vlc 3.0.1 (opgelost)

Vragen over audio, video en foto's en het branden van cd's en dvd's
Gesloten
hansiew

vlc 3.0.1 (opgelost)

Bericht door hansiew » 03 mar 2018 16:10

Na het installeren van vlc 3.0 kreeg ik wel geluid, maar een paars scherm. (Windows 10, 32bit)
Snel teruggegaan naar vlc 2.2.6 Hier werkte alles weer perfect.
Afgelopen week kwam vlc 3.0.1 ter beschikking. Weer gedownload en geinstalleerd: Wel geluid, maar nu een groen scherm.
Weer terug naar vlc 2.2.6 : Alles weer normaal.
Wie kan mij helpen?

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Re: vlc 3.0.1

Bericht door matthijs » 04 mar 2018 18:03

Wat voor soort bestanden gaf deze paars groene effecten?

hansiew

Bericht door hansiew » 05 mar 2018 19:52

Ik heb het geprobeerd met .ts en .mpg files

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Bericht door matthijs » 06 mar 2018 11:47

hansiew schreef:Ik heb het geprobeerd met .ts en .mpg files
Hier werken mpg en ts wel naar behoren. Zal waarschijnlijk een incompatibiliteit van VLC met je grafische kaart zijn.
Je kunt proberen om de hardwaredecodering uit te schakelen in de voorkeuren maar dat is even zoeken.

1. Ga naar Extra | Voorkeuren
2. schakel linksonder bij Weergave-opties 'Alles' in
3. Gebruik het zoekvenster linksboven en typ 'hardware' in

Nu kun je bij FFmpeg Hardwaredecodering van Automatisch op Uitschakelen zetten en daarna Opslaan kiezen. Herstart VLC voor de zekerheid ook even. Ik weet niet of dit helpt (heb zelf deze problemen dus niet), maar je kunt het proberen. (En anders de instellingen weer terugzetten).

Anders zou je nog kunnen proberen weer naar 'hardware' zoeken zoals hierboven en bij de diverse Uitvoermodules hardware-ondersteuning uit te zetten (en vergeet opslaan niet). VLC herstarten en proberen. Als dit alles niet helpt kun je bij Extra | Voorkeuren onderaan op de knop Standaardinstellingen klikken om de instellingen te herstellen. Hopelijk werkt het. En anders komt er vast binnenkort een update die dit probleem fixt.

hansiew

Bericht door hansiew » 06 mar 2018 15:46

Top! Hardwaredecodering uitgeschakeld, opgeslagen. Hoefde niet te herstarten. Alles werkt.
TS files O.K. MPEG files O.K. MP4 was reeds O.K. (Het is een 10 jaar oude HP-laptop, maar hij werkt verder nog goed).
Matthijs bedankt!

Gesloten