Ik kan iTunes niet installeren

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 02 feb 2014 11:54

Hallo Grasshopper,
Ik word met de dag dommer.

1. Quick Time staat gewoon in Program Files, maar niettemin heb ik toch quick time gedownload.
Het exe bestand staat op mijn bureaublad. (het heet QuickTime installer) Als ik daarop rechtsklik zie ik NIET staan: "Nieuw" en "tekstdocument".
2. Moet ik dus eerst Quick Time installeren? En dan de oude eerst verwijderen of er gewoon overheen?
3. Als ik op de reeds geïnstalleerde (oude) Quick Time in Program Files met rechts klik zie ik ook niet "nieuw".
Zucht

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 02 feb 2014 12:18

Helena schreef:Hallo Grasshopper,
Ik word met de dag dommer. :x

1. Quick Time staat gewoon in Program Files, maar niettemin heb ik toch quick time gedownload.
Het exe bestand staat op mijn bureaublad. (het heet QuickTime installer) Als ik daarop rechtsklik zie ik NIET staan: "Nieuw" en "tekstdocument".
2. Moet ik dus eerst Quick Time installeren? En dan de oude eerst verwijderen of er gewoon overheen?
3. Als ik op de reeds geïnstalleerde (oude) Quick Time in Program Files met rechts klik zie ik ook niet "nieuw".
Zucht

Kijk dit filmpje: AppleApplication Support Fix en daarna naar de instructie uit mijn vorige reactie.



Op de volgende mnier kun je een zoekopdracht doen:
Download SystemLook(x32) & plaats het bestand op het Bureaublad.
Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

Code: Selecteer alles

:filefind
AppleSoftwareUpdate.msi
AppleApplicationSupport.msi

Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
Post de inhoud van dit bestand.

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 02 feb 2014 20:50

Wil je me helpen? Misschien is het iets kleins.
Ik heb het filmpje gevolgd.

  1. Quick time gedownload .Bij installeren de optie "repair" gebruikt. (zoals in film)
  2. Een map aangemaakt op bureaublad en daar de QuickTime installer ingezet
  3. QuickTime Installer laten installeren (repair)
    Toen
  4. Bij DEZELFDE Quick Time Installer "naam wijzigen"aangeklikt en gekopieerd.
  5. Daarna naar "nieuw" en "Tekstdocument" gegaan (in bestand)
  6. Er verschijnt inderdaad een tekstdocument, maar zonder txt erachter. Dus niet: Tekstdocument.txt, zoals in filmpje
  7. Naam veranderen in fix.bat gaat prima.
    Echter GEEN melding dat ik de extensie heb veranderd van txt in bat
  8. Bij bewerken en plakken krijg ik "QuickTimeInstaller"en niet "QuickTimeInstaller.exe", zoals in filmpje. Maar met deze QuickTimeInstaller (zonder dat exe te zien is) heb ik gewoon geïnstalleerd. (uitvoeren)
  9. Ik voeg exe en slash en extract toe en sla op.
  10. Bij dubbelklikken op fix.bat moet ik nu alle componenten zien. Ik krijg echter gewoon weer het tekstdocument dat ik gemaakt heb.
Ik heb het ook zonder "exe" toevoegen geprobeerd, dus QuickTimeInstaller/extract
Helpt niet.

Het lijkt me dat de fout is dat ik de extensies niet zie en/of kan veranderen. (.txt in .bat)


Deze video lijkt me echt de oplossing
Ik kan nog de oude quicktime verwijderen en helemaal opnieuw installeren. Dus geen repair.
Bij openen van quicktime krijg ik inderdaad te zien: Please installeer Apple Application Support

Dit nog proberen (herinstallatie Quick Time) of overgaan op System Look?

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 02 feb 2014 21:46

QuickTimeInstaller/extract werkt niet, er moet een spatie tussen, dus QuickTimeInstaller /extract moet het zijn. :D
Ter informatie: Dit werkt ook bij iTunesSetup.exe.


