Vista en XP

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
mac

Vista en XP

Bericht door mac » 29 apr 2007 22:27

Zie Tips & Trucs (maandblad van HCC), een lezer schrijft:

"Sinds jaren ben ik op uw blad geabonneerd en met de tips en trucs daaruit heb ik mij altijd kunen behelpen. Nu heb ik echter een probleem waar ik niet uit kom. Afgelopen maand ben ik de gelukkige bezitter geworden van Windows Vista. Alles i geinstelleerd en geüpgraded, tot zover geen probleem. Alleen de randaparatuur zoals printer, scanner en videobewerkingskaart, werkt niet meer. Voor dit probleem verwijst Vista mij naar de fabriekssite, waar doodleuk wordt gemeld dat er geen drivers zijn voor Vista, dus dat ik maar nieuwe apparatuur moet kopen. Nu is dit alles nog niet oud en werkt ook goed onder XP. Op deze manier wordt Vista wel erg duur.
Weet u hiervoor een oplossing."
Het antwoord:
"Dit is helaas een probleem waar de nieuwe Windows mee te maken heeft. Veel hardware is nog niet compatibel met het nieuwe besturingssysteem. Daarvoor moeten nog drivers worden gemaakt. Dit neemt even tijd in beslag, waardoor fabrikanten hun hardware nog niet hebben kunnen afstemmen op de nieuwe Windows. Er is verder weinig aan te doen, behalve afwachten."

wim66

Bericht door wim66 » 02 mei 2007 10:40

Als Vista gebruiker lijk je dus meer op een beta tester volgens mij.
Hoewel ik ook gehoord heb dat Vista gewoon ouwe rommel is die ze in elkaar geflanst hebben.

whitebelly

Bericht door whitebelly » 21 jun 2007 19:00

Heb sinds kort een laptop met Vista Business (op kantoor) en hoewel het er allemaal vrij flashy uitziet heb ik al veel ergernissen achter de rug.

Het gaat inderdaad van niet-compatibele hardware, over niet-compatibele software (mijn versie van Adobe Acrobat werkt niet meer, en de meeste recente versie draait volgens de Adobe site niet onder Vista) tot bugs en andere vervelende toestanden (werk ook met Office 2007, onder XP ging dat prima, onder Vista was het een voortdurende ellende met Excel, dat steevast middenin een bewerking gewoon werd onderbroken).

Als werknemer heb ik geen keuze, maar als home-gebruiker zou ik Vista zeker nog niet kopen!

Gesloten