HCC PC schoonmaakdag

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
Oud-Forumlid

HCC PC schoonmaakdag

Bericht door Oud-Forumlid » 26 okt 2008 01:50

Is er al iemand bekend/ervaring met 't programma van HCC betreffende de landelijke PC schoonmaakdag. Er wordt een programma op je PC geinstalleerd om dit vervolgens te starten. Misschien ben ik ietswat achterdochtig maar om nu alles zomaar te starten. Ik hou me PC al behoorlijk schoon met CCleaner en is dit dan een handig programma erbij? Of moet ik deze actie zien voor gebruikers die nooit iets doen aan hun PC.

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 26 okt 2008 10:04

Ik ben 'm net (tergend langzaam) aan het downloaden en heb hetzelfde als jou: is het bij mij wel nodig. Van CCleaner e.d. vindt je hier op de site voldoende informatie. Sowieso maak ik, voordat ik de tool eventueel gebruik, wel een herstelpunt. Dan is in ieder geval mijn register 'beschermd'.

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 26 okt 2008 10:07

Ik heb 't op een oude PC gezet maar om 't te starten worden eerst al je gegevens gevraagd. Naam en alle adres gegevens. (nog net niet je sofinr.) Ik vind dit toch net even iets te ver om gaan om iets uit te proberen. Dus of 't nu wel of niet werkt, dat hoef ik niet meer te weten als er zoveel gevraagt wordt.

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 26 okt 2008 11:06

Ik heb 'm net wel gedraaid en kom met cijfer 10 uit de bus. Vind weinig kloppen van de tool. Het is namelijk zo dat in Defraggler, zelfs na gebruik van IOBit, de harde schijf nog (in mijn ogen) erg gedefragmenteerd was. Kan te maken hebben met bepaalde bestanden, maar dan nog geef je dit niet aan als 'in orde':

Afbeelding

Terwijl die de 2e test zat te doen zat ik al weer hier op de site, dus kreeg ik nu een 9,93. Dat klopt natuurlijk niet. Als je al een 'lager cijfer' krijgt, alleen omdat je 1 link gelegd hebt met de buitenwereld, kun je beter stoppen met internetten. Ik heb Comodo. Ben benieuwd hoe dan de NORTON-suites e.d. beoordeeld worden. Als die 10 blijven houden, weet je genoeg, denk ik.
De actie om het rapport te versturen heb ik (ook i.v.m. privacy) 'geweigerd' met Comodo: "Die Wii, hoef ik nie! Ik dee mee, voor de EEE!".

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 27 okt 2008 20:53

Ik heb 't toch maar ook geprobeerd na dat ik 't ergens anders had gezien. Alleen bij systeemfouten in de test kreeg ik een 7 maar na de opschoning van de tool werd alles een 10. Bij alle 2 me PC's. Wat 't nou precies doet, ik heb geen flauw idee. Jij liet een defrag. afb. zien maar dat heeft niks met de test te maken. Er wordt naar de conditie van je PC gekeken en iets gefixt na afloop en er vind geen defrag plaats. Misschien toch een handige tool.

John van Rhijn

Bericht door John van Rhijn » 27 okt 2008 23:47

Mijn punt was, dat ik een harde schijf met zo een defragmentatie nooit 'in orde' zou bevinden. Ik denk dat het voornamelijk overbodige bestanden opschoont en daarnaast een hoop instellingen checkt (zoals je firewall), die, indien fout ingesteld, voor vervuiling van je schijf/systeem zorg kunnen dragen.

Gesloten