zoekvakje van deze site is zoek

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
OlleZoes

zoekvakje van deze site is zoek

Bericht door OlleZoes » 17 sep 2013 19:15

Op de homepage van jullie ben ik het zoekvakje verloren. de afgelopen weken was ik juist zo blij dat mijn standaard zoekmachine (DuckDuckGo) de Google-balk vervangen had. Nu is er helemaal geen zoekvakje meer en dan is lastig. Intussen heb ik alleen Firefox geüpdatet. Doe ik misschien iets fout ?

grasshopper

Re: zoekvakje van deze site is zoek

Bericht door grasshopper » 17 sep 2013 20:01

Bij mij wel en heb ook FF 24.

Sluit allereerst Firefox

Download of Update Ccleaner
Start CCleaner op.
  • Voer Ccleaner uit en klik in de linkse kolom op Opties
  • Selecteer het tabblad Geavanceerd
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in Windows Temp-systeemmap die ouder zijn dan 24 uur
  • Haal het vinkje weg voor Verwijder alleen bestanden in de prullenbak die ouder zijn dan 24 uur
  • Selecteer het tabblad Instellingen
  • Haal het vinkje weg bij "Computer automatisch schoonmaken...."
  • Klik in de linkse kolom op Cleaner.
  • Klik dan achtereenvolgens op Analyseer en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linkse kolom op Register
  • Klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
Start vervolgens Firedox & kijk of het gaat.
Zo niet, druk de [Alt & h] toetsen tegelijk in → klik op Herstarten met uigeschakelde add-ons
Als dit lukt, schakel dan 1-voor-1 de addons in om de veroorzaker te achterhalen.

harmjan

Bericht door harmjan » 17 sep 2013 20:29

Dit heeft niks met Firefox te maken: ik heb deze browser niet op mijn computer staan en ik ben DuckDuckGo ook kwijt: geen enkel zoekvakje meer op de voorpagina. Nu ik werk in het forum zie ik wel een zoekvakje maar deze is niet van de privacyvriendelijke zoekmachine. Ik vermoed dat deze weer van Google is.

OlleZoes

Bericht door OlleZoes » 17 sep 2013 20:37

Ccleaner gebruikt, register opgeschoond. Herstart in veilige Firefox-modus. Naast de addons ook nog de plugins uitgeschakeld. Niks. Zoekvak zoek. Wie heeft er nog ideeën ?

StupendousMan

Bericht door StupendousMan » 17 sep 2013 20:45

Mijn bevestiging van wat Harm Jan aangaf:
Het betreft niet het zoekvakje op de GratisSoftware.nl Forum pagina, maar het zoekvak op de GratisSoftware.nl "Home" pagina, het DuckDuckGo zoekvak voor de GratisSoftware.nl site.
En het fenomeen betreft niet alleen Firefox, maar ook andere browsers.
Zekerheidshalve heb ik nog even Grasshoppers CCleaner-tip uitgevoerd (al zag ik daar geen aanleiding toe, kwaad kon het ook niet, anders had ik het straks uitgevoerd na het sluiten van de browser-sessie), maar dat maakte geen verschil.
Wellicht kan iemand het verdwijnen van het DuckDuckGo zoekvak voor de GratisSoftware.nl site even doorgeven aan Matthijs, via een forum-privéberichtje, of via de contact-mogelijkheid op de home page.

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 17 sep 2013 21:40

OlleZoes schreef:Op de homepage van jullie ben ik het zoekvakje verloren. de afgelopen weken was ik juist zo blij dat mijn standaard zoekmachine (DuckDuckGo) de Google-balk vervangen had. Nu is er helemaal geen zoekvakje meer en dan is lastig. Intussen heb ik alleen Firefox geüpdatet. Doe ik misschien iets fout ?
Klopt, het zoekvak is er - hopelijk tijdelijk - afgehaald omdat Internet Explorer 8 gebruikers meldden dat de site zeer traag - of zelfs helemaal niet laadde - met het DuckDuckGo zoekvakje. Geen idee wat het probleem veroorzaakt, maar ik heb inderdaad geverifieerd dat DuckDuckGo de boosdoener was voor IE8 (althans, zonder het DuckDuckGo venster was er geen probleem). Tot er een oplossing voor IE8 is dus geen DuckDuckGo. Alternatief is om Google er weer op te zetten. IXquick heb ik ook geprobeerd, maar die code is iets mis mee waardoor het vakje er niet uitziet en de pagina standaard doorverwijst naar ixquick zonder dat je ook maar iets intypt in het zoekvak. Heel vreemd allemaal. Als mensen nog andere alternatieven weten hoor ik het graag.

