Ik kan de Windows store niet openen

Vragen over werken met Windows 7, 8, 8.1 en 10
Gesloten
xaphan80

Ik kan de Windows store niet openen

Bericht door xaphan80 » 04 nov 2013 22:46

Elke keer als ik in het startscherm van Windows 8 op het pictogram van de Store klik, zie ik een paar seconden een groen beeld met een wit icoon in het midden. Vervolgens verschijnt het startscherm weer; de app blijft actief op de achtergrond, maar de store verschijnt niet. Ik heb de Windows store zelfs nog nooit gezien.

Ik weet niet zo goed wat ik fout doe. Volgens mij gaat er iets mis bij het aanmelden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

---

Re: Ik kan de Windows store niet openen

Bericht door --- » 05 nov 2013 10:07

Ik kom op alle reacties tegen dat je dit pas kan openen als je microsoft account gebruikt.
http://www.pc-helpforum.be/f182/windows ... -op-55095/
(zie reactie 2)

xaphan80

Bericht door xaphan80 » 05 nov 2013 13:00

Zoiets had ik al begrepen. Ik dacht eerst dat mijn hotmail-account voldoende was, maar blijkbaar dus niet. Ik heb de instellingen van de PC doorgenomen en dan lees ik dingen als "deze pc vertrouwen". Dat heb ik allemaal gedaan. Maar dat is vrij warrig allemaal, aangezien Firefox mijn standaardbrowser is, maar ik kan dat blijkbaar alleen met IE doen. No problem denk ik dan: gewoon URL naar klembord kopieren en verdergaan met IE. Maar die hele procedure is niet duidelijk, omdat ik dan ook een code moet intypen die ik van mijn sms krijg. Het zou in principe nu goed moeten zijn, maar toch kan ik niet in de Windows store komen.

xaphan80

Bericht door xaphan80 » 07 nov 2013 16:59

Ik ben met het probleem naar de winkel gegaan. Volgens hen komt het door schoonmaaktools als CCleaner, ioBit Advanced System Care, Eusing Free Registry Cleaner, etc. Dat gebruik ik dus allemaal regelmatig om mijn systeem schoon en snel te houden. Ik wil absoluut geloven dat hierdoor het probleem is veroorzaakt, dat bijvoorbeeld Eusing Free Registry Cleaner essentiele registersleutels heeft verwijderd. Wat ik moeilijk kan geloven, is dat Windows zelf voldoende opties heeft om het systeem schoon en snel te houden. Dat Windows schijfopruiming genoeg is. Misschien loop ik achter, maar ik ken Windows als een OS wat heel snel vervuilt en daardoor traag en instabiel wordt. Schoonmaaktools zijn naar mijn ervaring absoluut nodig om het systeem soepel en snel te houden.

scootfan

Bericht door scootfan » 07 nov 2013 17:32

Ook ik gebruik CCleaner, ASC7, e.d. Mijn ervaring: als je enkel een lokaal account hebt gemaakt kan je niet aan de Windows store om bvb de upgrade naar WIN8.1 binnen te halen. Ik heb me suf over gepiekerd waarom ik niet kon upgraden maar op het ogenblik dat ik zo'n MS account had lukte het meteen. Nadien ben ik dan weer gewoon terug omgeschakeld naar mijn lokaal account. Microsoft speelt al genoeg baas over mijn PC, ik ga niet toestaan dat ze dat permanent kunnen doen, bij voorkeur enkel wanneer ik het nodig vind. Oh ja, ze hebben het zo geregeld dat het enkel werkt met IE. IK verkies ook Firefox maar het gaat gewoonniet anders (bij mij toch niet).

WriTer1

Bericht door WriTer1 » 07 nov 2013 19:17

Juist, gisteren ben ik ook even gaan kijken of ik Windows 8.1 kon downloaden via Opera en dat ging ook niet want het adres aan het begin van de link is een of andere exotische combinatie die niet met HTTP begint maar ik zag zoiets als MR... en nog wat.
Geprobeerd met Internet Explorer 10 en dat werkte wel, je werd direct doorgelinkt naar de Win 8 tegeltjes en de Store.
De download is wel enorm groot, ongeveer 3,7 GB.