Ik wil je adviseren ook nog om mijn vorige instructie rustig en aandachtig door te lezen.
→ Daar staat nl. wat in het fimpje staat stap voor stap beschreven en ook nog in het Nederlands: viewtopic.php?f=40&t=3429#p15478 :wink:
Helena schreef:Dit nog proberen (herinstallatie Quick Time) of overgaan op System Look?

In principe is dit niet nodig.

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 03 feb 2014 18:03

Ik heb nu jouw instructie opgevolgd (niet het filmpje)
Het vorige probleem was dat ik de txt extensie niet zag . Ik kon het tekstdocument daarom ook niet veranderen in een bat.extensie. Het bleef een txt bestand.
Op internet zag ik dat het in mapopties een vinkje weghalen was bij "extensie verbergen"".
Nu lukte het wel.
Maar....... nu krijg ik fix.bat niet geopend.
Ik zie heel, heel even een blauw scherm en daarna niets
Opnieuw proberen?

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 03 feb 2014 18:19

Check dit:
  1. Als je rechtsklikt op dat .bat bestand - bewerken, wat zie je dan?
    Als het goed is: Quicktimeinstaller /extract
    verander dit bij voorkeur in: iTunesSetup.exe /extract
  2. Staat fix.bat & iTunesSetup.exe allebei op het bureaublad of *iig in de zelfde map?
    Download SystemLook(x32) & plaats het bestand op het Bureaublad.
    Dubbelklik SystemLook.exe om het programma te starten.
    In het venster dat opent kopieer je onderstaande code:

    Code: Selecteer alles

    :filefind
    fix.bat
    iTunesSetup.exe

    Afbeelding Zorg dat deze tekst links uitlijnt!

    Klik op de knop "Look" om de scan te activeren.
    Als de scan klaar is opent een tekstbestand (SystemLook.txt).
    Staan ze in dezelfde map?
    Post de inhoud van dit bestand.

*iig= in ieder geval

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 03 feb 2014 21:50

Hoi,
Nogmaals bedankt tot dusver.

Er stond inderdaad QuickTimeInstaller.exe /extract
Ik heb dat nu veranderd in iTunesSetup.exe /extract en fix.bat met knippen en plakken in Program Files in iTunes gezet.
Het bestand opent nog steeds niet. Het blauwe MS Dos scherm was nu iets langer zichtbaar.

Op mijn bureaublad in het exe.bestand van QuickTime of iTunes gaat fix.bat alleen middels het filmpje (map aanmaken, bij QuickTimeInstaller naam wijzigen, kopiëren, tekstdocument veranderen in fix.bat enz.)
Daar heb ik het verwijderd voordat ik het met jouw opdracht opnieuw uitvoerde.
Jouw opdracht werkt - zoals je al zei - via Verkenner en vervolgens via Program Files waar QuickTime en iTunes instaan. Vandaar.
Moet het toch rechtstreeks via iTunes.exe?

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff
Log created at 20:03 on 03/02/2014 by Helen de Vink
Administrator - Elevation successful

========== filefind ==========

Searching for "fix.bat"
C:\Program Files\iTunes\fix.bat --a---- 24 bytes [15:34 03/02/2014] [19:00 03/02/2014] D3B26A5979987B7033A3E5B1E376BF00

Searching for "iTunesSetup.exe"
C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesSetup.exe --a---- 137699664 bytes [14:37 01/02/2014] [14:38 01/02/2014] 2B45F76261E1944EF60D08DD41FEA9CA

-= EOF =-

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 04 feb 2014 09:39

Uit het logje blijkt dat de bestanden niet in dezelfde map staan, vandaar dat het niet werkt.
C:\Program Files\iTunes\fix.bat
C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesSetup.exe

Na het uitvoeren van onderstaande Zoek instructie staan iTunesSetup.exe & fix.bat wel in één en dezelfde map. Check, na het uitvoeren C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Apple & voer fix.bat uit.



Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

Zoek.exe uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:

    Code: Selecteer alles

    copy C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesSetup.exe  C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Apple\iTunesSetup.exe;b
    echo iTunesSetup.exe /extract>>C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Apple\fix.bat;b
    attrib -r -s -h C:\Program Files\iTunes\fix.bat;b
    C:\Program Files\iTunes\fix.bat;f
    C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Apple;v
  • Klik je op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kun je tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe je een bijlage kunt toevoegen aan het bericht lees je hier.

