Opera

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Leonleon

Opera

Berichtdoor Leonleon » 28 apr 2017 10:07

Ik ben Opera gaan gebruiken in windows 10 64 bits.

Het vreemde is als ik Opera opstart en naar Symbaloo ga dan komt het scherm van Symbaloo te voorschijn. Ik doe een selectie en krijg het betreffende scherm. Als is wee terug ga naar het scherm van Symbaloo en roep ik daarna een ander scherm op dan krijg in een zwart scherm en gebeurt er niets.
Ga ik terug naar Symbaloo dan krijg ik wel het Symbaloo scherm. Naar enkel ander scherm gaan levert alleen een zwart scherm op.

Als ik Opera afsluit en opnieuw opstart blijft hij eindeloos "loaden".

Heeft iemand een idee ?

grasshopper

Re: Opera

Berichtdoor grasshopper » 28 apr 2017 20:55

Stap 1:
Stel Opera opniew in (dit is alleen mogelijk) via Windows Verkenner. Open hiervoor de locatie C:GebruikersinlognaamAppDataRoamingOpera SoftwareOpera Stable en verwijder het bestand operaprefs.ini.

Stap 2:
Reset je gescynchroniseerde gegevens
Om je account te resetten:
  1. Ga naar http://sync.opera.com/web/.
  2. Selecteer de knop Synchronisatie resetten.

Je wordt op al je toestellen uitgelogd en je gesynchroniseerde gegevens worden van de Opera-servers verwijderd. Bedenk wel dat alle gegevens die op een toestel zijn gesynchroniseerd, op dat toestel blijven staan totdat je ze handmatig verwijdert.

Leonleon

Berichtdoor Leonleon » 29 apr 2017 14:34

Bedankt voor de reactie.
Ik kon het bestand operaprefs.ini niet vinden.
Heb daarom met Recuva opera verwijderd.
Daarna CCleaner, Privazer en Wise disk cleaner gedraaid.
Daarna met verkenner op schijf C gezocht naar opera en deze verwijderd.
Daarna Opera weer gestart en het zelfde probleem.
Ik heb inmiddels Opera op een andere laptop met windows 10 32 bit gezet.Werkt prima.
Wat opvalt dat ik als ik bij de 32 bit laptop VPN aanzet ik de gelegenheid krijg om uit verschillende landen te kiezen.
Bij de 64 bit staat alleen virtuele locatie en verder niks.

Leonleon

Berichtdoor Leonleon » 29 apr 2017 17:26

Ik heb het maar opgegeven.
Eerst heb getracht een 64 versie te installeren. Op google gezocht en een 64 bit versie gedownload. na installeren blijkt tot weer een 32 bit versie te zijn geïnstalleerd.
Ook de portable versie geprobeerd maar met het zelfde resultaat.
Terwijl die wel weer op 32 bit laptop werkt.
Ik heb nog gekeken op de het forum van Opera. Op verschillende items wordt het probleem aangekaart zonder een duidelijke oplossing.