Pleister of slangetjes van een baby gezichtje verwijderen

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
mama3boys

Pleister of slangetjes van een baby gezichtje verwijderen

Berichtdoor mama3boys » 24 sep 2014 22:48

Hallo,

Had graag geweten met welk programma en op welke manier hoe ik van een foto met een baby, vb een couveuzekindje met pleister en sonde in zijn gezichtje dat ik een babytje krijg zonder iets van dit op zijn gezichtje.

Had graag geweten hoe dit weg te werken op een foto of andere dingen .

Alle tips zijn welkom

Postbus

Re: Pleister of slangetjes van een baby gezichtje verwijdere

Berichtdoor Postbus » 25 sep 2014 00:07

Dat kan met het programma "Inpaint", te vinden op: https://www.theinpaint.com/

mama3boys

Berichtdoor mama3boys » 25 sep 2014 09:57

Bedankt Postbus voor je reactie:

Is al geinstalleerd maar waar begin ik aan in dit programma foto is geselecteerd kan je me wat uitleg geven of waar kan ik eventueel te uitleg vinden ?

Postbus

Berichtdoor Postbus » 25 sep 2014 16:47

Gewoon rechtsboven op dat grote vraagteken klikken en dan kom je hier terecht: http://www.theinpaint.com/tutorials.html

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 25 sep 2014 18:25

Als je het programma Inpaint geopend hebt zie je een rode beweegbare punt (stip). Met die punt (stip) veeg je weg wat je weg wil hebben. Foutje gemaakt?: klik op de retourpijl.

Dat gedaan hebbende klik je de naar rechts wijzende pijl aan (staat bovenaan onder "Hulp", naast het kruisje) die dan blauw is geworden. Na deze klik vindt de schoonmaak/wijziging plaats.

Als die klaar is (paar seconden later) klik je op het floppy-disk symbool, links bovenaan (tweede van links) om de actie/wijziging op te slaan.

harmjan

Berichtdoor harmjan » 25 sep 2014 21:13

Ik ben zelf amateurfotograaf en werk veel met fotografische programma's zoals InPaint om ongewenste elementen uit een foto te verwijderen. Niet altijd is het mogelijk om een goed resultaat te krijgen, het hangt van veel factoren af, met name of het programma de juiste informatie in de foto kan vinden om het te verwijderen deel goed in te vullen met nieuwe pixels. InPaint is in die zin aan te sturen dat de gebruiker duidelijk kan maken uit welk deel van de foto de informatie gehaald moet worden.

In dit concrete geval vraag ik me af of dat een goed resultaat op zal leveren: stel dat de sonde een deel van het neusje van de baby onzichtbaar maakt en je wil die sonde uit de foto halen dan moet InPaint elders in de foto precies dat deel van het neusje terug kunnen vinden en dat zal er in de praktijk niet zijn. De plek van een pleister op het gezichtje invullen met nieuwe pixels zal eenvoudiger zijn, ik verwacht dat op de foto genoeg gezichtshuid aanwezig is om als bronmateriaal te kunnen dienen voor het invullen van de plek waar de pleister zat.

Eventueel wil ik de foto wel beoordelen of het verwijderen van de sonde, het slangetje en de pleister hier mogelijk is. Neem dan contact met me op via een privébericht op het gebruikerspaneel van dit forum. Dan geef ik je een emailadres van me en dan kan je de foto als bijlage naar me verzenden. Eventueel waag ik een poging om de ongewenste elementen uit de foto te halen en stuur ik het resultaat terug.

Roos90

Berichtdoor Roos90 » 30 sep 2014 19:43

Beste gebruikers,

Door te googlen kwam ik op dit forum terecht. Vorig jaar is mijn zusje bevallen van een dochtertje. De baby kon bij de geboorte niet zelf ademen. Het was de hoop dat zij dit alsnog zou gaan doen, maar na een zware strijd heeft haar dochtertje het opgegeven. Wij hebben haar maar twee weken bij ons mogen houden. Mijn zusje kan het maar moeilijk een plek geven. Het verdriet is intens. Van haar dochter heeft zij alleen foto's met slangetjes en ik weet dat zij heel graag een foto zou willen hebben waarop deze zijn weggewerkt. Ik zou dit graag voor haar mogelijk maken en hoop dat zij het dan beter een plek kan geven. Al zie ik haar ogen maar weer even stralen wanneer zij de foto ziet, dat zou een goed gevoel zijn.

Op de dag dat mijn nichtje is geboren wil mijn zusje haar graag met de hele familie herdenken. Ik zou haar dan graag de foto willen geven. Weten jullie wellicht waar ik de foto kan laten bewerken?

Groeten Roos

Postbus

Berichtdoor Postbus » 30 sep 2014 19:54

Roos90 schreef:Weten jullie wellicht waar ik de foto kan laten bewerken?

Harmjan heeft al aangeboden om de foto('s) voor je te bewerken, dus neem gewoon contact met hem op via PB en hij zal zijn best voor je doen.

Roos90

Berichtdoor Roos90 » 06 okt 2014 18:18

Bedankt. Het is gelukt.