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 04 feb 2014 20:39

Hier komt ie. zie bijlage
C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Apple is niet te vinden.

Ik kan wel volgens het filmpje op het bureaublad iTunesSetup.exe met fix.bat uitvoeren.
Het lukte de eerste keer niet (met QuickTimeInstaller.exe), omdat ik de extensie txt niet zag staan.
Die zie ik nu wel via mapopties
Dat proberen?
Je zult onderhand wel doodmoe van me zijn. Ik ben ook moe van mezelf.
Bijlagen
zoek-results.log
(693 Bytes) 295 keer gedownload

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 04 feb 2014 21:00

Ja, kun je zeker proberen... (Jammer dat het allemaal niet wil lukken; een beetje moe word ik er ook wel van)

Wat ook kan, is de Zoekinstructie in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) uitvoeren.

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 05 feb 2014 12:29

Niet boos zijn Grasshopper.
IK heb toch even geprobeerd om fix.bat te laten werken.
De eerste keer werkte het niet, omdat ik txt niet in beeld had en daardoor de naam niet kon veranderen.
Ik heb een map op bureaublad aangemaakt en daar QuickTimeInstaller ingezet.
Vervolgens procedure doorlopen en ik kreeg inderdaad deze files te zien

Deze lijst bestanden zie je nu staan in je map:

AppleApplicationSupport.msi
AppleSoftwareUpdate.msi
fix.bat
QuickTime.msi
QuickTimeInstaller.exe
QuickTimeInstallerAdmin.msi


Daarna jouw opdracht uitgevoerd:
Enter of dubbelklik AppleSoftwareUpdate.msi & AppleApplicationSupport.msi om die foutmeldingen op te lossen.


Bij AppleSoftwareUpdate.msi kreeg ik de melding: herstellen of verwijderen. Ik koos herstellen. Daarna de melding: Voltooid
Bij AppleApplicationSupport.mri kreeg ik de melding dat er al een nieuwere versie is gevonden.

Moet ik nu gaan deinstalleren zoals in het topic van Apple staat?

Helen
p.s. Ik weet dat ik niets op eigen houtje mag doen, maar aangezien bovenstaande in eerste instantie de opdracht was en ik nu wel wist waar het probleem lag heb ik hiervoor gekozen

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 05 feb 2014 13:29

Mooi :D Knap werk Helena!

Check voor alle zekerheid (we hebben al veel werk verricht) eerst of je iTunes kunt uitvoeren.
Vervolgens kun je idd deïnstalleren in de aanbevolen volgorde van Apple...

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 05 feb 2014 14:43

Nee hoor. Itunes gaf meteen de foutmelding: Apple Application Support not found
IK heb vervolgens de dll uit iTunes/program Files verwijderd zoals hier vermeld :
https://support.apple.com/kb/TS5376
Daarna opnieuw opgestart en meteen de melding "Apple Application Support is not found"

IK was er al bang voor, want toen ik op AppleSupportApplication.msi dubbelklikte kreeg ik de melding
"Er is al een nieuwere versie op deze computer geïnstalleerd

Ik weet nu al dat als ik itunes deinstalleer en installeer ik bij beide weer de melding krijg "Apple Application Support is not found"

Maar opgeven?
Of de procedure met fix.bat nog één keer uitvoeren in iTunesSetup.exe. op bureaublad?
Ik had het nu met QuickTimeInstaller gedaan
Helen

P.s. Dank dat je zo lief reageerde.

