probleem niet.

Windows Media Player werkt wel normaal op de computer waarop zoom player het af laat weten, dus ik hoef het niet te zoeken in de grafische kaart of de geluidsinstellingen. Ik heb later de trial van versie 9.41 op de computer geïnstalleerd in de hoop dat die het wel zou doen maar ook hier hetzelfde probleem: de bestanden worden niet daadwerkelijk afgespeeld. Ik vermoed dat een algemene Windows instelling de oorzaak is, ik heb echter geen idee welke dat zou kunnen zijn.

Wie helpt me op weg?

grasshopper

Re: zoom player pro werkt niet

Berichtdoor grasshopper » 03 okt 2014 14:10

Maak een map aan in Program Files met de naam PS Tools
Download PsTools.
*unzip deze naar C:\Program Files\PS Tools,
Voer een opdrachtregel met administratorrechten uit.
Druk op de Windowstoets en typ: opdracht.
Je ziet nu in het startvenster Opdrachtprompt verschijnen. Klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ: cd "%programfiles%\ps tools" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: psloglist -s |find "zoom player">>%UserProfile%\desktop\error.log
Sluit alle vensters waardoor je error.log op het bureaublad ziet.
Voeg dit log toe als bijlage in je volgende bericht

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 03 okt 2014 20:59

Het loopt allemaal iets anders dan voorzien. Ik had gisteren namelijk geprobeerd om Zoom Player helemaal te deïnstalleren en ben zelfs het hele register langsgelopen om alle overblijvende registeritems handmatig te wissen. De bedoeling was om Zoom Player Pro 9.3, een weggevertje van WindowsDeal, vandaag te herinstalleren. Dit laatste lukte niet omdat de weggeeftermijn verstreken bleek te zijn.

Geen nood, ik heb de probeerversie van Zoom Player Max 9.41 zojuist op mijn pc gezet, met opzet een andere variant van Zoom Player, om te kijken of dit misschien wat uit zou maken. Inderdaad, het maakt niks uit: ook deze versie van Zoom Player doet niets op deze pc toen ik een video probeerde af te spelen.

Ik heb toen de opdracht uitgevoerd (er staat trouwens een fout in de eerste opdrachtprompt: die spatie tussen ps en tools moest eruit) maar dit leverde niets op: de error log op het bureaublad was helemaal leeg, het heeft denk ik geen zin om een schermopname hiervan bij te voegen.

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 03 okt 2014 22:33

Kijk eens of Codec installer je uit de brand kan helpen.
(Let erop tiijdens de installatie dat je de Crawler Searchbar niet mee installeert)

harmjan

Berichtdoor harmjan » 04 okt 2014 20:20

De Codec installer bleek veel codecs in de aanbieding te hebben maar die hebben het probleem niet verholpen, ik heb alleen (onbedoeld) de DIVX player erbij geïnstalleerd. Die is inmiddels weer verwijderd. Het was ook niet waarschijnlijk dat het probleem in de codecs zou liggen: Zoom Player installeert die zelf tijdens de installatie. Ik heb veel ervaring met Zoom Player en het programma heeft altijd goed gewerkt, net zoals het dat nog steeds doet op mijn reservecomputer. De oorzaak van het probleem moet ergens anders liggen.

grasshopper

Berichtdoor grasshopper » 05 okt 2014 08:47

Heb jij DivX wel geïnstalleerd? Zo nee, doe dat dan eens.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 05 okt 2014 19:44

Het probleem is inmiddels opgelost, ik weet alleen niet hoe ik het precies gedaan heb. Van de opties in het programma blijken twee versies te bestaan: de "gewone" opties en de geavanceerde. Standaard staat het programma ingesteld op de eerste en zijn de geavanceerde opties verborgen. Ik heb die laatste toch eens bekeken en ben toen aan het experimenteren geslagen, vooral als het gaat om de video-configuratie en ineens deed alles het weer. Ik heb toen gekeken in mijn tweede computer waarop het programma altijd goed gewerkt had om te zien hoe de geavanceerde configuratie daar eruit zag en dat bleek precies net zo te zijn als aanvankelijk bij mijn eerste computer. Ik dacht te mogen concluderen dat de door Zoom Player bepaalde basisinstellingen niet bij elke computer pasten maar die conclusie viel niet te trekken: toen ik de instellingen van mijn eerste computer terugzette naar de configuratie zoals die oorspronkelijk was bleef Zoom Player het doen. Ik begrijp er dus helemaal niets meer van, het programma doet het in ieder geval. En het weggevertje heb ik toch weer kunnen installeren. Ik had al het idee dat het installatieprogramma geen contact maakte met het internet om te controleren of de aanbieding nog geldig was en heb toen de datum van mijn computer teruggezet naar 1 oktober jongstleden: daar trapte het installatieprogramma in :D .