Logitech hanteerd spyware

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
wim66

Logitech hanteerd spyware

Bericht door wim66 » 26 mei 2007 15:54

Wat van mij ter sprake mag komen is het gedrag van Logitech.
Deze fabrikant schijnt spyware te installeren.

Ik had een Quickcam geïnstalleerd, en daarmee een hoop problemen.
De webcam is ok, maar de extra software die er bij zit, die is zelfs fysiek gevaarlijk voor de computer.
Een bepaalde service (LVPrcSrv.exe) injecteerde code in geheugen-adressen die door allerlei programma's bezet waren.
Dit zorgde er een keer voor dat Windows vanwege een kritieke fout afsloot.
En iedere keer als Windows werd afgesloten hoorde je nog net even een foutmelding

Een oplossing kan zijn om de software + drivers te deinstalleren en daarna Windows zelf de drivers laten installeren.
Maar ik heb eerst geprobeerd om, de service te blokkeren en het automatisch starten van de software te voorkomen.
Resultaat: de service uitgeschakeld is geen probleem voor de verdere werking van de software(of cam)
De software werkt via een snelkoppeling op het bureaublad

Alles ok lijkt mij, maar nu komt het:
Als ik het programma afsluit (CameraAssistant.exe + Launcher.exe) dan blijft er een proces leven.
Dit is lvcomsx.exe, en dit lijkt spyware te zijn.
Als je gaat googelen met deze zoekopdracht dan blijkt dat dit programma gegevens verzameld en doorstuurd naar logitech en partners op momenten dat je computer niet bezig is.

Ik heb Sysinternals Process Monitor er even op gezet, en het is niet te geloven welke files dit proces allemaal benaderd.
Zelfs Google Desktop en Winpatrol files, die hebben al een hoop gegevens verzameld en lvcomsx.exe neemt ze schijnbaar over.

U bent dus gewaarschuwd, Logitech is watching you (wie weet zelfs letterlijk, het gaat immers om een webcam)

Mvg Willem

firefoxfan

Bericht door firefoxfan » 29 mei 2007 16:03

Googelen dus
1x
Jups bij ons maakt ie ook geen verbinding met internet.
2x
Jups netmeeting werkt bij ons ook prima en als ik afsluit sluit ie ook alle processen netjes af.

Gesloten