Gebruikersavatar
grasshopper
Berichten: 1406
Lid geworden op: 23 aug 2009 10:22

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor grasshopper » 05 feb 2014 16:04

We gaan het anders doen. :evil:


Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start - Alle Programma's - Bureau-Accessoires - Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

Code: Selecteer alles

HKLM\...\Run: [iTunesHelper] - C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe [152392 2014-01-20] (Apple Inc.)
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
Winsock: Catalog5 04 C:\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll [121704] (Apple Inc.)
C:\Program Files\Bonjour\mdnsNSP.dll
FF Plugin: @Apple.com/iTunes,version=1.0 - C:\Program Files\iTunes\Mozilla Plugins\npitunes.dll ()
C:\Program Files\iTunes\Mozilla Plugins\npitunes.dll
S2 Apple Mobile Device; C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe [43336 2014-01-07] (Apple Inc.)
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
R2 Bonjour Service; C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe [390504 2011-08-30] (Apple Inc.)
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
R3 iPod Service; C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe [553288 2014-01-20] (Apple Inc.)
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [x]
C:\ComboFix\catchme.sys
2014-02-01 15:43 - 2014-02-01 15:43 - 00000284 _____ () C:\WINDOWS\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job
2014-02-01 15:43 - 2014-02-01 15:43 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Apple Software Update
2014-01-30 18:39 - 2014-02-01 15:46 - 00000000 ____D () C:\Program Files\iTunes
2014-01-30 18:39 - 2014-01-30 18:39 - 00000000 ____D () C:\Program Files\iPod
2014-01-30 18:35 - 2014-02-01 15:44 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Common Files\Apple
2014-01-30 17:12 - 2014-01-30 17:12 - 00000125 _____ () C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\delituneshelper.reg
2014-01-30 15:47 - 2014-01-30 15:47 - 00000416 _____ () C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\delitunesfolders.bat
2014-01-30 11:26 - 2014-01-30 11:27 - 00001749 _____ () C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\Dorado.txt
2014-01-28 21:09 - 2014-02-01 15:46 - 00001542 _____ () C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\iTunes.lnk
2014-01-28 21:09 - 2014-02-01 15:46 - 00000000 ____D () C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\iTunes
2014-01-28 17:47 - 2014-01-28 17:47 - 00016182 _____ () C:\ComboFix.txt
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 25520968 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunes.dl
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 00649544 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iPodUpdaterExt.dll
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 00405320 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesAdmin.dll
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 00293192 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesOutlookAddIn.dll
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 00148808 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesHelper.dll
2014-01-20 16:32 - 2014-01-20 16:32 - 00117576 _____ (Apple Inc.) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iTunesMiniPlayer.dll
2014-01-20 16:02 - 2014-01-20 16:02 - 03023176 _____ (Apple, Inc) C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad\iAdCore.dll
2014-02-01 15:46 - 2014-01-28 21:09 - 00001542 _____ () C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad\iTunes.lnk
2014-02-01 15:46 - 2014-01-28 21:09 - 00000000 ____D () C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\iTunes
2014-02-01 15:44 - 2014-01-30 18:35 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Common Files\Apple
2014-02-01 15:43 - 2014-02-01 15:43 - 00001830 _____ () C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Apple Software Update.lnk
2014-02-01 15:43 - 2014-02-01 15:43 - 00000284 _____ () C:\WINDOWS\Tasks\AppleSoftwareUpdate.job
2014-02-01 15:43 - 2014-02-01 15:43 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Apple Software Update
2014-02-01 15:41 - 2014-02-01 15:41 - 00000000 ____D () C:\Program Files\Bonjour


Bij "Opslaan in" kies je: C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Start dan FRST.exe op & typ: C:\Documents and Settings\Helen de Vink\Bureaublad in het witte vak & klik op Fix.
(Belangrijk is dat FRST.exe & fixlist.txt in dezelfde map staan)



Stap 2:
Download of Update Afbeelding Ccleaner


Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.



Stap 3:
Start nu opnieuw op
Installeer nu iTunes 11.1.3.
(niet de nieuwste versie: https://support.apple.com/kb/TS5376)

Helena
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:56

Re: Ik kan iTunes niet installeren

Berichtdoor Helena » 05 feb 2014 16:35

oKé. ga ik doen!
Eerst 2 vraagjes
1. Ik kan itunes vorige versie gewoon over deze nieuwe versie heen installeren? Ik heb nog niets verwijderd.
2. En de dll bestanden die ik in itunes heb weggehaald (staan op bureaublad) terugplaatsen of niet