Weergave in Internet Explorer&

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
keyzer

Weergave in Internet Explorer&

Bericht door keyzer » 17 mei 2007 21:10

Afbeelding

Ik gebruik IE maar zelden . Maar sinds de upgrade naar versie 7 merkte ik dat er bij de weergave van een aantal sites (waaronder GSS) de achtergrond grijs is. In andere browsers is de achtergrond dan weer gewoon wit (zoals dat volgens mij de bedoeling is
Ligt het aan mijn instellingen of is het een bug in IE7?

keyzer

Bericht door keyzer » 17 mei 2007 21:16

Matthijs als je dit ziet, kijk eens naar de twee eerste (blauwe) tabs. Bij de eerste ligt de tekst uit het centrum en bij de andere ontbreekt de tekst. Volgens mij is dat niet de bedoeling.

wim66

Bericht door wim66 » 17 mei 2007 22:17

Da's vreemd, bij mij is alles ok. Hij ziet er net zo uit als in FF.
Het is bij jou ook alleen die achtergrond, de andere kleuren zijn goed.
Zo ziet de mijne er uit:
Afbeelding

keyzer

Bericht door keyzer » 17 mei 2007 23:06

Ok, ik ben soms te lui om mijn eigen computer problemen op te lossen. Het probleem lag 'm in de instelling onder Internet Opties>Algemeen>Kleuren.
Het aanvinken van de optie Windows kleuren gebruiken heeft het probleem verholpen.

wim66

Bericht door wim66 » 18 mei 2007 00:20

Afbeelding

matthijs
Website beheerder

Oeps...

Bericht door matthijs » 18 mei 2007 01:16

Oeps, zo zie je maar dat beter testen met meerdere browsers en schermresoluties toch op zijn plaats is...

Ik heb slechts een schermresolutie van 1024x768 en gebruik Linux/FF2, Windows XP FF2/IE7 en Vista (onder Linux met VirtualBox) met FF2/IE7. Deze bijzondere effecten had ik nog niet gezien...

Ik hoop dat ze nu verholpen zijn. Zouden jullie misschien nog een screenshot kunnen plaatsen (of mij mailen)? Dan kan ik even zien of t er nu wel uitziet zoals bedoeld...

Alvast bedankt!

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 18 mei 2007 01:31

keyzer schreef:Matthijs als je dit ziet, kijk eens naar de twee eerste (blauwe) tabs. Bij de eerste ligt de tekst uit het centrum en bij de andere ontbreekt de tekst. Volgens mij is dat niet de bedoeling.
Dank voor de feedback Keyzer. Ze moeten inderdaad gecentreerd zijn. Als t goed is is dat nu verholpen.

Tweede blauwe tab was op zich zonder tekst, maar misschien verander ik dat nog wel.

Zou je misschien een screenshotje kunnen sturen zoals t nu is (en dan ook met je oorspronkelijke IE-instelling met die grijze achtergronden)?

Dank alvast!

keyzer

Bericht door keyzer » 18 mei 2007 02:19

Afbeelding

Dit is FF2 bij een resolutie van 1280x1024.
De grote afbeelding is bij maximale scherm weergave, de kleinere afbeelding bij een verkleind scherm.

Bij genoemde resolutie verschuift het balkje dus enigzins uit het centrum.

keyzer

Bericht door keyzer » 18 mei 2007 02:21

Afbeelding

IE7 waarbij ik mijn instellingen weer terug gezet heb om de grijze achtergrond te reproduceren, hetgeen niet meer lukt. Bij andere sites (yahoo) heb ik echter nog wel de grijze achtergrond.

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 18 mei 2007 02:24

keyzer schreef: IE7 waarbij ik mijn instellingen weer terug gezet heb om de grijze achtergrond te reproduceren, hetgeen niet meer lukt. Bij andere sites (yahoo) heb ik echter nog wel de grijze achtergrond.
Dankjewel Keyzer.

Da's mooi dat die grijze achtergrond nu weg is. Heb nu geprobeerd de balkjes ook te centreren, maar is dat ook gelukt?

keyzer

Bericht door keyzer » 18 mei 2007 02:25

Afbeelding

Opera9 vertoont ook het zelfde effect bij max. schermgrootte (1280x1024)

keyzer

Bericht door keyzer » 18 mei 2007 02:31

Toch vreemd dat het balkje bij een hogere resolutie uit het centrum verschuift.

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 18 mei 2007 02:33

keyzer schreef: Opera9 vertoont ook het zelfde effect bij max. schermgrootte (1280x1024)
En nu?

De datum bij de Nieuws-items (28/4, 19/4) is nu wel gefixt voor Opera als t goed is.

keyzer

Bericht door keyzer » 18 mei 2007 02:39

yes..op alle drie browsers nu correcte weergave..

matthijs
Website beheerder

Bericht door matthijs » 18 mei 2007 02:44

keyzer schreef:yes..op alle drie browsers nu correcte weergave..
Pfff, en dat om een balkje te centreren...
Bedankt voor je steun en feedback!!! In t vervolg zal ik wat beter testen. Soms vergeet ik de eigenaardigheden van andere browsers en de andere weergave bij hogere schermresoluties... Weer een goeie les.

Gesloten