Systeemherstel aan of uit

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
Oud-Forumlid

Systeemherstel aan of uit

Bericht door Oud-Forumlid » 14 mar 2009 18:08

Hallo,

Ik heb 't idee dat me PC veel lekkerder draait wanneer systeemherstel uit staat. Hiermee bedoel ik - opstarten, prog.verwijderen/installeren, toepassingen, enz. Ietswat sneller geworden dus.
Graag hoor ik hier een mening over of van andere forum leden wat jullie hier over denken. Om een keer een discussie hierover op te starten. Want volgens mij zijn hier veel verschillende meningen over. Je kan inderdaad geen herstel meer toepassen maar moet je hier altijd blij mee zijn.

Gr. Bert

wim66

Bericht door wim66 » 15 mar 2009 11:21

XP Myths schreef:Myth - "Disabling System Restore improves performance."

Reality - "System Restore does not cause any noticeable performance impact when monitoring your computer. The creation of a Restore point also is a very fast process and usually takes only a few seconds. Scheduled System Checkpoints (every 24 hours by default) are created only at system idle time to avoid interfering with a computer during use."
De tijdwinst die je haalt is marginaal, gewoon aan laten staan imho.

Gerrit Berghorst

Bericht door Gerrit Berghorst » 15 mar 2009 13:07

Misschien kunnen we de discussie beter toespitsen op het functioneren en de noodzaak van systeemherstel. In de praktijk blijkt systeemherstel namelijk niet altijd te werken. Het levert dan eerder nog meer problemen op. Daarnaast nemen de deels onnodige herstelpunten de nodige ruimte op je schijf in beslag. Je kunt natuurlijk handmatig, op één na, alle herstelpunten verwijderen via schijfopruiming. Of je zet systeemherstel uit en vervolgens weer aan, maar dan ben je alle herstelpunten kwijt. Het is misschien handiger om zo nu en dan zelf een back-up van je systeem te maken. Zelf heb ik systeemherstel niet altijd aan staan. Bij het
(de)installeren van bepaalde programma's cq updates zet ik het wel aan. Het uitzetten van systeemherstel brengt altijd risico's mee. Een ieder zal voor zich eigen moeten bepalen hoe hij/zij hier mee omgaat. Zolang systeemherstel geen zekerheid is en er ook andere alternatieven zijn, zet ik het standaard liever uit.

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 15 mar 2009 16:43

Gerrit Berghorst schreef:Misschien kunnen we de discussie beter toespitsen op het functioneren en de noodzaak van systeemherstel.

Een ieder zal voor zich eigen moeten bepalen hoe hij/zij hier mee omgaat.
Zelf heb ik systeemherstel aan staan, maar wel alleen op C:\ (want mijn niet te verliezen data staan toch altijd op D:\).

Wat ook goed zal moeten werken, is geregeld een image maken van C:\ (of de hele harde schijf); elke keer dus als je een programma, wat je blijft gebruiken, hebt toegevoegd.

wim66

Bericht door wim66 » 15 mar 2009 17:00

Ik maak regelmatig een image van mijn systeem en backups van het register.
Toch heb ik systeemherstel aan staan.
Gerrit Berghorst schreef:Zolang systeemherstel geen zekerheid is en er ook andere alternatieven zijn, zet ik het standaard liever uit.
Je hebt ook kans dat systeemherstel wel goed werkt en je probleem oplost.
De ruimte die het in beslag neemt kan je instellen, en is ruimte die je toch over hebt.
Zo denk ik er over, Systeemherstel zit mij niet in de weg en wie weet helpt het me een keer uit de brand.

Gesloten