vraag overzicht tech. gegevens

Geef uw mening en discussieer over software, internet, pc's en GratisSoftware.nl
Gesloten
Oud-Forumlid

vraag overzicht tech. gegevens

Bericht door Oud-Forumlid » 08 jun 2008 13:01

Hallo,
Mijn PC is stervende (moederbord problemen) en ik had een ander op 't oog.
Mijn vraag is of deze PC iets is.

http://www.pcmegastore.nl/catalog/produ ... d=36519642

keyzer

Re: vraag overzicht tech. gegevens

Bericht door keyzer » 09 jun 2008 01:13

keyzer schreef:
Bert schreef:Hallo,
Mijn PC is stervende (moederbord problemen) en ik had een ander op 't oog.
Mijn vraag is of deze PC iets is.
http://www.pcmegastore.nl/catalog/produ ... 1&products

Als ik kijk naar de specificaties in relatie tot de prijs dan is het absoluut geen slechte koop, alleen is het bij Compaq vaak zo dat je maar weinig zelf kan sleutelen aan het systeem omdat ze onderdelen gebruiken die alleen op hun eigen systemen passen.
Ik weet echter niet het bij dit model ook zo is. De twee antieke Compaq systemen die ik zelf gebruik om software op te testen kunnen niet eens met normale schroevendraaiers open worden gemaakt.

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 09 jun 2008 05:31

Bedankt voor het even bekijken van de tech. lijst. Wat bedoel je met dat je zelf weinig kan sleutelen aan een Compaq en eigen soort onderdelen. Moet ik dan denken aan een RAM geheugen,DVDbrander,harde schijf,PCI kaarten.

keyzer

Bericht door keyzer » 09 jun 2008 09:10

Bert schreef:Bedankt voor het even bekijken van de tech. lijst. Wat bedoel je met dat je zelf weinig kan sleutelen aan een Compaq en eigen soort onderdelen. Moet ik dan denken aan een RAM geheugen,DVDbrander,harde schijf,PCI kaarten.
Ja, dat klopt.
RAM geheugen, DVD brander en harde schijf zullen nog wel lukken maar als je zelf wel eens een uitbreidingskaart (audio/video/netwerk enz) wil plaatsen dan moet je je er van verzekeren dat het op dit model wel mogelijk is.

Op de twee Compaqs die ik als testsystemen gebruik is het niet mogelijk om bijv. een andere netwerkkaart of iets dergelijks te plaatsen, althans niet een die ik in de gemiddelde PC winkel kan kopen.
Die dingen hebben een moederbord dat speciaal voor Compaq is gemaakt en waar je alleen-dure-Compaq onderdelen op kan prikken.
Ik heb ze ooit voor bijna niks gekocht en voor het doel waar ik ze voor gebruik maakt het allemaal niet uit, maar ik zou zo'n pc nooit aanschaffen als mijn productie systeem.

Lijkt me een goed idee om even na te vragen of je met het model dat je op het oog hebt gebonden bent aan Compaq onderdelen.

Oud-Forumlid

Bericht door Oud-Forumlid » 09 jun 2008 10:08

Het antwoord op de laatste vraag wat handig zou zijn om na te vragen is,

Bij deze wil ik u mededelen dat het geen probleem is om onderdelen te gebruiken welke niet van Compaq zijn. (antwoord PCmegastore)

Ik heb de PC dan toch maar aangeschaft. Bedankt voor de tip. Hier had ik zelf niet bij nagedacht. Zou inderdaad heel vervelend zijn als alle onderdelen van Compaq moeten zijn.

Groeten Bert

Gesloten