Mails verzenden onmogelijk na update Thunderbird 45.1 (opgelost)

Vragen over Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Opera, e-mail, Skype en meer
Rolver

Mails verzenden onmogelijk na update Thunderbird 45.1 (opgelost)

Berichtdoor Rolver » 21 mei 2016 17:42

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Na het updaten van Thunderbird naar versie 45.1 kan ik geen mails meer verzenden.
Dit is op 4 verschillende pc's. Eerst heb ik de vraagbaak van Thunderbird geraadpleegd wat echter geen oplossing bracht.
Daarna heb ik een oude versie van Thunderbird ge-installeerd na schoonmaak van het register: hielp niet.
Nieuwe en oude versie geprobeerd zonder virusscanner en firewall: ook niets.
De box "weet u zeker dat u dit bericht wilt verzenden" verschijnt en verdwijnt ook zoals altijd als ik op verzenden klikt, maar de
mail blijft staan en wordt niet verzonden. (zie bijlage)
Ben een beetje ten einde raad, want ik kan geen mails meer versturen.
Ik wil het liefst niet terug naar Outlook, hoewel ik daar nooit problemen mee had.
Hopelijk kan iemand de oplossing aangeven, waarvoor vast mijn grote dank.

Thunderbird_001_21052016_165955.jpg
thunderbird verzendbox
Thunderbird_001_21052016_165955.jpg (8.54 KiB) 8779 keer bekeken

Groet Rolf
Laatst gewijzigd door Rolver op 25 mei 2016 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolver

Re: Mails verzenden onmogelijk na update Thunderbird 45.1

Berichtdoor Rolver » 21 mei 2016 22:42

Hallo Grasshopper,

Dank voor de snelle reactie, helaas ook dat werkt niet.

Groet Rolf

Postbus

Berichtdoor Postbus » 21 mei 2016 23:07

Heb je niet per ongeluk vergeten om een email-account in Thunderbird in te voeren, met de juiste gegevens van de pop-server en van de smtp-server en met de benodigde wachtwoorden? Ik heb die melding van Thunderbird in ieder geval nog nooit gezien.

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 22 mei 2016 10:27

Het meldingvenster komt me niet bekend voor als toch al bijna vijftien jaar Thunderbird gebruiker. Gebruik je extensies/addons hiervoor of heb je bepaalde instellingen gewijzigd? Als eerste is het altijd aan te raden om extensies uit te schakelen, want die kunnen weleens voor problemen zorgen.

Rolver

Berichtdoor Rolver » 22 mei 2016 21:41

Postbus schreef:Heb je niet per ongeluk vergeten om een email-account in Thunderbird in te voeren, met de juiste gegevens van de pop-server en van de smtp-server en met de benodigde wachtwoorden? Ik heb die melding van Thunderbird in ieder geval nog nooit gezien.

Hallo Postbus, De accountgegevens van Thunderbird zijn op alle pc's gecheckt. Op de laatste pc die niet ge-update is naar 45.1 heb ik geen problemen (zelfde account gegevens (gecheckt).
Groet Rolf

Rolver

Berichtdoor Rolver » 22 mei 2016 21:43

matthijs schreef:Het meldingvenster komt me niet bekend voor als toch al bijna vijftien jaar Thunderbird gebruiker. Gebruik je extensies/addons hiervoor of heb je bepaalde instellingen gewijzigd? Als eerste is het altijd aan te raden om extensies uit te schakelen, want die kunnen weleens voor problemen zorgen.

Hallo Matthijs,
Dat venster heb ik op al mijn Thunderbirds altijd gehad, ik weet niet beter of dat is normaal :-)
Heb Windows en Thunderbird in veilige modus met netwerkverbinding opgestart: probleem blijft
Groet Rolf

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Berichtdoor matthijs » 23 mei 2016 11:05

Rolver schreef:Dat venster heb ik op al mijn Thunderbirds altijd gehad, ik weet niet beter of dat is normaal :-)
Heb Windows en Thunderbird in veilige modus met netwerkverbinding opgestart: probleem blijft
Groet Rolf

Hallo Rolf,

je zegt dat je het probleem niet hebt met een oudere Thunderbird-versie? Welke versie is dat?

Verder wat vragen:
1. Heb je extensies geïnstalleerd in Thunderbird (bijvoorbeeld de extensie check and send)? Kijk onder Add-ons - extensies in Thunderbird.
2. Welke beveiligingssoftware gebruik je (anti-virus, firewall, anti-spyware en eventuele andere software)?
3. Welke mailprovider heb je?
4. Wat zijn je smtp instellingen?
5. Welke Windows-versie heb je?

Wellicht kunnen we dan wat verder komen.

Met opstarten in veilige modus (wat ze je op andere fora hadden aangeraden zag ik) wordt voor Thunderbird trouwens bedoeld 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons'. Dit vind je onder het Drie-streepjes-menu | Help | Herstarten met uitgeschakelde add-ons. Je hoeft dus niet Windows in veilige modus te starten, maar alleen Thunderbird zonder extensies (add-ons) te herstarten.

Bericht aangevuld 25 mei

Rolver

Berichtdoor Rolver » 25 mei 2016 13:13

Hallo Allemaal,
Bedankt voor de suggesties, ik ben er inmiddels uit.
Het was toch een extensie die voor de problemen zorgde. Eerst heb ik alle extensies uitgeschakeld en dat was de oplossing.
De box in het eerste bericht komt van een extensie , genaamd "Check and Send" , dit leek me de meest logische extensie die voor problemen zou kunnen zorgen. En dat was juist, de rest van de extensies werkt perfect.
Het enige wat ik niet begrijp is dat als Windows en Thunderbird in veilige modus gestart worden dat er dan schijnbaar toch extensies meelopen.....
Nogmaals bedankt voor het meedenken, het heeft toch weer eens geholpen :)
Groet Rolf

matthijs
Website beheerder
Contacteer:

Re: Mails verzenden onmogelijk na update Thunderbird 45.1 (opgelost)

Berichtdoor matthijs » 25 mei 2016 14:24

Mooi dat het opgelost is! Weet je zeker dat je Thunderbird had herstart zonder add-ons zoals ik hierboven had aangegeven (Windows hoeft niet in veilige modus, het gaat puur om Thunderbird)? Misschien heb je TB daarna nog een keer opnieuw gestart? Dan worden de extensies weer automatisch ingeschakeld. Ik vermoedde al dat het check and send zou zijn, vandaar dat ik die noemde :wink: