Nieuwe vormgeving van deze site

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
wim66

Nieuwe vormgeving van deze site

Bericht door wim66 » 08 sep 2007 17:20

In de balk met links naar de andere pagina's van deze site staat (nog) geen link naar het forum.
Ik vindt wel dat de site steeds mooier wordt maar ik vond de tabbladen die eerst op de nieuwe nieuwspagina stonden ook mooier als de huidige balk.

matthijs
Website beheerder

Re: Nieuwe vormgeving van deze site

Bericht door matthijs » 08 sep 2007 18:20

wim66 schreef:In de balk met links naar de andere pagina's van deze site staat (nog) geen link naar het forum.
Ik vindt wel dat de site steeds mooier wordt maar ik vond de tabbladen die eerst op de nieuwe nieuwspagina stonden ook mooier als de huidige balk.
Bedankt voor je reactie Wim! Er staat wel een link naar het forum, alleen heet die nu pc hulp. Is misschien wat verwarrend, maar de benaming leek me meer recht doen aan wat het forum eigenlijk doet. Of is het toch niet zo'n goed idee?

Verder was het vorige menubalkje (dat nu verdwenen is) bij Nieuws idd wat meer blingbling zoals iemand het noemde. Deze is wat soberder en saaier misschien, maar het voordeel is dat het balkje heel makkelijk in te voegen is op alle statische html-pagina's van GSS. GSS staat nu deels in cms Drupal, maar een groot deel van de pagina's is nog statisch. Dat is heel onhandig, en zo langzamerhand moet alles in Drupal gezet worden, maar de statische pagina's zullen nog wel even blijven. Nou ja, van vormgeving heeft GSS t nooit moeten hebben, als de inhoud maar goed is...

Een verdere verandering zal zijn dat bezoekers die zich registreren over een tijdje ook tips en nieuwsberichten kunnen gaan insturen (die dan - na moderatie - geplaatst worden op de site). Voor downloadtips zal ik dit ook gaan invoeren waarschijnlijk. Kortom, GSS zal interactiever worden en bezoekers zullen meer kunnen gaan bijdragen - althans, dat is de bedoeling.

Maar even zien hoe t allemaal gaat. Als jullie nog suggesties hebben hoor ik t graag.

keyzer

Bericht door keyzer » 08 sep 2007 20:32

De vaste klanten zijn natuurlijk gewend aan 'forum' (persoonlijk geef ik daar ook de voorkeur aan). Op het internet heeft het woord 'forum' toch al de connotatie van hulpverlening.

Ik hecht erg aan een doordachte vormgeving, maar dat kan mijn kunstacademie achtergrond zijn, en ik vind dat de site er steeds beter gaat uitzien .
Beter in de zin van eigentijdser en overzichtelijker; de trend gaat tegenwoordig vooral in de richting van de less is more filosofie van Google en Wikipedia en daar past de nieuwe opzet heel goed tussen.

Klein detail, kijk maar naar het middelste venster in het plaatje. Dat is Firefox bij een resolutie van 1280x1024. Ik heb het natuurlijk over de links onder de blauwe balk, die zien er niet zo mooi uit in Firefox maar misschien ben ik weer té kritisch.

Afbeelding

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 08 sep 2007 21:56

keyzer schreef:De vaste klanten zijn natuurlijk gewend aan 'forum' (persoonlijk geef ik daar ook de voorkeur aan). Op het internet heeft het woord 'forum' toch al de connotatie van hulpverlening.

Ik hecht erg aan een doordachte vormgeving, maar dat kan mijn kunstacademie achtergrond zijn, en ik vind dat de site er steeds beter gaat uitzien .
Beter in de zin van eigentijdser en overzichtelijker; de trend gaat tegenwoordig vooral in de richting van de less is more filosofie van Google en Wikipedia en daar past de nieuwe opzet heel goed tussen.

Klein detail, kijk maar naar het middelste venster in het plaatje. Dat is Firefox bij een resolutie van 1280x1024. Ik heb het natuurlijk over de links onder de blauwe balk, die zien er niet zo mooi uit in Firefox maar misschien ben ik weer té kritisch.
Ha bedankt, Keyzer! Kritiek is van harte welkom. Heb lettertype van links iets veranderd. Nu beter? En heb t weer forum genoemd. Meer aanmerkingen/suggesties hoor ik graag.

keyzer

Bericht door keyzer » 08 sep 2007 22:29

Ziet er nu weer perfect uit in Firefox.

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 10 sep 2007 13:21

Zag er wel gaaf uit pc hulp

Afbeelding

keyzer

Bericht door keyzer » 10 sep 2007 13:48

Google cached pages?

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 10 sep 2007 16:17

Nee 8)
Firefoxfan cached website :wink:

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 11 sep 2007 00:11

tekst onderaan de opening's pagina is bij mij in firefox ook bijna niet te lezen
in andere browsers wel.
firefox
Afbeelding
ie, opera,enz
Afbeelding

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 11 sep 2007 00:14

firefoxfan schreef:tekst onderaan de opening's pagina is bij mij in firefox ook bijna niet te lezen
in andere browsers wel.
Nu wel als t goed is? Firefox kan kleinere letters weergeven dan IE en Opera, die geven een minimum grootte aan blijkbaar.

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 11 sep 2007 00:15

Da's snel whahahahahah
Petje af voor matthijs.
Nu in ff
Afbeelding

wim66

Bericht door wim66 » 11 sep 2007 11:39

matthijs schreef: Firefox kan kleinere letters weergeven dan IE en Opera, die geven een minimum grootte aan blijkbaar.
Fx heef idd geen minimum lettergrootte.
Maar dat kan je wel instellen.
Extra->Opties(Alt+O)->Inhoud, Lettertypen & kleuren->Geavanceerd, stel daar de Minimale lettergrootte in. (tussen 9 en 11)

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 11 sep 2007 17:02

Ctrl indrukken en met je scrolwieltje draaien wim66
probeer Shift en je scrolwieltje ook eens :wink:

Gesloten