En wat dat MS account betreft, dat zou je niet echt nodig hebben maar het is wel zeer goed verstopt hoe je dat kunt downloaden met je lokaal account.
Hier bij 'Computer Idee' leggen ze goed uit hoe je dat zonder MS account kunt doen.

http://www.computeridee.nl/workshop/win ... ieuwsbrief

Misschien dat het dan (ook) wel werkt? :wink:

Alver70

Bericht door Alver70 » 07 nov 2013 22:48

scootfan schreef:Ook ik gebruik CCleaner, ASC7, e.d. Mijn ervaring: als je enkel een lokaal account hebt gemaakt kan je niet aan de Windows store om bvb de upgrade naar WIN8.1 binnen te halen. Ik heb me suf over gepiekerd waarom ik niet kon upgraden maar op het ogenblik dat ik zo'n MS account had lukte het meteen. Nadien ben ik dan weer gewoon terug omgeschakeld naar mijn lokaal account. Microsoft speelt al genoeg baas over mijn PC, ik ga niet toestaan dat ze dat permanent kunnen doen, bij voorkeur enkel wanneer ik het nodig vind. Oh ja, ze hebben het zo geregeld dat het enkel werkt met IE. IK verkies ook Firefox maar het gaat gewoonniet anders (bij mij toch niet).
Dat is niet juist, ik heb W8.1 gedownload met een lokaal account en dat verliep zonder problemen. Ik denk er niet aan een MS account te nemen.

xaphan80

Bericht door xaphan80 » 08 nov 2013 18:28

Ik heb de vraag ook gesteld op een soort forum van Microsoft. Daar wordt ook heel stellig beweerd dat software als CCleaner, Advanced System Care, etc. je systeem eerder vervuilen dan opschonen. Volgens hen moet Windows schijfopruiming voldoende zijn.

Wat vinden jullie daarvan? Ik gebruik Eusing Free Registry Cleaner en Advanced System Care al jaren. CCleaner gebruik ik nog veel langer. Ik heb pas sinds een half jaar Windows 8 en Windows 7 heb ik nog nooit gebruikt. Mijn ervaring is dat dit soort software mijn systeem wel onderhouden en dat Windows soepel blijft draaien. Misschien loop ik achter en zijn Windows 7 en 8 stabieler dan Vista of XP.

Advanced System Care vind ik wel een beetje verdacht, want het gaat gepaard met veel reclame en misschien is het stiekem ook wel malware. Met Eusing Free Registry Cleaner moet je soms oppassen dat er geen essentiele registersleutels verwijderd worden.

Maar ik voel er niet veel voor eerlijk gezegd om vanaf nu die software niet meer te gebruiken. Mijn cookies, internetcache en andere rommel moet regelmatig worden opgeschoond.

Alver70

Bericht door Alver70 » 08 nov 2013 19:45

Het is natuurlijk evident dat MS Microsoft alleen de eigen mogelijkheden als heilig beschouwd (wij van WC eend enz. etc.). Ik zou hier eerder de eigen, misschien wat achterdochtige, intuïtie volgen.

grasshopper

Bericht door grasshopper » 09 nov 2013 08:23

Wat btreft het niet openen van de Appstore staat hier de oplossing:
http://blogs.technet.com/b/ouc1too/arch ... grade.aspx

En over Advanced Systemcare:
Als je de gebruikerservaringen leest zoals die op diverse sites waar gebruikers hun ervaringen bespreken of een product-review geven, lijkt IObit Advanced SystemCare relatief váker problemen te veroorzaken dan andere 'cleaners' of zogenaamde 'optimalisatie'-programma's.
Punt is ook dat IObit Advanced SystemCare in principe niet nodig is en vervangen kan worden door een combinatie van veiliger programma's zoals CCleaner, Malwarebytes Anti-Malware en SpywareBlaster. :wink:

giantman

Bericht door giantman » 09 nov 2013 16:35

xaphan80 schreef:Elke keer als ik in het startscherm van Windows 8 op het pictogram van de Store klik, zie ik een paar seconden een groen beeld met een wit icoon in het midden. Vervolgens verschijnt het startscherm weer; de app blijft actief op de achtergrond, maar de store verschijnt niet. Ik heb de Windows store zelfs nog nooit gezien.

Ik weet niet zo goed wat ik fout doe. Volgens mij gaat er iets mis bij het aanmelden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Zelfde probleem gehad. Is bij mij ontstaan na de upgrade van Windows 8 naar 8.1
Ik heb toen een nieuwe gebruiker aangemaakt, en dat account had het probleem niet. Waarschijnlijk was er in mijn "oude" account ergens iets mis gegaan tijdens de upgrade. Ik vermoed een instelling m.b.t. rechten.
Uiteindelijk heb ik alle bestanden verplaatst naar het nieuwe account en de oude gewist.

Gesloten