harmjan

Bericht door harmjan » 18 sep 2013 20:00

Als mensen nog andere alternatieven weten hoor ik het graag.
Het onderwerp privacy vriendelijke zoekmachine is in een grijs verleden ook al eens aan de orde geweest op dit forum. Destijds werd qrobe.it geadviseerd. Sinds die tijd is dit mijn standaard zoekmachine geweest. Ik weet uiteraard niet of deze zoekmachine vergelijkbare problemen oplevert voor IE8 gebruikers maar het is te proberen.

http://qrobe.it/
Laatst gewijzigd door harmjan op 18 sep 2013 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

OlleZoes

Bericht door OlleZoes » 23 sep 2013 11:24

Als ik het goed begrijp is mijn zoekvakje verwijderd omdat IE 8-gebruikers problemen hebben met de combinatie DuckDuckGo en IE 8. Nu wordt mij geadviseerd om van zoekmachine te veranderen. Ik ben nog niet zo lang internetgebruiker en heb alleen maar met DuckDuckGo gewerkt, mede op aanraden van deze site.
Was het niet beter geweest om de gedupeerde IE 8-gebruikers te adviseren voor de duur van het probleem op Firefox over te gaan in plaats van elders mensen te duperen? Komen er op deze site niet al meer Firefox-gebruikers dan IE 8 ? Voor de voordelen van het (tijdelijk) gebruik van Firefox kan ik iedereen weer verwijzen naar de informatie die deze site geeft.
Ik ga echt niet over op Google of iets van die aard, alleen omdat deze site het niet doet. Gratis software is ook elders te halen en gelukkig is het nieuws en het forum gewoon nog te gebruiken. Het liefst zou ik de situatie van ongeveer 3 weken geleden weer terug hebben, waarbij ik gewoon met DuckDuckGo werk behalve op deze site met zijn Google-zoekvakje. Kan dat niet opnieuw ? Mocht iemand zich afvragen wat ik toch tegen Google heb, dan kan ik voor de derde maal verwijzen naar de informatie die deze site verschaft (zie de spionageserie).

harmjan

Bericht door harmjan » 23 sep 2013 22:33

Misschien is het nog voor de hand liggender om de gebruikers van Internet Explorer 8 te adviseren om over te gaan op de meest recente versie, Internet Explorer 10. IE8 is inmiddels vierenhalf jaar oud, net zo oud als Opera 9.64, bijvoorbeeld en het gebruik van zeer gedateerde browsers wordt alleen al om veiligheidsredenen sterk afgeraden. Nu blijkt er ook sprake te zijn van compatibiliteitsproblemen met een moderne zoekmachine.

Ik was zeer ingenomen met DuckDuckGo bovenaan de hoofdpagina. Het is niet alleen een zeer goede en privacy-vriendelijke zoekmachine, het zag er ook heel leuk uit, dat vrolijke eendje. Ik hoop op een spoedige terugkeer.

StupendousMan

Bericht door StupendousMan » 24 sep 2013 00:31

harmjan schreef: Misschien is het nog voor de hand liggender om de gebruikers van Internet Explorer 8 te adviseren om over te gaan op de meest recente versie, Internet Explorer 10.
Dat zou je inderdaad zeggen, ware het niet dat Microsoft voor Windows XP geen moderner versies van Internet Explorer ondersteunt dan IE8. (Voor Windows Vista is dat IE9.)
Windows XP gebruikers die Internet Explorer willen gebruiken, kunnen daarmee dus niet upgraden naar IE9 en IE10.

OlleZoes

Bericht door OlleZoes » 10 okt 2013 13:02

Wie ik ervoor bedanken moet weet ik niet, maar ik ben blij dat alles weer werkt en dat het DuckDuckGo-zoekvakje weer terug is. De afgelopen weken heb ik mijn heil gezocht op concurrerende sites en niet het advies opgevolgd om op Google of een andere zoekmachine over te gaan. Dat bleek nog knap omslachtig allemaal. Een ding is me nu duidelijker dan voorheen: GratisSoftware.nl is gewoon het beste softwarenieuws-, download- en forumadres. Dank.

Gesloten