Windows Live One Care Online scanner

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
Oud-Forumlid

Windows Live One Care Online scanner

Bericht door Oud-Forumlid » 21 nov 2009 09:33

Hallo,

Als je met CCleaner de PC schoongemaakt/opgeruimt hebt, dan vind OneCare nog van allerlei tijdelijke bestanden en register die ook wel opgeruimt kunnen worden volgens OneCare.
De virus en spy scan zal overbodig zijn denk ik als je MSE gebruikt. Maar vooral de schoonmaak en optimaliseer functie lijken mij zeer nuttig. Of valt dit allemaal wel mee.
Ook de scan op open poorten kom ik nooit tegen in een dergelijk prog.
Ik kom op deze site eigenlijk nooit iets tegen over W. OneCare

http://onecare.live.com/site/nl-nl/default.htm voor XP
http://onecare.live.com/site/nl-nl/center/whatsnew.htm voor Vista/7

Gr. Bert

Update 03-12-09: Ik heb 't ietswat aangepast. Misschien wordt 't dan ietswat meer serieus genomen.
Misschien had ik 't moeten plaatsen als een spyware vraag.
Laatst gewijzigd door Oud-Forumlid op 03 dec 2009 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Malibus

Re: Windows Live One Care Online scanner

Bericht door Malibus » 22 nov 2009 18:24

Een goed idee om aandacht te vestigen op Windows Live One Care. Is inderdaad een ondergeschoven kindje. Veel zinnigs heb ik er niet over te melden, maar ik gebruik het online-programma af en toe. Waarschijnlijk is dat het gebruik maakt van dezelfde Malwarebibliotheek als Security Essential. Gister vond het programma tijdens een opschoonscan, tot mijn grote verbazing, nog enkele "registerdingetjes" van het enkele weken geleden door mij geprobeerde en verwijderde programma Ashampoo Firewall. Was ik allang vergeten. Dit terwijl ik vrijwel dagelijks Ccleaner gebruik.

Het is ook altijd weer een geruststelling na de beveiligingsscan te lezen dat o poorten openstaan. Een mededeling hierover trof ik nog niet eerder bij een door mij bekend programma aan.

clusenco

Bericht door clusenco » 03 dec 2009 11:02

De scan werkt prima, vindt ook bij mij vaak registerdingen, die CCleaner laat zitten. En de controle op de poorten en de noodzaak van defragmenteren is ook prettig.
In het register vindt hij echter steeds 8 fouten, waar verder niets aan gedaan wordt.
Hoe kan dit? Zijn dit fouten in het register die niet verwijderd mogen worden?
De PC loopt zonder problemen, maar zoiets intrigeert mij wel.
Iemand enig idee over de oorzaak en of er voor een leek wat aan te doen is?
Voor zover van belang: Windows7, een OEM-upgrade van Vista.
Bijlagen
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (18.27 KiB) 14396 keer bekeken

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 03 dec 2009 14:53

Bij mij worden er meestal ook wel een aantal register fouten nog gevonden en altijd me slaapbestand wordt vermeldt (ongeveer 3,5GB)
Ik zou dat toch ook wel willen weten wat dit nu is.

keyzer

Bericht door keyzer » 03 dec 2009 19:27

clusenco schreef:De scan werkt prima, vindt ook bij mij vaak registerdingen, die CCleaner laat zitten. En de controle op de poorten en de noodzaak van defragmenteren is ook prettig.
In het register vindt hij echter steeds 8 fouten, waar verder niets aan gedaan wordt.
Hoe kan dit? Zijn dit fouten in het register die niet verwijderd mogen worden?
De PC loopt zonder problemen, maar zoiets intrigeert mij wel.
Iemand enig idee over de oorzaak en of er voor een leek wat aan te doen is?
Voor zover van belang: Windows7, een OEM-upgrade van Vista.
'Registerfouten' is een misleidend woord. Het zijn overgebleven registersleutels van verwijderde software. Je hoeft deze niet te verwijderen want die hebben verder geen invloed op de werking van je computer.
Ik raad het automatisch schoonmaken van het register niet aan. De kans dat er kritieke registersleutels verwijderd worden is altijd aanwezig en bij de ene regeisterschoonmaker groter dan de andere. Het levert verder niks op.

Verder worden sommige registersleutels die door deze schoonmakers verwijderd worden gewoon weer door Windows of andere software aangemaakt.
Als iemand mij kan aantonen dat het geautomatiseerd schoonmaken van het register enig voordeel oplevert in termen van systeemprestaties dan wil ik graag van die persoon horen wat het voordeel is van het verwijderen van een aantal achtergebleven registersleutels en dll's.

Het 'schoonmaken' van het register om prestatievoordeel te bewerkstelligen valt onder de zelfde categorie Windows mythen als het uitschakelen van overbodige services, het opschonen van de pre-fetch map, RAM optimalisatie en dat soort toestanden.

@Bert
Het slaapbestand is een stukje geheugen waar Windows de sessiegegevens opslaat als je de pc in slaapstand zet.

Gesloten