Firefox loopt vast bij Facebook en Uitzending Gemist

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Chocky

Firefox loopt vast bij Facebook en Uitzending Gemist

Berichtdoor Chocky » 04 jul 2016 09:06

Hoi mensen,

Mijn standaardbrowser is Firefox. Dit bevalt prima, behalve bij Facebook en Uitzending Gemist want dan loopt de boel telkens vast. Ook krijg ik dan meldingen van vastlopende scripts.

Gek genoeg heb ik hier geen last van als ik deze sites open in IE9.
Maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet. Ik denk dat ik misschien iets niet goed heb ingesteld in Firefox? Shockwave Flash staat op 'vragen te activeren'.

Heeft iemand een idee?
Hoor het graag!

grasshopper

Re: Firefox loopt vast bij Facebook en Uitzending Gemist

Berichtdoor grasshopper » 04 jul 2016 22:13

Probeer het volgende:
Klik op de Startknop van Firefox → Opties → Opties → tabblad Geavanceerd
Vink Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar uit.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 05 jul 2016 11:27

Chocky schreef:Hoi mensen,

Mijn standaardbrowser is Firefox. Dit bevalt prima, behalve bij Facebook en Uitzending Gemist want dan loopt de boel telkens vast. Ook krijg ik dan meldingen van vastlopende scripts.

Mocht de oplossing van Grasshopper niet helpen, zou je dan de meldingen kun geven?

Chocky

Berichtdoor Chocky » 05 jul 2016 16:17

Bedankt voor de reacties.

Voor Facebook lijkt de tip van Grasshopper vooralsnog te werken. Tot nu toe geen vastlopers en ook geen meldingen meer van scripts die zijn vastgelopen.
Uitzending Gemist is nog een ander verhaal: na een tijdje bevriest de uitzending en is er lange tijd geen beweging in de computer. Uiteindelijk kan ik, na veel gepruttel van de pc, de site verlaten, maar blijft een tijdje de rest van de pc traag. Hier weinig last van meldingen over scripts.
(heb alle tijd nu om dit te testen want moet voor een paar weken 'met het pootje omhoog")

Toch wel gek dat dit perfect werkt in IE en niet in Firefox.....

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 06 jul 2016 09:43

Chocky schreef:Uitzending Gemist is nog een ander verhaal: na een tijdje bevriest de uitzending en is er lange tijd geen beweging in de computer. Uiteindelijk kan ik, na veel gepruttel van de pc, de site verlaten, maar blijft een tijdje de rest van de pc traag. Hier weinig last van meldingen over scripts.
(heb alle tijd nu om dit te testen want moet voor een paar weken 'met het pootje omhoog")

Toch wel gek dat dit perfect werkt in IE en niet in Firefox.....

Mooi dat Facebook beter werkt. Nu Uitzendinggemist nog. Bij de meeste andere Firefox-gebruikers werken die sites wel gewoon, dus zal waarschijnlijk toch iets specifieks zijn.

1. Heb je bepaalde extensies geïnstalleerd in Firefox (kijk onder Addons | Extensies)?
2. Welke versie van de Flash plugin heb je (waar uitzendinggemist gebruik van maakt)?

Sterkte met 'het pootje'.

Chocky

Berichtdoor Chocky » 06 jul 2016 11:10

Hoi Matthijs,

Er staan 2 extensies: Adblock Plus en Microsoft. Net Framework Assistant 0.0.0. De laatste is uitgeschakeld omdat een digitale ondertekening ontbreekt.

De versie van Flash is 22.0.0.192

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 06 jul 2016 11:21

Vandaag las ik een draad over Uitzending Gemist op de Kassa webstek: is Silverlight bijgewerkt en heeft u een NPO systeemcheck gedaan?

Chocky

Berichtdoor Chocky » 06 jul 2016 12:12

Silverlight staat wel bij de plug-ins, maar stond op uitgeschakeld. Nadat ik het op 'vragen om te activeren' had gezet was de NPO systeemcheck ok.
De versie is 5.1

Wel werd aangegeven dat Silverlight alleen relevant is voor uitzendingen van 2007 en eerder. Bij mij treden de problemen op bij alles wat ik bekijk, dus ook bij alles wat recent is....

Léon1953

Berichtdoor Léon1953 » 06 jul 2016 12:37

Chocky schreef:Wel werd aangegeven dat Silverlight alleen relevant is voor uitzendingen van 2007 en eerder.

Vreemd. Ik lees nergens dat Silverlight alleen relevant is voor uitzendingen van voor 2007, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. U heeft dus in elk geval wel de juiste Silverlight versie.

Chocky

Berichtdoor Chocky » 06 jul 2016 13:03

Sorry, 2007 moet 2009 zijn.

Dit geeft de NPO systeemcheck aan als ik Silverlight uitschakel:

Op onze website wordt gebruik gemaakt van Silverlight voor het afspelen van video's uit het archief (uitzendingen van voor 2009). Hiervoor is de Silverlight 5.1 player benodigd. Wij hebben de Silverlight player helaas niet aangetroffen.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 07 jul 2016 09:11

Chocky schreef:Hoi Matthijs,

Er staan 2 extensies: Adblock Plus en Microsoft. Net Framework Assistant 0.0.0. De laatste is uitgeschakeld omdat een digitale ondertekening ontbreekt.

De versie van Flash is 22.0.0.192

Mocht Grasshoppers suggestie niet helpen dan kun je nog het volgende proberen.

Flash is up-to-date. Je kunt proberen Adblock Plus uit te schakelen en kijken of dat helpt.

Anders zou je kunnen proberen om Firefox te herstellen:
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... tialiseren

Dit stelt enkele instellingen opnieuw in, maakt een nieuwe profielmap aan en verwijdert add-ons (die moet je dan weer opnieuw downloaden). Dit wil wel eens helpen.

De volgende zaken worden wel gewoon bewaard:
Bladwijzers
Navigatiegeschiedenis
Wachtwoorden
Geopende vensters en tabbladen
Cookies
Informatie voor het automatisch invullen van webformulieren
Persoonlijk woordenboek

Postbus

Berichtdoor Postbus » 07 jul 2016 22:59

Voor Uitzending Gemist bestaat een goed programma, aldus het blad Computeridee; zie daartoe: http://www.computeridee.nl/downloads/st ... v-zenders/

Epic Privacy Browser gebruikt PepperFlash en kent automatische updates. Epic werkt op bijna alle fronten goed (op marktplaats.nl langdurig surfen levert na enige tijd ontbrekende thumbnails op, die na een herstart van Epic weer verschijnen) en is hier te vinden: http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... r-internet

Chocky

Berichtdoor Chocky » 08 jul 2016 06:10

Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga ermee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 12 jul 2016 10:37

Chocky schreef:Bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga ermee aan de slag en zal jullie op de hoogte houden.

Gebruik je toevallig Comodo voor beveiliging? Want die zorgde voor stabiliteitsproblemen met Firefox 47:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... anti-virus