dierenverblijf ontwerpen

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
marquancez

dierenverblijf ontwerpen

Bericht door marquancez » 27 aug 2013 23:30

Hoi allemaal ik weet niet of dit de juiste plek is.
maar bestaat er een software waarmee je dierenverblijven kan maken?
ik doe de opleiding dierverzorging en het gebeurd wel eens dat we het perfecte verblijf moeten maken voor een dier.
nu heb ik het eerder met zoo tycoon 2 gedaan maar dat is toch niet alles.
Groetjes Stefan

watervast

Re: dierenverblijf ontwerpen

Bericht door watervast » 28 aug 2013 14:29

Van een programma specifiek voor een dierenverblijf ontwerpen heb ik niet gehoord.

Programma's zoals AutoCad of Solidworks zijn geschikt voor het ontwerpen van een dierentuin of een hamsterkooi. Maar je kan er ook een flatgebouw of trein mee ontwerpen waardoor deze pakketten erg complex zijn (en duur).

Zelf zou ik Adobe Illustrator gebruiken voor het maken van het maken een plattegrond of Rhino wanneer het in 3D moet. Dit is al iets simpeler maar je bent nog steeds een tijd bezig voordat je de basis vaardigheden eigen bent om lekker met de programma's te werken. Ook zijn deze nog redelijk prijzig.

Ik denk dat het handigste zou zijn om Inkscape te gebruiken als je een plattegrond voor een verblijf wil maken. Minder goed als Illustrator maar dit programma is gratis en je kan het vinden op deze site. Het resultaat is hetzelfde als Wanner je met pen, papier en liniaal zou werken alleen sneller, rechter en ook redelijk makkelijk aan te passen.

Als je wat in 3D wil maken zou ik je aanraden om eens naar Google SketchUp te kijken. Ook gratis en zover ik gehoord heb redelijk makkelijk. Ik heb hier zelf echter nog nooit mee gewerkt.

WriTer1

Re: dierenverblijf ontwerpen

Bericht door WriTer1 » 28 aug 2013 22:40

Ook ik wou vermelden dat er niet direct zoiets bestaat om dierenverblijven te ontwerpen, voor zover ik weet, en wou hierbij dan ook Trimble SketchUp Make aanraden, dat nog steeds gratis is.
Inderdaad Trimble, want Google heeft het een paar maanden geleden verkocht aan Trimble.
Ikzelf gebruik sporadisch SketchUp Pro dat niet gratis is en veel meer mogelijkheden heeft, maar SketchUp Make moet zeker kunnen voldoen.

Het programma is zeker niet moeilijk om te gebruiken, maar je moet natuurlijk wel alle in en outs aanleren.
Maar na een tijdje proberen zal je zien dat je er erg ver mee kunt komen zonder een technisch geschoolde ontwerper te moeten zijn dat wel het geval zou zijn met bijvoorbeeld Autodesk Autocad.

Op de site van Trimble en ook Youtube zijn er vele filmpjes te vinden hoe je SketchUp moet gebruiken, en je zult versteld staan hoe sommige dingen die in andere programma's heel gecompliceerd zijn erg simpel is met SketchUp.

In de nieuwste versie moet je zelf niet alles ontwerpen van nul, je kunt ook vele voorbeelden en zelf bestaande gebouwen downloaden van het internet en die dan zelf verder aanpassen alsof je het zelf verbouwd of bijgebouwd hebt, maar dat heb ik zelf nog niet gedaan, maar daar zijn ook voorbeelden van te vinden.
Nog één opmerking, ik weet niet of dat laatste ook te mogelijk is in de gratische Make versie, maar hierbij wil ik laten weten wat er zoal mogelijk is met SketchUp.

Kies bij download de Educational Use versie voor de gratische SketchUp Make versie.
http://www.sketchup.com/download

Succes. :wink:

Gesloten