helemaal uitgekeken op Google

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
harmjan

helemaal uitgekeken op Google

Bericht door harmjan » 22 feb 2012 22:05

Mijn home page was altijd Google en ik vond het altijd een geweldige zoekmachine, dat wil zeggen: tot voor kort. Blijkbaar is er bij Google een andere wind gaan waaien. Je kan de web page niet openen en je wordt afgeleid door agressieve boodschappen: of je al volledig op de hoogte bent van het nieuwe privacy beleid en of je Google Chrome al geïnstalleerd hebt. Het antwoord op beide is NEE en het interesseert me niet ook: Google Chrome vind ik een uitgeklede browser en het privacy beleid dient in orde te zijn en verder hoef ik niet geconfronteerd te worden met de firma Google.

Maar Google ontpopt zich steeds meer als een tracker. Blijkbaar is men ervan op de hoogte dat Google Chrome niet op mijn computer aanwezig is en tijdens het bezoeken van andere websites komt iedere keer die irritante bewegende reclame voorbij (reclame door Google).

Ik heb het inmiddels helemaal gehad met Google en heb nu Yahoo als mijn standaard zoekmachine ingesteld. Ik heb tot nu toe niet de indruk gekregen dat die voor die van Google onderdoet.

grasshopper
Moderator

Re: helemaal uitgekeken op Google

Bericht door grasshopper » 23 feb 2012 14:29

Mooi dat je er over begint! Google begint momenteel idd irritant te worden & arrogante trekjes te vertonen. Gelukkig zijn er alternatieven. Ik ben het met je eens dat de yahoo zoekmachine idd ook een aanrader is.

Als je op je privacy gesteld bent & goede zoekresultaten wenst, is een interessante zoekmachine Qrobe. Qrobe toont een zoekcombinatie van Google & Bing & TAM. Het is geen tracker zoals de zoekmachine van Google zelf & laat geen cookies etc. na. Mocht je firefox gebruiken, kun je hier de zoekmachine toevoegen: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/a ... eit-https/. Anders is dit de website: https://qrobe.it. Rechtsbovenin moet je wel ff de locatie ingeven, wil je vnl. Nederlandse zoekresultaten.

harmjan

Bericht door harmjan » 23 feb 2012 19:29

Dank je, Grasshopper, Qrobe ziet er zeer goed uit en schijnt zelfs automatisch mijn voorkeurinstellingen van Google te hebben gekopieerd. Ik vind het van belang dat het geen tracker is. Ikzelf ben enthousiast amateur fotograaf en zit vaak op http://www.photodom.com/index.php. Dit is een van oorsprong Russische site. Er zijn ook reclameuitingen op te lezen, vroeger altijd in het Russisch en ik vond dat wel wat hebben, het gaf me een beetje een inkijkje in de Russische samenleving. Tegenwoordig, als ik dezelfde site bezoek, krijg ik reclames in het Nederlands, eventueel zelfs voor de supermarkt om de hoek en zelfs Ad Muncher kan het niet wegfilteren. Daarnaast vind ik het gewoon niet prettig dat Google alle gegevens, zelfs surfgegevens die mijn interesses duidelijk maken, verkoopt en anderszins commercieel exploiteert. Ik hoef zo'n overal meereizende bloedzuiger niet als metgezel op het internet. Volgens mij durft Google dit alleen te doen omdat ze zichzelf in de positie van een monopolist waant en denkt dat de consument niks te kiezen heeft. Dat hebben we dus wel. Yahoo was al een hele verbetering als zoekmachine, Qrobe is, naar het zich laat aanzien, het helemaal.

Nogmaals bedankt!
Laatst gewijzigd door harmjan op 23 feb 2012 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

harmjan

Bericht door harmjan » 23 feb 2012 21:49

Toch nog één vraag: is er ook een betrouwbaar alternatief voor Google-vertalen, zonder tracking? Ik wil helemaal van Google af en hoop veel navolging te vinden zodat Google vanzelf gedwongen wordt respectvol met de privacy van mensen om te gaan.

Tenslotte, ik denk dat er alles voor te zeggen is om Qrobe meer bekendheid te geven op deze site. niet alleen op dit forum maar gewoon op de hoofdpagina.

grasshopper
Moderator

Bericht door grasshopper » 24 feb 2012 20:31

harmjan schreef:Toch nog één vraag: is er ook een betrouwbaar alternatief voor Google-vertalen, zonder tracking? Ik wil helemaal van Google af en hoop veel navolging te vinden zodat Google vanzelf gedwongen wordt respectvol met de privacy van mensen om te gaan.
Je kunt dan bv. ImTranslator toevoegen aan Firefox. Je krijgt dan ook met de rechtermuisknop de vertaalfunctie...
harmjan schreef:Tenslotte, ik denk dat er alles voor te zeggen is om Qrobe meer bekendheid te geven op deze site. niet alleen op dit forum maar gewoon op de hoofdpagina.
Ik zal matthijs er idd eens over inlichten...

Gesloten