lightning in thunderbird

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
erwinvs

lightning in thunderbird

Berichtdoor erwinvs » 08 mei 2017 19:24

Hallo,

Ik krijg sinds weken enkele agenda punten niet mer van mijn lightning agenda in thunderbird. Ik heb de extensie lightning en provider for google agenda reeds verwijdert en terug geinstalleerd... geen verschil.

Ik heb de agenda gevonden waarbij eht probleem zich voordoet, deze verwijdert en nu heb ik een volgend probleem. Ik kan mijn eigen agenda niet meer installeren.

Simpel gezegd: mijn agenda is A, het agenda van mijn vrouw is B. Wanneer ik agenda B verwijder en terug installeer via google agenda, dan kan ik kiezen uit de contacten, taken en agendapunten van persoon B, mijn vrouw.

Wanneer ik de agenda van mijn dochter , persoon C, wil toevoegen kan ik kiezen uit de taken, contacten en agendapunten van persoon C.

Wanneer ik mijn agenda, persoon A wil toevoegen, kan ik kiezen uit de contacten, taken van mezelf en de agenda punten van persoon B, mijn vrouw dus.

Ik krijg langs geen kanten mijn agenda actief in lightning van thunderbird.

Ik werk nu met versie 52.1.0 van thunderbird, lightning en provider for google zijn bijgewerkt naar de laatste compatibele versie.

Wat zie ik over het hoofd? (en kom me niet zeggen dat je vrouw geheel je agenda beheerst hehehehehe)

grasshopper

Re: lightning in thunderbird

Berichtdoor grasshopper » 08 mei 2017 22:54

Is het met de nieuwe Thunderbird ook nog zo?

Thunderbird 52.1.0 is verschenen per 1 mei. Deze onderhoudsuitgave lost problemen met authenticatie met Google Agenda en Gmail op (OAuth). Verder moeten achtergrondafbeeldingen en ingebedde plaatjes bij het opstellen van mail weer werken. Onopgelost zijn nog twee problemen met IMAP. En de McAfee Anti-Spam Extension is incompatibel. Deze kun je het best uitschakelen als je die gebruikt. Thunderbird 52 was een grote jaarlijkse update waarin enkele wijzigingen aan de interface en verbeteringen aan IMAP zaten.

(Bron)

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 09 mei 2017 09:22

Als je een nieuwe agenda toevoegt kies je voor 'Op het netwerk' neem ik aan en daarna? ICS, CalDav of Google Agenda?

erwinvs

Berichtdoor erwinvs » 09 mei 2017 18:51

Ik kies inderdaad OP NETWERK en daarna VIA GOOGLE, waar je dan je gmail emailadres kan ingeven.

Als ik het email adres van mijn vrouw kies, kan ik daarna ook daar haar agenda kiezen, evenals bij mijn dochter en op 3 sec is alles ingesteld. Doe ik identiek hetzelfde met mijn gmail adres, kan ik enkel de agenda van mijn vrouw kiezen. Ik snap er niets van.

erwinvs

Berichtdoor erwinvs » 09 mei 2017 18:56

grasshopper schreef:Is het met de nieuwe Thunderbird ook nog zo?

Thunderbird 52.1.0 is verschenen per 1 mei. Deze onderhoudsuitgave lost problemen met authenticatie met Google Agenda en Gmail op (OAuth). Verder moeten achtergrondafbeeldingen en ingebedde plaatjes bij het opstellen van mail weer werken. Onopgelost zijn nog twee problemen met IMAP. En de McAfee Anti-Spam Extension is incompatibel. Deze kun je het best uitschakelen als je die gebruikt. Thunderbird 52 was een grote jaarlijkse update waarin enkele wijzigingen aan de interface en verbeteringen aan IMAP zaten.

(Bron)

Ja , ik heb net de update naar de versie 52 doorgevoerd, en het blijft identiek hetzelfde.